Hoe weet je dat de regeldagen over zijn?

<p>Ik merk dat ik over zoveel dingen onzeker ben :( </p><p>Misschien ook door de kraamweek waarbij er krampjes waren, borstvoeding nog niet op gang maar dochter had wel zuigbehoefte/honger. Het was dus even zoeken naar wat ze precies nodig had.</p><p> </p><p>Nu is de borstvoeding goed op gang en waren ze flink vol. Rond dag 9 zouden we dan in de regeldagen zitten en merkte ik dat m'n borsten idd leeg voelden. Ik heb haar dan ook regelmatiger aangelegd wanneer ze honger had. Nu zitten we op dag 11 en voelen m'n borsten nog steeds leeg. Ik twijfel dus of we nog steeds in de regeldagen zitten of is dit normaal na de regeldagen?</p><p>De ene keer slaapt ze 2 uurtjes door, de andere keer de hele middag niet (middag is sowieso weer moeilijker slapen sinds de kraamhulp weg is). </p><p>Ook heeft ze grote zuigbehoefte dus twijfel ik steeds of het dat is, of de honger en dus nog een regeldag. Net m'n pink gegeven en in slaap gevallen dus geen honger en dan lijkt het alsof we de regeldagen weer voorbij zijn.</p><p> </p><p>Wie heeft tips, kan me geruststellen of vertellen wat het nu is?</p><p> </p>

Vond het ook zo lastig toen om te bepalen wat het was. Mijn dochter had ook veel zuigbehoefte en ipv pink geven legde ik haar dan weer aan. De ene keer ging ze veel drinken en de andere keer een beetje en viel ze in slaap. 
Dat je borsten anders voelen nu is normaal. Ze passen zich aan aan de behoefte van je dochter. 
Ik zou zeggen hou je niet teveel bezig met wat het kan zijn, dat maakt je alleen maar onzeker. Gewoon aanleggen als je denkt dat ze honger heeft. Er komt vanzelf een dag dat er wat meer ritme in komt. Hier was dat met een week of 11-12 geloof ik. Ze clusterde toen ook nog elke avond. Net voordat ik weer aan het werk moest. 

Vond het ook zo lastig toen om te bepalen wat het was. Mijn dochter had ook veel zuigbehoefte en ipv pink geven legde ik haar dan weer aan. De ene keer ging ze veel drinken en de andere keer een beetje en viel ze in slaap. 
Dat je borsten anders voelen nu is normaal. Ze passen zich aan aan de behoefte van je dochter. 
Ik zou zeggen hou je niet teveel bezig met wat het kan zijn, dat maakt je alleen maar onzeker. Gewoon aanleggen als je denkt dat ze honger heeft. Er komt vanzelf een dag dat er wat meer ritme in komt. Hier was dat met een week of 11-12 geloof ik. Ze clusterde toen ook nog elke avond. Net voordat ik weer aan het werk moest. 

Herkenbaar! Die zuigbehoefte kan je behoorlijk onzeker maken of je wel genoeg melk hebt... althans... dat had ik. Bij opnieuw aanleggen dronk ze niet echt effectief meer en ook extra gekolfde melk geven via een flesje zorgde niet voor een voldaan gevoel. Wij hebben uiteindelijk toch een speentje geïntroduceerd en na een voeding effectief drinken geven we die. Als ze die pakt en niet uitspuugt of huilerig is dan ga ik er vanuit dat ze geen honger heeft. Ik had dezelfde twijfels na de kraamweek maar uiteindelijk bleek ze op het consultatiebureau in een week tijd 380 gram gegroeid... nu ik me wat zelfverzekerder voel daarover merk ik ook dat we meer ritme hebben, want ik durf haar nu beter weg te leggen na een voeding en wat knuffeltijd ipv steeds opnieuw aanleggen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk want soms zit er inderdaad een regeldag tussen waarbij de speen niet meer volstaat.

Ik dacht ook dat mijn zoon heel erg honger had en legde m vaak aan maar hij had gewoon heel erg zuigbehoefte. Van de kraamzorg zeiden ze geen speen te geven want dat kan die verwarren met de borst. Na een paar dagen en hele pijnlijke tepels verder heb ik er toch een speen in gestopt. En ik had spijt dat ik t niet eerder had gedaan!

Terug
Bovenaan