hoe vullen jullie je dagen?

Ha meiden,

Ben wel benieuwd hoe jullie je dagen vullen.
Ik ben allereerst bezig met lijstjes (zie eerder topic), met vriendinnen afspreken (nu kan dat nog goed op de twee dagen dat mijn zoontje bij de oppas is) en ik werk nog zo'n tien, twaalf uur in de week vanuit huis (ik vind mijn werk zo leuk, dat kan ik niet laten).
Straks ga ik lekker de stad in met een vriendin. Lunchen, kletsen en dan naar een tentoonstelling. Morgen lekker naar de kapper (lig ik er straks mooi bij) en donderdag komt mijn schoonzusje lekker een dagje hierheen. Leuke dingen dus! Ik probeer dat echt te plannen, elke dat iets leuks, want als deze kleine ook twee weken over tijd komt, moet ik nog bijna vijf weken (pffff).

Groeten,

Erica

Het gaat steeds lastiger, de dagen vullen...

Ik ben morgen uitgerekend en merk dat ik ook ben opgehouden met dingen plannen (alhoewel ik de vorige twee keer 42 weken zwanger ben geweest zou ik beter moeten weten...).
Vanavond ga ik nog met een aantal collega's uit eten, maar daarna is de agenda leeg!

Ik wil gewoon ook graag leuke dingen doen. Ik doe vooral nuttige dingen, alvast Sinterklaaskadoos kopen, ik heb zelfs al kerstkaarten in huis!

Ik mail en bel veel, probeer wat te lezen en twee kleintjes in huis gaan de dagen ook nog wel redelijk snel...

Donderdag word ik gestript, dus hopelijk heb ik vrijdag een baby!

xLinda

Met 2 kinderen in huis waarvan de oudste naar school gaat en de jongste 2 dagdelen naar de psz zijn die dagen maar zo voorbij. Vraag me soms juist af waar ze blijven.
Die 2 dagdelen dat ik even kinderloos ben gebruik ik vooral voor mezelf. Mijn man brengt ze dan weg in de ochtend en dan blijf ik lekker nog even liggen doezelen, beetje lezen en dan rustig uitgebreid douchen of in bad. Ontbijten op een tijdstip dat ik alleen ken van voor er kinderen waren hihi en ach dan is de ochtend ook al bijna om.

Op het monent komt mijn moeder regelmatig over de vloer om te helpen met oudste van school halen (ivm bekkenpijn red ik 4x per dag op en neer echt niet meer) en natuurlijk dan ook even kopje kofie, kletspraatje en vaak helpt ze ook nog even met iets in huis (vandaag was ze erg vroeg en ik zit hier nu te schrijven, en is mijn moeder in de badkamer aan het poetsen... ik kan niet lang genoeg meer op mijn hurken/knieen zitten en had enorm de balen van de badkamer... die is nu weer bijna om door een ringetje te halen... bedankt mam ).

Verder plan ik niet zo heel veel... doe gewoon wat kleine dingen. Laatst met de jongste even de stad in voor wat boodschapjes en gezellig met hem even wat gedronken bij de HEMA, nu kan dat nog 1 op 1, straks zal dat weer wat moeilijker gaan (en doordeweeks zal dat zeker niet lukken). Actieve dingen zijn vrijwel uitgesloten, maar ik geniet op het moment enorm van lekker thuis zijn, beetje aanrommelen, wat met de kinderen doen, tussendoor lekker met de voetjes omhoog boekje erbij etc etc. Ik heb dat bij mijn vorige 2 zw.schappen ook gehad op een gegeven moment ga ik echt 'nestelen'. Niet eens in het schoonmaken, maar gewoon lekker thuis, er hoeft niet zoveel etc.

Nee kom de tijd wel door met vrij weinig eigenlijk.

groetjes,
Marije (38+5)

hoi!
ik vermaak me echt ontzettend goed!! nog geen seconde verveeld o.i.d.
de 1e weken had ik erg veel koffie- en lunch dates staan, zoveel dat ik er moe van werd haha! ben nu vooral heerlijk thuis aan het rommelen, lezen, knutselen, bellen, naaien, uitzendinggemist kijken, liggen, nog meer bellen, dat soort dingen. ik merk dat ik minder behoefte heb om veel en lang weg te gaan, begint ook allemaal wat zwaarder te worden nu, dus dat gaat mooi tegelijk op. en ik heb nog honderden ideeen; vakantiefoto's tot een mooi boek verwerken, m'n website updaten, leuke klusdingetjes voor in huis, alle afleveringen van bijvoorbeeld gooise vrouwen op dvd kijken (heb ik nooit gevolgd). alleen, de dagen vliegen echt voorbij dus ik kom tot nu toe nog niet zo aan dat soort dingen toe haha!
van mij mag de baby wel volgende week komen, ik verlang er zo naar! maar ik zit er nog niet letterlijk op te wachten gelukkig.
groetjes,
sabine

De 2 dagen dat mijn dochtertje thuis is, zijn zo voorbij. 's Ochtends opstaan, ontbijten, douchen en aankleden en voor je het weet is het alweer half tien. Dan wat drinken en een appeltje eten, een stukje wandelen en boodschappen doen en het is alweer tijd voor de lunch. 's Middags doet zij een dutje en ik meestal ook, dan val ik tenminste niet 's avonds om 9.00 uur voor de TV in slaap. Tijd voor koffie/limonade en dan nog wat spelen of naar de eendjes, of het speeltuintje oid en dan is het alweer tijd om aan het eten te beginnen. Ook het weekend ziet ongeveer zo uit, al gaan we dan vaak even bij familie of vrienden langs of naar even lekker naar het bos of strand of zo.
De andere 3 dagen ben ik heel druk geweest om alles 'af' te krijgen. De zolder was zo'n puinhoop na de verbouwing dat ik niet eens meer bij de box, de maxicosi etc kon, dus die moest opgeruimd/gereorganiseerd worden. Geboortekaartjes moesten nog gekozen worden, de babykamer moest nog afgemaakt (schilderwerk en spulletjes kopen en in elkaar zetten), de babykleertjes van de 1e uitgezocht, het speelgoed van mijn dochter moest een andere plek krijgen in de woonkamer zodat de box straks weer kan staan, etc.  
Nu is eindelijk alles wel zo'n beetje aan kant, al moet er nog heel wat rotzooi naar de stort/kringloop afgevoerd worden, maar dat mag mijn man doen.

Ik zie uit naar een paar dagen lekker niksen, een boekje lezen, het foto album van mijn dochter bijwerken, wat TV kijken enzo. Wat dat betreft hoop ik dat de kleine nog even blijft zitten, al ben ik wel nieuwsgierig naar het kindje.

Groetjes, Erica (37 wk)

jeetje wat zijn jullie allemaal positief.

bij mij sluipen de dagen voorbij, elke dag doe ik wel iets hoor, naar de stad/markt/visite, mn moeder en schoonmoeder zie ik erg vaak. maar met een kindje van 16 maanden en 1 van 3.5 vind ik het maar zwaar allemaal, het liefst zou ik zo de hele dag een beetje op de bank hangen, of lekker de stad in zonder gezeur. maar nu moet ik vanaf half7 tot savonds 6uur (dan is mn vriend weer thuis) gezellig doen en de kids bezig houden, ondertussen een huis schonhouden wat eigenlijk onmogelijk is met de kinderen en de hond en mn gewichtje meezeulen, van mij mag de bevalling snel komen dan gebeurt er weer wat leuks!

Terug
Bovenaan