Hoe wat en wanneer?

Hallo,

Daar was ik weer. Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie kindjes eten met 18 weken. Hij krijgt sinds een week of drie fruit en ik geef nog het 1e hapje fruit van olvarit. Wanneer zijn jullie begonnen met de "gewone" potjes van 4 maanden?
Mijn schema is nu zo:
7.00 uur:                                fles (180cc water + 6 scheppen)
10.00/1030 uur:            fruit ( 1e hapje heel potje)
12.00 uur:                            fles (180cc water + 6 scheppen)
16.00 uur:                            fles (180cc water + 6 scheppen)
18.00 uur:                            groentenhap (1e hapje half potje)
21.00 uur                              fles 210cc water + 7 scheppen + 1 1/2 lepel nutrix

Is dit schema een beetje normaal? O ja, hebben jullie er soms ook last van dat de Nutrix naar de bodem van de fles zakt en dat hij dus de pap niet drinkt. Is tussendoor schudden de oplossing??

Ik hoop dat ik fijne reacties krijg en alvast bedankt.
Groetjes

Hoi Ingrid,

wist je al dat de WHO adviseert om pas met 6 maanden met bijvoeding (groente en fruit) te beginnen?   ( ivm het ontwikkelen van evt voedselallergieen). Ik ben dus ok pas rodn 6 maanden begonnen met groente en fruit. In het begin at hij er bijna niets van, moest erg wennen aan het eten van een lepeltje. Op een gegeven moment wilde hij iets meer., het ging eigenlijk heel natuurlijk.

Over de nutrix. toen ik een keer per ongeluk veel te warme melk had gemaakt, merkte ik dat de nutrix helemaal oploste. Dus jke moet de melk iets warmerr maken, dan oplossen en dan even wachten.

Geeft je de pap trouwens niet met een lepeltje? Dan is het wachten ivm afkoelen ook gelijk opgelost. Dan kun je gewoon even blazen

Groetjes
Amanda

twijfel niet zo aan jezelf, als je kind het goed doet met dit schema dan is het toch goed.
En als je kind al met 4 maanden fruit eet en het lekker vindt dan is dit toch ook ok.
Trouwens met flesvoeding kun je vaak al veel eerder beginnen met fruit, dit omdat er in iedere fles hetzelfde zit met borstvoeing hebben ze al wat meer varriatie en dus hebben ze minder snel behoefte aan andere dingen, dus pas met een maand of 6, maar dat hoeft ook niet op de dag af hoor.
Lekker geven dus en geniet ervan inplaats van steeds zo te twijfelen aan je kind, denk maar bij de eerstvolgende lach, dit is goed ik heb het goed gedaan.

Onzin hoor dat advies om pas vanaf 6 maanden te beginnen. Als je kind al last heeft van exceem of het zit in de familie, dan is het misschien een ander verhaal.
We kunnen ook té voorzichtig zijn met onze kinderen.

hoi ingrid              

ik vind goed wat je doet hoor mijn dochtertje is nu  bijna 6 maanden en krijgtom
7;00 fles met pap erin omdat ze nog geen pap van leppeltje wil
10"00 fruithapje potje van 6 maanden al toen ze 4 maanden was
12"00 2sneetjes brood met jam of leverpatei sinds 2 weken daarna hoeft ze geen fles meer
2a3"00 fles  
half 6 groentehap potje van 6 maanden al vanaf dat ze 4 maanden was en daarna geen fles meer
en om 7 uur laaste fles  

dit is romy haar schema en ze vind alles heerlijk  
ik wil hiermee zeggen als jou kindje dit wilt is prima toch

doe wat je hart je ingeeft is altijd goed  

groeten  linda

www.romy-spronk.kijkonzebaby.nl

Hoi,
Simon is nu 15 weken en heeft een schema dat er zo uit ziet:
8.00 uur: beetje pap (Nutrix) met lepeltje en 120 cc melk
12.00 uur: 130 cc melk
15.30 uur: 150 cc melk
19.30 uur: 165 cc melk
1.00 uur: 140 cc melk

We bieden steeds wel 165 cc aan maar dat drinkt ie niet altijd op.
We zijn al vroeg met pap begonnen omdat ie niet al te veel melk drinkt. Volgende week gaan we er een groente hapje bij doen rond 18.00 uur.

Succes!

Uhm bij zijn voeding van 8.00 uur maken we dus van 45 cc melk een papje wat we met een lepeltje geven. De rest van zijn fles (120 cc) laten we melk  en dat drinkt ie gewoon op. We geven dus geen pap uit de fles.

Terug
Bovenaan