Hoe vraag je of je de naam mag gebruiken van overleden kind

<p>Hello,</p><p> </p><p>Ik zit in een dubio. Wij willen heel graag ons meisje vernoemen naar een kindje wat heel veel voor mij betekend(e) en erg speciaal is/was. Ik kende dat kindje persoonlijk en ze is helaas overleden (1,5 jaar geleden). Nu wil ik dus aan haar ouders vragen of wij haar namen mogen gebruiken voor ons kindje, dit omdat we de naam erg mooi vinden en we het een eer zouden vinden en heel bijzonder. Maar hoe begin je zoiets? Ik wil ze niet kwetsen maar het wel overleggen, als hun dit niet fijn vinden dan doen we het uiteraard niet. Ik heb veel respect voor hun en hoe hun het leven weer op de rit hebben gekregen na het verlies van hun kindjes en spreek ze ook regelmatig, dus het is niet dat er geen band is tussen de ouders en mij. </p>

Wij zijn onze zoons verloren en als iemand hun namen zou willen gebruiken, dan zou het voor mij voldoende zijn als diegene het persoonlijk zou vragen. Leg goed uit waarom je het wil zou ik zeggen. 
Succes!

Hoi, dat lijkt mij persoonlijk een heel mooi gebaar. Misschien een persoonlijk gesprek met ze hebben en je verhaal uitleggen. Gewoon even bellen en vragen of je langs kunt komen, omdat je iets wilt vragen. Nu wel iets moeilijker in deze tijd ? Ik zou er denk wel bij zeggen, dat ze er over na mogen denken. Dan geef je ze de ruimte om antwoord te geven. Het kan ook zijn dat zij redenen hebben om het niet te willen. En duidelijk zijn, dat als zij het niet willen het ook oké is. Succes met vragen vast en alvast veel liefde en plezier met je kindje ?

Travelmom: dank je wel voor je reactie en tip om ze inderdaad even erover na te laten denken. Ik wacht bewust nog even tot de 20 weken echo dat we zeker weten dat alles echt geheel goed is, anders zou ik het nog erger vinden als we het hun al gevraagd hebben en we dan een negatief bericht moeten brengen.

Wil je die naam echt als roepnaam gebruiken of als tweede naam? Want eerlijk gezegd zou ik het denk niet prettig vinden wanneer de naam van Mn overleden kindje gebruikt wordt als roepnaam. Toch je ‘eigen’ naam. Ik zou het ook niet leuk vinden als een vriendin dezelfde naam zou gebruiken als een van mijn kinderen, ook al is hij/zij er niet meer. Als tweede naam vind ik wel erg mooi.
ik zou het persoonlijk vragen. Aangeven dat ze er over na mogen denken uiteraard en ook eerlijk mogen aangeven wanneer ze dit niet willen.

Gebruiker10132945: nee wel echt als roepnaam. Ja ik snap heel goed wat je bedoeld daarom vind ik het ook heel dubbel. Ik ga het inderdaad gewoon voorleggen en dat ze alle tijd krijgen erover te denken. Bedankt voor je reactie. 

Terug
Bovenaan