hoe voelt een wee?

Hallo,

Ik ben ruim 38 weken zwanger van mijn eerste en het kan nu gaan gebeuren!
Ik heb wel wat last van krampen in mijn onderbuik en onder in mijn rug. Volgens mij zijn dat geen weeen.

Hoe weet je nou of je weeen hebt? Hoe voelt het? en waar voel je het? Misschien is het bij iedereen anders, maar ik heb echt geen idee...

dat is een lastige vraag. Weeen doen pijn en komen met een zekere regelmaat. Vaak heb je ook wat bloedverlies. Als een vuistregel kun je aanhouden dat, zolang je twijfelt, het geen weeen zijn. En in het ergste geval komt je verloskundige een keer voor niks.

Ik vond het voelen als buikpijn zoals bij menstruatiekrampen. Bij mij begon de bevalling met het breken van mijn vliezen dus toen ik daarna elke paar minuten buikkrampen kreeg wist ik gewoon dat het weeën waren.

Maar dat lijkt mij wel moeilijker als je vliezen nog niet gebroken zijn. De buikkrampen worden elk uur sterker en geloof me: Dan weet je het echt wel hoor! Het gaat steeds meer pijn doen. Alsof er een band om je buik wordt aangetrokken.

Tja... het is gewoon moeilijk uit te leggen. Ook omdat je het gevoel weer snel kwijt bent na je bevalling. Het voelde bij mij wel als een pijn die ik nog nooit eerder had gevoelt. Heel vreemd allemaal. Maar wel heel bijzonder dat je lichaam daartoe in staat is.

Het is geen leuke pijn maar hou in je achterhoofd waar je het voor doet!!

Het is het echt waard hoor, en ook heel speciaal om mee te maken.

Veel succes met de laatste loodjes.

Groetjes Saskia ( 13 mei bevallen van een zoon)

Tijdens de bevalling van mijn eerste kindje (nu zwanger van de tweede) heb ik alleen maar rugweeën gehad. Dat voelde als een heftige pijn in de onderrug. Die kwam langzaam opzetten, naar een soort top en zakte dan vrij snel weer af. Aan 'wegpuffen' had ik niet veel. Mijn partner heeft zich suf gemasseerd en dat was erg prettig. Zoals je al merkt is het voor iedereen anders. Voor mij golden wel de bekende clichés. Op dat moment wilde ik nooit meer een kind, je krijgt er iets prachtigs voor terug en je bent het vrij snel weer vergeten. Ik ben tenslotte zwanger van de tweede.
Succes met de laatste loodjes.

Pff weeen. Ik vond het krampen die regelmatig terugkwamen. Toen ik merkte dat ik elke keer drie minuten iets kon doen en dan weer 'kramp' kreeg dacht ik dat het wel weeen zouden zijn. Daarna werd het zo heftig, geen twijfel mogelijk!

Hoi,

Ben zelf ingeleid, dus hoe een 'natuurlijke' wee voelt weet ik niet precies.
Maar zelfs met die hormonen die in m'n lijf 'gepompt' werden voelde het de eerste 2 uur als menstruatiekrampen.
Daarna volgde het echte werk met buik en rugweeen en die herken je echt wel!
Ook ik heb geroepen dat ik niet meer kon, dit nooit meer wou etc etc, maar als ik nu naar m'n kereltje van bijna 3 maand kijk...zou het zo weer doen!!!!

Ik vind het een soort golf. Mij overviel het elke keer. Het is inderdaad zo dat het opkomt, een hoogtepunt heeft en dan weer wegzakt. Heb tijdens mijn bevalling erge rugweeen gehad. 1.5 uur niet te onderdrukken persweeen waardoor ik in het ziekenhuis moest bevallen.
Succes
Tanja

Hoi,

Bij mij voelde het in het begin aan als menstruatiepijn en deed eigenlijk niet echt pijn... toen mn vliezen waren gebroken heb ik 4 ´normale ´ weeen gehad, menstruatiepijn, maar dan zo ´n 100x pijnlijker. Daarna kreeg ik een weeenstorm, weeen van 4 minuten met maar 10 seconden ´rust ´ om vervolgens weer 4 minuten vreselijke pijn te hebben! Gelukkig heeft dit maar een klein uurtje geduurd... Toen kreeg ik persweeen en de verloskundige was er nog niet, dus die moest ik weg zien te puffen... Toen de verloskundige binnenkwam en mij toucheerde bleek ik al volledige ontsluiting te hebben en mocht ik gelijk gaan persen! Wat een opluchting was dat! Totaal geen pijn meer! Ik voelde een perswee aankomen omdat mijn buik hard werd... 27 minuten later had ik mijn zoontje!
Totale tijd van gebroken vliezen tot geboorte: 1 uur en 57 minuten! (en dan voor die tijd niet eens in de gaten hebben dat het begonnen was...)
Ben nu zwanger van de tweede... ben benieuwd of ik dit record ga breken...

Maar goed, het is zoals je wel kan lezen voor iedereen anders!
Veel succes en probeer er van te genieten, ondanks de pijn!

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan