Hoe voorkom in dat mijn kinderen opnieuw hoofdluis oplopen?

Hoi meiden!
Omdat wij 2 jonge schoolgaande kinderen hebben, hebben wij dit het afgelopen jaar  voor het eerst met hoofdluis temaken gekregen. Mijn oudeste (7) zoontje kwam daarmee uit school en  de jongste had het ook direct hierna. Ik ging  bij de apotheek op zoek naar een bestreidingsmiddel. Omdat ik  niet zo wild ben van chemische goedjes ben ik  gaan speuren naar alternatieve oplossingen die minder kwaad  kunnen, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee opgedaan.

Het leed is intussen wel weer geleden, maar het was echt niet zo maar even opgelost hoor. Ik ben door al dat "gekam" en "geluis" een beetje panisch geworden voor nieuwe besmetting.

Mijn vraag is nu: "wie kan mij een echt goed  werkend (betaalbaar) preventief middel aanbevelen". Na wat speurwerk op het internet heb ik  een aantal  mogelijkheden gevonden zoals de bugbag, luizenzakken, capes e.d., maar de wie heeft hier ervaring mee?   De prijzen liggen ook enorm uiteen, want ze worden aangeboden tussen 99cent en 10euro.

 
Hoi,

je kunt het bijna niet voorkomen. Bij ons op school hebben ze allemaal luizenzakken   maar dan nog.
Er schijnt wel een preventieve shampoo te zijn maar dat is niet zulk fijn spul.
ze komen het liefst op heel schoon haar. Mijn jongens hebben stekelhaar met veel gel dat scheelt zeggen ze

bianca
 
bij mijn kids hebben ze om de 4 weken luizencontrole door vrijwillgers erg makkelijk en zo voor kom je dat straks de hele school het heeft.Echt voorkomen lukt toch niet.
 
Hallo Sharon79

Ik raad je aan om de jassen van je kinderen op de schoolkapstok in een luizenzak te doen. Die luizenzakken kan je bestellen op de site http://www.luizenzakken.nl

Ik heb ze zelf via de school van mijn kinderen. Een  luizenmoeder heeft ze gevonden op het internet en ze worden bij ons met veel succes gebruikt door alle kinden.

Geen luis meer te bekennen!

Misschien voor jullie ook een goed idee?  Die luizenzakken kosten ook maar Euro 0,99 per stuk.

Succes ermee.
Marlon
 
hai;
Je kan er niet veel tegen doen. Maar het haar zo nu en dan met een luizenkam bewerken helpt. Dan kan je er heel vroeg bij zijn en als ze al hebben kun je de luizen en de neten eruit kammen. Dit werkt dus niet bij dik, lang haar. Dan zul je toch je heil moeten zoeken in speciale shampoo's en  lotions ofzo.
 
Bij mijn zoontje van 5 gaat elke dag haarlotion op zijn haar. Het schijnt dat luizen daar niet van houden. En de jas en tas gaan onder een luizencape op school en de bso.
Tot nu toe gelukkig nog geen luizen.
 
Terug
Bovenaan