hoe voelt een wee???

ik heb af en toe van die ongest.heids krampen kan je daar een wee mee vergelijken maar dan erger??
ik heb al een paar dagen last van dat zeurende gevoel voorweeen?

Hoi,
Volgens mij zit er nogal wat verschil in hoe een wee voelt, maar ik zal proberen uit te leggen hoe mijn weeen voelen. Ik heb overigens alleen buikweeen (gelukkig).
Ten eerste zit er een duidelijk begin, midden en eind aan. Je voelt de pijn echt opkomen, gaande weg intenser worden om daarna weer duidelijk af te zwakken. Natuurlijk is dat bij de eerste weeen minder duidelijk, wordt steeds duidelijker. Ten tweede ontdek je na een tijdje dat ze steeds weer terugkomen. Misschien heel onregelmatig, maar ze komen wel elke keer terug. Ten derde kruipt een wee over je buik, het is alsof er een net over je buik kruipt, dat zich daarna aantrekt.
Het lijkt inderdaad op een ongesteldheidsgevoel en op oefenweeen, alleen worden ze steeds heftiger. Ik weet pas altiijd zeker dat het begonnen is, als ze elke keer terugkomen, aangezien ik ook veel last heb van oefenweeen.
Ivy

Wat Ivy zegt klopt inderdaad. Verder is het verschil met een wee dat dat over je hele buik gaat, dus ook aan de bovenkant (in tegenstelling tot wat jij beschrijft).
Weeen voelen bij elke vrouw anders. Ik heb zelf tijdens de 1e zwangerschap helemaal nooit harde buiken gehad en zelfs tijdens de weeen niet, terwijl dat helemaal niet schijnt te kunnen. Ik had flinke rugweeen.
Tijdens de tweede zwangerschap had ik vanaf ong. 30 weken veel voorweeen en dus veel harde buiken (vandaar dat ik het verschil met de eerste zwangerschap voelde).
Hoe het ook zij: geloof me, als het zover is herken je het wel

Ik heb bij de eerste ook nooit harde buiken gehad hoor. Ook geen voorweeën trouwens. Tijdens mijn bevalling heb ik ook alleen maar rugweeën gehad. Dat leek dus niet op menstruatiepijn. Het begon met het gevoel van een koutje op je rug, alsof je stijf bent omdat je op de tocht hebt gezeten. En dat kwam en dat ging. En dat werd steeds erger. Ik vond het niet zo zeer pijnlijk (tuurlijk voel je iets, maar dat viel erg mee), maar vooral uitputtend: al je spieren lijken tegelijk samen te trekken. Ik had een flitsbevalling van 1,5 uur (had sneller gekund, maar ik had niets klaarstaan omdat ik een poliklinische bevalling verwachtte...) en volgens de kraamverzorgster kwam dat omdat ik zo goed kon ontspannen. Maar dat was ook echt het enige waar ik mee bezig kon zijn toen, haha!

Groetjes,

Eveline

ps: Geen zorgen over maken hoor! Meestal geldt: hoe minder zorgen je je maakt, des te meer valt het straks mee!

hey meiden
dank je wel voor de reacties.
ik laat het ook allemaal op me afkomen ik ben niet naar een puf club geweest en ik maak me ook geen zorgen.
wil alleen heeeeeeeeel graag de kleine zien! ben heel benieuwd of we een dochter of een zoon krijgen.
maar ik wacht het maar rustig af en laat het over me heen komen...

succes met jullie zwangerschappen.

Terug
Bovenaan