Hoe was/is het bij jullie?

Onze lieve dochter wordt morgen 5 wk ;)
Ze is ons eerste kind. Dus weinig ervaring :)
Dus ik ben erg blij met forum
Mijn vraag is eigenlijk:
Is het normaal dat een baby v 5wk overdag meer wakker is? Ze slaat soms een slaapje tussen twee voedingen over.
En is dan normaal?
x
 
Tja, dat ligt er maar net aan.... Hoe lang laat ze tussen de voedingen. Mn jongste vroeg tot ruim 2 maanden nog om de 2 uur voor een fles. Zij bleef ook regelmatig tussen een voeding door wakker.

Maar mn oudste zat al heel snel op voedingen om de 4 uur. Zij ging dus nog echt na elke fles slapen.

Ik moet wel zeggen dat de jongste (nu 6 maanden) toch veel wakkerder is dan de oudste. Ze is ook een stuk rustiger dus ze zal minder energie verspillen! Ze doet nu soms nog maar 1 slaapje op een dag terwijl mn oudste pas met 14 maanden over ging naar 1 slaapje. Het verschilt dus ook wel erg per kind, wat normaal is....
 
Hi,

Ieder kind is anders en heeft andere behoeften. Zo lees ik bij Pauline dat haar oudste pas met 14 maanden naar 1 slaapje ging... die van ons was 2 toen hij naar 1 slaapje ging.
En we merken nu al dat onze jongste anders is dan de oudste.

Het gaat er om dat het kindje zich lekker voelt. Als het steeds chagrijnig is, dan krijgt het te weinig slaap, maar als het gewoon vrolijk en blij is, is er niks aan de hand.

Gr. Tamara.
 
Denk nou niet dat alle baby's de hele dag slapen, want veel baby's doen dat helemaal niet. Mijn oudste sliep al met 10 weken twee keer per dag. Zoals Tamara al schrijft, zolang ze vrolijk zijn is het goed. Probeer heel goed naar je dochter te kijken, dan leer je de signalen vanzelf kennen.
Succes!
 
Terug
Bovenaan