Hoe voelt iedereen zich?

Nu iedereen inmiddels mama is geworden was ik benieuwd hoe het met iedereen gaat?
of jullie veel last hebben van de hormonen?of op de roze wol zitten?
ik ben nu 2 weken moeder van 3 kids en moet zeggen dat ik het deze keer het makkelijkst vind om over te schakelen,Rivano is ook erg rustige baby,en andere kindjes zijn dol op hun broertje....nu vandaag mn man weer aan het werk...krijg toch een soort van heimwee....alles is weer normaal,moet alles weer zelf doen,heb echt genoten van mn kraamweek een valt een beetje tegen weer!beetje onzeker ook of het allemaal wel goed gaat...wil mn huisje en was ook goed bijhouden...
verder voel ik me wel een gelukkige mama,gezegend met 3 mooie,gezonde,lieve kindjes!
maar besef ook dat het erg kostbaar is en die verantwoording!vlieg me soms naar de keel!kennen jullie dat gevoel?

liefs jootje

Hmm kan me je gevoel super goed voorstellen. En lijkt me ook helemaal niet raar dat je dit hebt. Denk dat het ook goed is om dingen wat los te laten, hoe moeilijk dit ook is. Je huisje hoeft echt niet piekfijn in orde te zijn. Is vast niemand die dit van je verwacht. Maar toch heh...je wilt het wel en je haalt je vast van alles op de hals om het ook goed te doen..herkenbaar!
En zolang jij je een gelukkige mama voelt lijkt mij dat er niks aan de hand is :) Want daar gaat het om toch!

Ik zelf voel me echt goed. Ik heb me voor en tijdens de zwangerschap met vlagen behoorlijk rot gevoeld. Vooral aan het eind van de zwangerschap. Ik ben al blij omdat ik elke dag wel mezelf hoor lachen om iets doms. Het is net alsof de rust weer terug is en het plezier er weer is. Heel fijn gevoel. Onzeker is iedereen wel eens denk ik maar ook dat heb ik eigenlijk niet. Ik doe wat ik kan en meer kan ik niet. Huishouden probeer ik zo goed mogelijk bij te houden maar ook dat kan me niet veel interesseren. Heb een keizersnee gehad, daarna borstonsteking en er zit nu nog ergens een onsteking in mijn lichaam...voel me dus nog lang niet tip top en laat dingen dus voor wat het zijn. Afwas lukt vandaag niet..dan morgen wel :)

Blijf lekker van je mama zijn blij worden!!
Liefs

Ik herken het helemaal wat je zegt! Ik had een dijk van een kraamhulp die alles bijgewerkt had toen ze wegging en met al die kraamvisite wil ik het graag bijhouden! En met 2 kids gaat dat soms gewoon niet ben ik achter. Als ze allebei hun dag niet hebben dan kom ik nergens aan toe. Ben ik al blij als ik om 10.00 zelf ontbeten heb haha.

Luana is nu 7 weken en het met haar nu steeds beter! Dus de rust komt wat meer terug en zelf ga ik me ook steeds beter voelen. Ik voelde me meteen erg goed, maar was wel erg labiel. Ik kan merken dat het steeds minder word nu. Hoef steeds minder snel tot 10 te tellen en ben niet zo snel meer aangebrand. Vinden man en dochterlief ook erg fijn haha!

Geniet van je 3 kids, voor je het weet zijn ze groot! (al verlang ik daar soms best naar hihi!;-))

Liefs ciomama

Zulke bekende verhalen wat betreft de huishouding! De kraamhulp had het prima voor elkaar en ik kon het daarna nog niet bij houden. Mijn man is niet zo'n mienpoets dus het was wel schoon, maar lang zo schoon niet toen zij er was. wel pakt hij tegenwoordig vaker de stofzuiger! Het is ergens goed voor geweest. Mijn moeder is een mienpoets en wil graag helpen, maar ik wil het nu eerst zelf wat meer op orde hebben voor zij komt. Anders schaam ik me kapot (stom want mijn moeder komt hier vaak genoeg en weet hoe de vork in de steel steekt hier haha)
Ik voel me sinds dit weekend echt top. Ik heb dit weekend wat meer tijd voor mezelf gehad. Even wezen shoppen met mijn ouders en gisteren zijn mijn man en ik er onverwachts samen uitgeweest om wat spullen van marktplaats her en der te halen. Ik denk dat deze innerlijke gesteldheid ook uitwerkt op onze kleine meid. Ze slaapt sinds gisteravond helemaal top. (ok de puckababy helpt ook mee) ik heb sinds ik alleen thuis ben nog niet zoveel tijd voor mezelf gehad als vandaag. Heeeeerlijk. Echter geniet ik nog even van het niets doen.

