Hoe week van de nachtvoeding af???

Hallo allemaal,

Stijn was een paar weken van de nachtvoeding af, hij kreeg tussen 1900 en 2000 een fles en sliep dan door tot ongeveer 700. Maar sinds hij vorige week zo verkouden was, klopt er helemaal niets meer van. Af gelopen nacht bijvoorbeeld, werd hij ineens om 2300 uur wakker en had hij honger, om 04.30 was hij weer wakker en had hij weer honger. Kan dit een soort inhaalslag zijn, want toen hij ziek was at hij ongeveer 3 flessen over 24, waarbij we wel meerdere voedingen nodig hadden om er drie flessen in te krijgen. Normaal krijgt hij 4 flessen per 24 uur.

Als hij extra nodig heeft krijgt hij dat natuurlijk, maar ik hoop wel dat we snel van de nachtfles weer af zijn, want poeh dat breekt me echt op. Mijn man en ik doen het wel om de nacht, maar goed ook als hij "dienst"heeft ben ik wakker vanaf het moment dat STijn begint te huilen tot mijn man weer bij me in bed ligt, dus eigenlijk schiet dat ook niet echt op.

Iemand tips om hem weer in het oude schema te krijgen
Carina

Ik weet niet meer precies hoe oud je zoontje is. Maar ik heb  wel eens vaker gehoord  dat kindjes rond de vier maanden ineens hun hele schema door de war gaan gooien.
Meestal drinken ze dan juist minder maar misschien kan het ook andersom?
Eigenlijk weet ik het ook niet precies. Krijgt hij al bijvoeding?
Als hij echt honger heeft zou ik toch nog maar een late fles geven denk ik.
Wel lastig voor jullie inderdaad  Je weet het nooit met die kids. Soms denk je (eindelijk) een vast schema te hebben en dan gaan ze het ineens weer anders doen.
Maar dat doorslapen komt vast wel weer terug!
Mijn zoontje krijgt nog 5 voedingen en die is van 23 november.

Sterkte in elk geval ermee.

Ja, dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, dat kinderen met ongeveer 4 mnd het hele "schema" door de war kunnen brengen
Ons dochtertje (krijgt nog 5 flessen van 180 cc, laatste om 23.00 uur) heeft een aantal weken geleden wel een paar nachten achter elkaar gehad dat ze ongeveer 2 keer per nacht wakker werd.
Ik weet dat ze kan doorslapen (vanaf week 9 dacht ik..) dus ik heb haar geen fles gegeven..eerst even gewacht met ernaar toe gaan want ze huilde niet echt, was eigenlijk meer aan het "zeuren".
Maar toen dit toch wel al wat langer  duurde, ben ik ernaar toe gegaan, heb gekeken of ze een vieze luier had (niet dus) en heb haar weer opnieuw ingestopt, een kusje en weer weg. Ik heb bijna niet met haar gepraat (moeilijk, want ze was super vrolijk! hahaha).
Dit heb ik een aantal nachten zo gedaan en toen was het weer goed.
Misschien eens de moeite waard om te proberen?

Oh ja, ik zou hem dan wel even (al is het alleen even in het begin) een fles  om 23.00 uur geven. Dat is ook vervelend maar niet zo erg als midden in de nacht toch?
En als dat dan eenmaal goed gaat, dus als hij weer van 23.00 uur tot 7.00 uur ofzo slaapt, dan zou ik proberen om weer naar 20.00 uur te gaan met de laatste voeding.

Succes ermee!!!

Hoi,

Ik geef borstvoeding, dus is ietsje anders.
Mijn dochtertje sliep de nachten al door toen ze 3,5 week was. Ze kreeg wel 's avonds laat nog een voeding, hoewel die de laatste tijd niet zo heel laat meer was (half 10/10 uur, de dag begint bij ons rond 6 uur 's morgens). Ik zat al een hele tijd op 6 voedingen. Ik voed op verzoek dus de tijden varieren wel wat.

