hoe vouw en gebruik je een draagdoek??

mijn mannetje is morgen 3 weken oud. Ik heb een katoenen lap die ik als draagdoek wil gebruiken. Nou heb ik de slendang methode gebruikt om te vouwen. Sander ligt er dan wel in, maar zo enorm opgepropt? Is dat wel goed voor zo'n kereltje. Hoe weet je sowieso of ze goed liggen. Volgens mij vindt hij het wel lekker (hij valt nl wel in slaap), maar hij knort wel (rare ademhaling).

Wie heeft er nog meer zo'n lap en vindt dat zijn/haar kindje er heerlijk in ligt? Ook nog tips waar ik een beschrijving kan vinden voor een andere vouw methode?

Oh en als je de draagdoek draat, doe je dat onder of boven je jas. Gaan jullie ermee fietsen, zo nee, waarom niet?

O.K. Heel wat vraagjes, ik hoop dat jullie me tips kunnen geven.
Alsvast bedankt

Groetjes Lineke
 
Hoi Lineke,

Ik heb een draagdoek thuis. Het is zo'n tricot-slen (zo'n lange doek).
Alle uitleg over deze draagsystemen vindt je op www.babylonia.be. Hierop kan je ook een pdf downloaden waar alle soorten wikkeltechnieken staan.
Ik heb veel kennissen die zo'n draagdoek gebruiken en ze vinden het allemaal supergemakkelijk.
Ik heb het geprobeerd met mijn zoontje (de ligpositie) maar hij vond dit helemaal niet leuk. Achteraf hebben we ontdekt dat hij met een blockage zat in zijn rug (iets geforceerd tijdens de bevalling) en daardoor had hij pijn als hij in de draagdoek zit. We hebben dan geprobeerd om hem rechtop in de draagdoek te steken en dat ging al veel beter.
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen met de website.

groetjes,
Vicky
 
Terug
Bovenaan