hoe was je je baby als je alleen een douche hebt?

Hallo meiden!!

Ik had even een praktisch vraagje....
Wij hebben alleen een douche (weliswaar een grote maar geen badkuip) en ik vroeg me af hoe anderen in dezelfde situatie dat doen?
Ik begrijp dat je natuurlijk gebruik kunt maken van een tummytub of badje maar daar schijnen de meningen nogal over verdeeld te zijn....
Zijn er andere handige tips van mensen met ervaring???

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,

Lotte

Hoi Lotte,

In het begin lijkt het toch verstandig om een badje of tummytub te gebruiken.
Daar zit dan ook een standaard bij zodat je niet hoeft te bukken.
Al zou je een bad hebben, dan is die toch te groot om de kleine in te badderen.
Daarna hebben ze weer grotere maten badjes volgens mij. En als je kleine nog groter is, dan ga je toch lekker samen onder de douche?

Groetjes,
Maike

Hoi,
tummy tub vond ik niks, maar het badje is wel fijn hoor. Ook nemen wij Quinn vaker mee onder de douche. Maar dan wel als we met zijn tweeen zijn.
Wat trouwens ook heel fijn is, is een badsteun waar je kindje in kan liggen. Dat kan je in het badje zetten (zuignappen), maar dus ook onder de douche. Lekker je kindje afspoelen met de sproeier. Quinn vindt het heerlijk. Gaat snel, is makkelijk en je krijgt geen lamme arm of wordt zelf nat.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hi meis,
Tummytub is super, badje ook en douchen is ook super ,lekker vsthouden tegen je aan.
Ik raad je aan om dat wel met z'n tweeen te deon, is makkelijker. Eentje al onder douche staan kindje insoppen afgeven aan de ander en even aanpakken als ze klaar is met douchen, werkt fantastisch.
Wij doen het om en om zo'n beetje, dan douchen in tummy en badje, ze vindt alles leuk.
X

Hallo,

Een badje (evt op standaard) is indd wel heel erg makkelijk vooral als ze zo klein zijn.
Want meschien zijn de harde stralen van een douche voor een pasgeboren baby iets te hard ( ik weet dit niet hoor maar toen onze zoon zo klein was ging ie altijd in het bad. dat vond ie altijd heerlijk ( nu nog hij zit er nu nog regelmatig in alleen nu dan zonder de standaard en het badje gewoon op de grond in de douche)

En ik vond een badje voor mezelf ook er makkelijk vooral toen ik net bevallen was is het op zo,n standaard helemaal makkelijk op hoogte enz ( wij hebben altijd goeie ervaring met een badje gehad)

Maar als je dat niet wil is het met z,n 2e doen indd het makkelijkst.
de 1 douche met de kleine en de ander hem afdrogen en aankleden.

Groetjes

Hoi,

Wij hebben een douche in het bad en onze dochter ging gelijk in de kraamweek mee onder de douche.  Wij hadden in de wastafel naast het bad handdoeken liggen, dus als ik klaar was met douchen legde ik haar daarin, was zo'n grappig gezicht, handdoek over haar heen en dan kon ik mezelf afdrogen. De kraamverzorgster kwam met het idee en het ging prima.Op deze manier hoef je dus ook niet met zijn tweeen te zijn. Verder hebben wij de tummy tub heel veel en heel lang gebruikt, ideaal! Verder hebben wij ook veel plezier gehad van zo'n badring waar ze in kunnen zitten en die je in bad kunt zetten, maar dus ook onder de douche  (moeten ze dus wel goed kunnen zitten).

Groeten,
Ankie

Hoi,
Ook wij hebben een badje met standaard gebruikt bij onze zoon en gaan dit nu weer
doen. Quinten ging ook al vroeg met ons mee onder de douche. Hij was pas 5 dagen
en toen ging papa al met hem onder de douche. En meneertje vond en vind het heerlijk.
Ook met deze 2e gaan we het weer zo doen. We hebben ook wel een hoekbad maar
daar gaan ze de eerste tijd toch niet in. Wel heb ik eens samen met die hummel erin
gezeten. Heerlijk...
Liefs Melanie (29.2wk)

Terug
Bovenaan