Sinds een paar weken is het echter weer helemaal een zooitje. Ik zit nu weer op 7/8 voedingen en ook al weer drie weken nachtvoedingen. Soms twee, maar de laatste week gelukkig telkens maar een. Ik vind het wel weer zwaar hoor...
Helaas kan ik de borstvoeding niet door m'n man laten geven, dus ik ben elke nacht de klos (kolven doe ik wel, maar ik red het maar net om genoeg voeding te kolven voor de dagen dat ik werk, toen ik op 6 voedingen zat lukte het me nog wel om tussendoor wat extra te kolven, maar dat lukt me op het moment echt niet)

Gelukkig werk ik maar drie dagen en kan op de andere dagen wat langer slapen. En ik probeer vroeg naar bed te gaan. Ik zet dan wel de wekker op 23.30 ofzoiets om m'n dochter nog een late voeding te geven. Ik moet haar daar wel voor wakker maken, maar als ik dat niet doe (heb ik al twee keer uitgeprobeerd de laatste weken) dan wordt ze dus gewoon twee keer 's nachts wakker voor een voeding. Dan liever een late voeding en één nachtvoeding.

Het is inderdaad 'normaal' dat dit rond 4 maanden gebeurd. In het 'oei, ik groei'-boek is dat het 19-weken sprongetje. M'n dochter is nu inmiddels ruim 20 weken en ik merk wel aan haar dat ze dat sprongetje nu gehad heeft. Ze is ineens weer veel vrolijker, klets meer, doet weer nieuwe dingen, etc. Maar het zou fijn zijn als ze ook weer door ging slapen...

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Jemig, doorslapen?!?! Wij weten pas sinds een paar per ongelukke nachten van Runar wat dat is geloof ik! Ik weet niet beter of een baby komt rond 23.00, 02.00, 06.00 uur ongeveer..... ! Van de week sliep hij twee keer door van 21.00 tot 05.00!!!! We wisten niet wat ons overkwam! Alleen doet hij het helaas alleen nog maar als mijn vriend de nacht doet, niet bij mij.... (Of zou hij hem gewoon niet horen huilen?! Dat die arme schat maar weer gaat slapen, want pappa hoort toch niks? )
Als iemand tips heeft om dat eens te veranderen, graag! Dus ik lees mee!

Groetjes Edith

Pfff vermoeiend zeg!
Ons dochtertje sliep met ongeveer 9 weken door, en toen was ik al helemaal bekaf!
kan me echt voorstellen dat jullie doodmoe zijn hoor..
en tips? tja... ik denk dat het zowieso heel goed is om een goed ritme te hebben overdag en dat ze in de gaten gaan krijgen wat dag en wat nacht is.
Ik doe bijvoorbeeld overdag altijd de gordijnen open en maak gewoon "lawaai". Dus ik stofzuig, ruim op, praat, laat mensen gewoon aanbellen etc etc.
Vanaf ongeveer 19.30 uur gaat ze naar bed en begint voor haar eigenlijk de nacht (moeten haar wel om 23.00 uur wakker maken maar dan drinkt ze de fles half slapend en gaat daarna meteen weer naar bed).
Dus om 19.30 uur maak ik haar gordijnen dicht zodat het goed donker is en probeer ik zelf ook wat rustig te doen. Ik maak haar om 23.00 uur wakker en geef haar bij ons in bed de fles, heel rustig en bijna zonder te praten. Dan leg ik haar terug en slaapt ze verder.
Wat ik s'nachts doe als ze wakker word had ik in mijn vorige bericht al verteld.

Verder geven wij in de laatste fles Nutrilon forte (voor hongerige baby's). Dat was een tip van onze kraamhulp, en dat zijn we met ong 8 weken gaan doen en binnen een week sliep ze de nacht door. Het kan natuurlijk toeval zijn maar het valt te proberen toch?
Het is trouwens gewoon zo dat ze van die voeding wat langer vol zitten.

En verder zou ik het eigenlijk ook even niet weten...het is toch bij ieder kind anders en je zult toch vanalles moeten proberen om te kijken of het werkt (maar dat hebben jullie wel aan gedaan denk ik..)

Succes ermee! En er komt een nacht dat je s'morgens wakker word en niet je bed hebt hoeven uit te komen!!!

Terug
Bovenaan