hoe voelt een rugwee?

Ik ben 28 weken zwanger en ik voelde gisterenmiddag om precies 12 uur heel veel pijn in mijn onderrug, ik kon niet meer zitten en niet liggen op mijn rug, toen iik op mijn linker zij ging liggen ging het langzaam weg, het durdew in totaal denk ik iets meer dan een minuut. het was echt een vreselijke pijn, daarna heb ik het niet meer gevoeld, mijn buik werd ook niet hard op dat moment, dus ik denk niet dat het een wee is geweest.

wie weet het?

xxx jolanda

hahaha
een rugwee voelt niet fijn, kan ik je zeggen.
Ik vind weeen erg lijken op mijn menstruatie pijn van vroeger, toen ik in de puberteit zat.
Toen had ik last van rug benen en buik, en ja toen ik moest bevallen, had ik ook die weeen, alleen dan veel heftiger.

Misschien, ik weet het niet hoor, maar misschien heb je te veel gedaan, en onthou dat echt alles in de weg zit nu.

Ik kan ook niet zeggen hoe het voelt als je spontaan weeen krijgt, want ik ben ingeleid geweest bij de eerste.

Maar als je het niet vertrouwt, moet je gewoon even de verloskundige bellen.
X

Hoi

Bij mijn eerste had ik ook rugweeen. Pijnlijk!
Het komt zachtjes opzetten, dan vrij heftig en dan zakt het weer weg.
Dan weer ff niks en dan begint het weer van voor af aan. Dan blijkt er ineens
regelmaat in te zitten. Ik had achteraf al een paar nachten al rugweeen gehad.
Die duurde niet lang, ongeveer een half uur. Maar ik dacht dat ik het gewoon
in me rug had. Ik voelde niks bij me buik, terwijl ik daar van uit ging.
Ik zou als ik jou was ff klokken om de hoeveel minuten ze komen en hoelang
het duurd. En je kan natuurlijk altijd de vk bellen.

Veel succes groetjes Hopvrouw

Hey!

Ik heb de eerste wat gehad wat men "rugweeen" noemt! Ik vind nog steeds zelf dat ik 3 dagen een horrorachtige pijn in mijn rug heb gehad! Er zat ook echt geen tijdsverloop in voor mijn gevoel. Het was meer een continue pijn in mijn rug, heel erg laag inderdaad, die op het laatst ook niet te harden was... De VK dacht aan een blaasontsteking op het laatste moment, dacht niet dat het al begonnen was, was op dat moment dus bijna 41 weken...
Maar goed, ik ben dus uiteindelijk in het ZH beland voor een KS. Maar ik had schijnbaar wel goede weeen, dat konden ze zien. Ik heb er eerlijk waar niets van gemerkt, op die pijnlijke rug na dan! Heb niets weg hoeven zuchten, puffen, kreunen of wat dan ook.
Hoop al eigenlijk stiekum dat het over een paar weken weer zo gaat...
En inderdaad: gewoon even je VK bellen hoor, daar zijn ze voor, en ze willen je graag antwoord geven waarschijnlijk!
Succes nog even ermee.

-X_ Marieke

Jeetje moeilijk te omschrijven zeg. Ik heb ze ook gehad en het was erg pijnlijk maar gelukkig weet ik nu (nog geen jaar geleden) al niet meer hoe het precies voelde. En gelukkig maar want anders was ik nu niet weer in blijde verwachting.
In jouw geval zou ik de VK even bellen, daar zijn ze voor. En met 38 weken zou er zo iets kunnen gebeuren toch?!

hallo,

bij, mijn eerste zwangerschap ook veel rugweeen gehad en pas op het laatste de weeen in de buik, wat mij hielp op tip van de vk was.....
als je een rug wee voelt opkomen dan moet je een diep soepbord pakken dit op de rug leggen waar je pijn hebt en dan je partner of iemand anders over het bord laten wrijven, zodat dit warm wordt en dit moet dan verzachten, bij mij heeft het geholpen, en een warme douche nemen dit verzacht ook.
hopelijk heb je hier iets aan.
veel succes
liefs joy.

hallo,

bij drie bevallingen heb ik alleen maar rugweeen gehad, zeer zeer pijnelijk omdat niets helpt ik kon niet zitten, niet liggen, op mn zij (net wat jij zei) was het enige wat verlichting gaf maar omdat onze kinderen deze positie allemaal op een of andere manier niet leuk vonden moest ik op mn rug blijven liggen, ik moet je zeggen de bevalling heeft me geen pijn gedaan maar die weeen niet prettig, het is een soort menstruatie pijn onder in je rug een soort verkramping en dan helpt het als je goed kan ontspannen maar dit lukte bij mij niet en ik lag( vanwege ingeleide bevallingen) ook nog aan allerlei infusen en draadjes dat ik niet uit bed mocht, al met al alles werkte tegen maar goed ze zijn allerdrie gezond ter wereld gekomen en vijf minuten erna de ben je het weer vergeten, cliche maar echt waar..

Wat jij heb had mijn vriendin ook afgelopen jun, toen 37 weken zwanger dit hield een paar dagen aan maar zij had nog nooit rugweeen gehad dus ze dacht nah zeker een zwangerschapskwaal-tje en ging bood schappen doen en zo, toen stond ze bij de ah af te rekenen en ze wilde haar boodschappen oppakken en ineen plof, vliezen gebroken ze kon nog wel naar huis lopen _+ 10 min van huis was ze op dat moment, en drie uur later was ze in het ziekenhuiis en bleek dst ze al 7 centimeter ontsluiting had, deze waren veroorzaakt door de rugweeen waar zij van dacht kwwaltjes maar bleken dus echte voorweeen te zijn ze is dus uiteindelijk 2,5 week te vroeg bevallen, dus hou het in de gaten en als het aanhoud even de vk of gyno bellen die kunnen dit voor je controleren.

groetjes Bianca

Terug
Bovenaan