Hoe weet je of je blaasontsteking hebt?

A

Anoniem

Guest
Hallo...

Ik heb twee keer een blaasontsteking gehad toen ik een jaar of 12 was.
Mijn vk heb gezegt dat ik er nu veel sneller vatbaar voor ben , en dat je niet de zelfde klachten krijgt dan dat je niet zwanger bent. Maar hoe weet ik dat dan...??

groetjes Tjitske 23wk+2

Ik kreeg klachten als lage buikpijn,branderig gevoel bij plassen,donkere en stinkende urine en vaak moeten plassen.Ik ben er ook gevoelig voor en wat je moet doen is goed drinken en de boel hygienisch houden van onder maar dat doet iedereen dacht ik.

Denk je dat je een blaasontsteking hebt?Moet je gewoon even een beetje urine bij de ha inleveren en dan kun je later bellen voor de uitslag ben je geen consult voor nodig gewoon ff naar de assistent.

Succes

ja precies, ik heb tijdens mijn zwangerschap al wel 3x urine laten testen bij de assistente van de huisarts. Beter een keer teveel dan een keer te weinig.

die twee keer dat je een ontsteking hebt gehad maakt je niet meer gevoelig dan andere vrouwen hoor.

En inderdaad zwangerschap erbij geeft andere klachten maar daarentegen heb ik nooit echt klachten behalve moe en pijn in mijn nieren (dat schijnt dus nooit te kunnen en toch heb ik het altijd) ze noemen het altijd een blaasontsteking maar in feite als je pijn in je nieren hebt is het al verder. (mutsen van de huisartsenpraktijk weten ook niet beter zullen we maar denken)

Klachten zoals branderig gevoel e.d. heb ik dus nooit gehad, ik merk het vooral aan nog moeier worden, kleur van urine en geur, als je twijfelt lever je het gewoon in en weet je het binnen 5 seconden :)

Tips:

Drink minimaal 1,5-2 liter water op een dag (NAAST wat je normaal drinkt dus)
veef af van voor naar achter (anders krijg je misschien bacterieen in je muts en dat is niet de bedoeling)
Plas vol uit (dus niet effe snel tussen alle bedrijven door)
En ga meteen plassen wanneer je moet (ophouden is het slechtse wat je kan doen)
Als je een blaasontsteking hebt kan je nog meer spoelen door speciale urineweg thee te drinken, kan het procesiets versnellen.
Na sex ALTIJD meteen naar de wc, zodat er geen bacterien achter blijven.

Bedankt allemaal voor je reactie's. Ik ga vanmiddag voor de zekerheid ff wat urine in leveren

Op me werk heb ik nooit echt de tijd om naar de wc te gaan alleen in me pauze's , maar bedankt voor de tips daar heb ik veel aan.

Groetjes

quote: Tjitske86 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-07-2007 08:24:37'));

Bedankt allemaal voor je reactie's. Ik ga vanmiddag voor de zekerheid ff wat urine in leveren

Op me werk heb ik nooit echt de tijd om naar de wc te gaan alleen in me pauze's , maar bedankt voor de tips daar heb ik veel aan.

Groetjes

Onzin, je MAG het gewoon niet ophouden, of je nu werkt ja of nee....

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-07-2007 08:34:11'));

quote: Tjitske86 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-07-2007 08:24:37'));

Groetjes

Onzin, je MAG het gewoon niet ophouden, of je nu werkt ja of nee....

sorry ponyville maar ben t gedeeltelijk met je eens je mag
 t niet ophouden .. maar je moet t soms met bepaalde werk wel doen had ook een baas waar ik alleen maar in pauze kon plassen....   en ik noem even een vb wat niks met werk te maken heb maar je hebt net je kleintje uitgekleed en hebt hem net lekker in t water laten zakken of je bent hem al aan het wassen... en je moet plassen wat doe je dan als je alleen thuis bent haal je je kindje kletsnat uit t bad leg je hem in bed en ga je plassen en daarna    leg je hem weer in bad en ga je verder met  badderen  of maak je   zo snel mogelijk  de  wasbeurt af droogt de kleine af en kleed hem aan en legt hem dan in bed, wipstoel maxicosie of wat dan ook.. en ga je dan plassen?????????? ik zou t laatste doen   vind het niet t verstandig om de kleine uit bad halen in bed leggen en daarna weer in bad om verder te gaan met wassen omdat ik moet plassen... lijkt me ook niet duidelijk voor je kleine kan me voorstellen dat een baby hier overstuur van wordt en bovendien ziek.... of een verkoudheid oploopt...kleintjes koelen gauw af na een badje...

liefs miranda
32wk, 5 dag

een paar minuutjes ophouden omdat het even niet kan is wel wat anders dan wachten tot je volgende pauze (vaak meer dan een half uur) dat kan je natuurlijk niet met elkaar vergelijken.

Ik moet het ook wel eens ophouden omdat ik in de auto bv zit en niet zo snel bij een station ben DAT is anders dan bewust ophouden omdat je geen pauze hebt he?

Terug
Bovenaan