hallo,
bij drie bevallingen heb ik alleen maar rugweeen gehad, zeer zeer pijnelijk omdat niets helpt ik kon niet zitten, niet liggen, op mn zij (net wat jij zei) was het enige wat verlichting gaf maar omdat onze kinderen deze positie allemaal op een of andere manier niet leuk vonden moest ik op mn rug blijven liggen, ik moet je zeggen de bevalling heeft me geen pijn gedaan maar die weeen niet prettig, het is een soort menstruatie pijn onder in je rug een soort verkramping en dan helpt het als je goed kan ontspannen maar dit lukte bij mij niet en ik lag( vanwege ingeleide bevallingen) ook nog aan allerlei infusen en draadjes dat ik niet uit bed mocht, al met al alles werkte tegen maar goed ze zijn allerdrie gezond ter wereld gekomen en vijf minuten erna de ben je het weer vergeten, cliche maar echt waar..
Wat jij heb had mijn vriendin ook afgelopen jun, toen 37 weken zwanger dit hield een paar dagen aan maar zij had nog nooit rugweeen gehad dus ze dacht nah zeker een zwangerschapskwaal-tje en ging bood schappen doen en zo, toen stond ze bij de ah af te rekenen en ze wilde haar boodschappen oppakken en ineen plof, vliezen gebroken ze kon nog wel naar huis lopen _+ 10 min van huis was ze op dat moment, en drie uur later was ze in het ziekenhuiis en bleek dst ze al 7 centimeter ontsluiting had, deze waren veroorzaakt door de rugweeen waar zij van dacht kwwaltjes maar bleken dus echte voorweeen te zijn ze is dus uiteindelijk 2,5 week te vroeg bevallen, dus hou het in de gaten en als het aanhoud even de vk of gyno bellen die kunnen dit voor je controleren.
groetjes Bianca