Zit sowieso beter in mijn vel nu ik weer lekker aan het dieten ben. Alweer 1,5kg kwijt in een week en nu na de bevalling alweer 11 in totaal kwijt. (nog maar 28 te gaan op zijn minst) Hopelijk mag ik na mijn controle bij de gyn ook weer alles doen. Kan ik weer lekker aan de sport.
Caileigh groeit als kool en ook al spuugt ze nog altijd een beetje, het is lang zo erg niet meer als het was en het lijkt dat we onze draai wat betreft de reflux nu wel gevonden hebben.
Ja mijn taak als ouder zijnde begint steeds beter te lukken, helemaal als je de glimlach van die kleine weer ziet verschijnen op dr gezichtje :)
(pfoe wat een verhaal!)

Ruben is nu 4.5 wk oud en het wisselt nog een beetje. Kan otzettend van hem genieten en ben stapelgek op hem (hij lacht sinds kort naar je) maar af en toe pfffff. Als iemand boe zegt kan ik al janken. Gisteren ook weer zon lekkere dag. Mn man is momenteel bijna niet thuis omdat we over 4 weken gaan verhuizen is hij druk aan het verbouwen. Ik voel me daardoor soms een beetje in de steek gelaten. Klinkt heel stom zullen de hormonen ook wel zijn maar je kunt er maar last van hebben:)Zit eigenlijk iedere avond alleen op de bank en ook zaterdag is hij heel de dag weggeweest. Omdat ik voor de bevalling ook nooit thuis was en het erg druk had viel het me toen niet zo op en had ik er ook geen moeite mee maar nu........ Maar goed ik ga ervan uit dat dit weer beter wordt. Vind het wel moeilijk om zo aan huis gekluisterd te zitten

Vervelend dat je zo veel alleen thuis zit joh! Ook al weet je dat het voor de verhuizing is, kan me voorstellen dat je er toch van baalt. Ik ben ook een bezige bij en vind het ook niets om zo thuis te zitten. Neem toch goed je rust (helemaal met de verhuizing in het vooruitzicht) en bedenk je dat het inderdaad van tijdelijk aard is. Het wordt beter!

Hoi ik voel mij na mijn zware bevalling en keizersnede en dreigende postnatale depressie eigelijk wel goed. Heb geen pijn meer en kan al aardig wat doen.
Ook met onze man gaat het goed
Wordt alleen gek van mijn onzekerheid, doe ik het allemaal wel goed en knuffel ik niet teveel.
Je hoort van iedereen wat en kan hier zo weinig mee. Maja

Roze wolk begin ik nu ook een heel klein beetje te krijgen, kan mij geen leven meer voorstellen zonder die kleine, na een nacht slapen, mis ik hem alweer haha. En die moeder gevoelens, kan overal wel om huilen en hem alleen laten vind ik heel moeilijk. Dus dat zijn we maar ana het oefenen

x yvonne

:) Ik ben na tien dagen al van de roze wolk afgestuitert hoor! En heb dan ook besloten dat de roze wolk niet bestaat :) (voor wie hem wel heeft..super geweldig!! :)) Het is gewoon veel allemaal. En een kindje, en een bevalling achter de rug, en het huishouden. Het word allemaal maar verwacht van ons mama's en we doen het ook allemaal maar.
Ik hou zielsveel van mijn mannetje en ik kan ook nooit meer zonder hem maar ik denk dat we ook eerlijk mogen zijn dat het soms ook gewoon niet leuk is!

Ik zeg: we doen wat we kunnen en we kunnen wat we doen...en als mensen klagen gewoon je tong uit steken, schouders ophalen en lekker verder met je eigen dingetje :D

Liefs!

Terug
Bovenaan