Hoe wat hoeveel?

<p>Hallo, </p><p>Ik heb een dochter van bijna 5 maanden (19 weken). Ze heeft een kma waar we pas vrij laat achter zijn gekomen en dit heeft voor heel wat voedingsprocessen gezorgd. Maar sinds 1 1/2 maand gaat het drinken super en merk ik dat ze steeds meer honger heeft. </p><p>Sinds vandaag begonnen met een papfles voor het slapen omdat ze sinds een paar weken minimaal 2 tot 3 keer voor een voeding komt in de nacht terwijl ze voorheen doorsliep. </p><p>Ze krijgt een half tot heel (formaat potje) verse groente of fruit hapje. Dit levert nog wel de nodige krampjes op. </p><p>Nou lees ik veel verschillende dingen over voeding zoals dat je pap beter met een lepel kunt geven... dat lijkt mij dan weer niet zo handig voor het slapen gaan?? Of dat je gewoon een broodkorst kan geven.. kan dat echt al met 5 maanden, stikt ze niet dan? </p><p>Hoe doen jullie dat?? </p><p> </p><p> </p>
 
Oh! En dan ook nog de vraag welke speen/fles gebruik je voor de pap? Ik heb nu de dr brown fase 3 speen gebruikt en maar 1 schep rijstebloem erdoorheen gedaan en dat duurde echt veeel te lang dus ik wil de fase 4 ook gaan kopen maar ik heb zo een onderbuikgevoel dat dat met 2/3 scheppen net zo "goed" gaat werken
 
Pap in de fles, ik vind het zo’n gedoe met een lepel. Met fruit en groente leert hij wel met lepel eten. Ik heb het rustig opgebouwd. Eerst 1x per dag fruit of groente. Ik had ijsblokjes ingevroren en begon met 1 blokje. Als het goed ging, een blokje erbij. Daarna 1x fruit en 1x groente. Toen dat ook goed ging, tussen de middag brood. Ik begon met korstjes geven, omdat ik overal las dat je daar mee ‘moet’ beginnen. Maar of hij verslikte zich, of het korstje lag in stukjes overal. Toen gewoon kleine stukjes brood gaan geven en dat ging super goed. Nu zijn we zover dat hij de korstjes ook in stukjes krijgt, gaat nog niet altijd goed, maar stukken beter danin het begin.
 
Ons zoontje is nu ook 5 maanden. Sinds kort zijn we ook begonnen met twee lepeltjes rijstebloem door de laatste fles. Hiervoor gebruik ik speen 4. Ik gebruik de fles van dr Brown. Speen 4 is ook echt de papspeen. Onze zoon vindt het heerlijk en slaapt er goed op. Hij is rond 05:00 weer even wakker. 
We zijn begonnen met het proeven van groente toen hij 4 maanden oud was. Inderdaad met ijsblokjes, ook eerst 1 en dan verder opbouwen. We laten zo eerst zoveel mogelijk smaken proeven (10x per  groente) 
 
Hier ok pap in de fles voor het slapen gaan
Ik heb alleen de difrax fles gekocht en dan de 3 standen speen op 3 want bij die dr Brown komt er geen pap bijna uit.
 
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik houdt het nog even bij de potjes want die gaan nog niet altijd even lekker.. 
 
Ik heb nu maar zwel de difrax 3standen speen aangeschaft als de dr brown fase 4 dan moet het in ieder geval goed gaan komen! 
 
Terug
Bovenaan