hoe voorkom ik spruw???

hallo iedereen!
mijn dochter van 2 weken heeft spruw, dat vind ik echt verschrikkelijk!
ik heb van de huisarts een drankje voor haar gekregen, zelf moet ik voor het voeden mijn tepels met alcohol schoonmaken en mijn dochter moet na het voeden een beetje water drinken om restjes melk weg te spoelen.
Weet iemand nog goede dingen om het te voorkomen???
alvast bedankt! groetjes Mar.
 

Hoi, bij ons is het als volgt verlopen: mijn dochtertje (toen ongeveer 8 weken) kreeg last van spruw. Van de huisarts een soort gel  voor geschreven gekregen  die we 4 keer per dag zouden moeten aanbrengen, via de speen.  Dit vond ik nogal drastisch en de ha zelf gaf aan dat het eigenlijk niet nodig was om te behandelen omdat het vanzelf ook weer weg zou gaan. Zolang ze geen last of pijn bij het drinken van had kon dat makkelijk. Hij wilde me  die gel wel geven, maar dan zou het meer om mij zijn dan om de kleine.
Wij moesten na iedere fles de speen uitkoken, fopspenen ook 2 keer per dag uitkoken. Na het eten idd wat afgekookt water laten drinken en met een steriel gaasje paar keer per dag in het mondje proberen schoon te maken.
En het is inderdaad ook vanzelf verdwenen, zij het na een week of 2, 3. We hebben haar heel goed in de gaten gehouden, maar er was niets dat wees op klachten, dronk verder goed.
Volgens mijn huisarts (en ik vertrouw hem hierin, het is een hele kundige en adequate man als het om kinderen gaat) wordt er veel te snel  medicatie en zalf   voorgeschreven, waardoor de kans vele malen groter is dat het later niet meer aanslaat. In de meeste gevallen is het niet echt nodig maar wordt het gegeven ter geruststelling van de ouders.
Ik hoop dat je kindje snel van de spruw verlost is en ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad!
Groeten, Claudia.

 
mijn zoontje was 3 weken toen hij spruw kreeg. Wij hebben ook eerst afgewacht en alles  extra hygienisch behandeld, maar het ging niet vanzelf over. Het was huilen tot krijsen aan toe. Hij werd er zelfs schor van. Toen toch maar de weekend arts gebeld en met hem met Nystatine behandeld (en mezelf ivm BV.)
succes, Carolien
 
Terug
Bovenaan