Hoe voelt het bewegen vd baby

Ik ben benieuwd hoe de bewegingen van de baby voor jou heeft gevoeld door de hele zwangerschap heen.
Ben zelf nu 20 weken en het lijkt alsof de lichte kriebels langzaam meer “bloops” worden, alsof de kleine zich ineens omdraait.

Dus hoe voelde de bewegingen vd baby door de hele zwangerschap heen voor jou? En vanaf welke week? En hoe is dit gevoel veranderd???
 
Leuk hè. ? Hier zwanger van de 2e. :) Ik voelde de eerste voor het eerst bij 18 weken zwangerschap. Deze keer: duidelijke, zachte beweeg-kriebels vanaf week 14, werd in de anderhalve week daarna wat duidelijker met plopjes erbij, vanaf een week of 15-16 voelde ik haar elke dag minimaal 1 keer bewegen. ? Inmiddels ruim 23 weken zwanger, voel haar nu al een aantal weken ongeveer elke 2-4 uur bewegen. Het voelt nu echt al vrij hard, werd er vannacht bijv ook al echt wakker van.. soms is het zacht, meestal wat harder, meestal op 1 plek, maar soms ook aan 2 kanten alsof ze zich uitstrekt. Ik voel (en zie) haar echt bonken tegen mijn buikwand (alsof iemand je heel kort maar vrij krachtig een korte tik geeft, alleen dan van binnenuit) of juist naar onderen, dat is nog vreemder, dat voel je dan heel diep binnenin jezelf van onderen. Ik vind het echt zo fijn en gezellig dat bewegen, geniet er echt van ?? het is een heel beweeglijk baby'tje, meer dan mijn eerste. Dus dat wordt nog wat tegen het eind. ? Maar mijn eerste had als baby wel heel (echt heel) lang een ritme van elke 2 uur wakker (en voeden), deze lijkt nu al een ritme van ongeveer elke 3u wakker te hebben...dus dat zou echt oprecht al super luxe voelen als dat zo doorzet als ze geboren is haha ??? Bij jou zal het vrij snel ook zo gezellig voelen als je nu 20 weken bent ? fijne zwangschap!!
 
Ik ben 20 weken zwanger en voel al echt een soort schopjes, maar nog niet heftig! Ik voel precies wanneer ze wakker is en dan gaat ze ook even door, leuk als het alleen maar meer word!
 
Ik voel nu met 20 weken alleen nog kriebels. Al vanaf en week of 15. Die kriebels zijn voor mij alsof ik met veertjes aan de binnenkant van mn buik gekriebeld word.
 
Terug
Bovenaan