hoe weet je of je je baby voelt????

Hoi allemaal,

Ik ben Naomi en voor de eerste keer zwanger.
Ik ben uitgerekend op 02-02-2011, dus nu bijna 19 weken zwanger.
Sinds vanavond voel ik wat kriebels/hele lichte "steken" in mijn buik (het is erg moeilijk te beschrijven). Zou dit de baby kunnen zijn?
 
Het zou kunnen. In het begin voelt het soms als kriebelen of zo'n trilspiertje (die je wel 's hebt in je bovenbenen als je lang gewandeld hebt of bij je oog??). Meestal als je het denkt, dan is het ook zo. Geniet er lekker van, komende weken zal het steeds duidelijker worden.
 
Achteraf is het makkelijk te zeggen, de bewegingen worden namelijk steeds sterker. En dan weet je achteraf dus wel wanneer de eerste keer was dat je dat voelde.
Maar in het begin is het heel normaal om een paar dagen niets te voelen en dan ineens weer wel. Er is nog zoveel ruimte in je buik.
 
Ik sluit me aan bij wat de andere dames al gezegd hebben. Achteraf weet je het zeker maar vrijwel zeker dat het gekriebel idd je kleine uk is. Het is een gevoel dat je eerder niet voelde... En ja geen zorgen als je het niet dagelijks voelt. Afhankelijk waar je placenta ligt voel je op dat stuk in het begin ook niets dus moet de kleine maar net bewegen daar waar jij het wel voelt.
Super is het hoor, die eerste bewegingen!! Geniet van het gevoel. Ik ben net bevallen en ik kan het best wel missen dat gevoel in mn buik, al hoewel het naar het einde niet fijn meer is ;)

Liefs
 
Alsof er een balonnetje opgeblazen wordt in je onderbuik. alsof er iets van binnenuit tegen je buikwand aanduwt. Ik voelde het met 16 weken al bij mijn eerste en bij de tweede al met 14 weken. Ik wist ook direct zeker dat het de baby moest zijn want ik had dat gevoel nooit in mijn buik. Dus zodra je iets 'geks' of anders gaat voelen dan is het de baby.

Geniet ervan! 9 maanden is zo weer voorbij. Ik ben net bevallen (4 weken geleden) en mijn buik voelt alweer als vanouds... die bewegingen mis ik soms best wel. Het is zo gezellig en dat wordt alleen maar sterker naar mate je zwangerschap vordert. Dan voel je het bijna continue en zo duidelijk... een mooie periode breekt nu aan.
 
Bedankt Arentmaas en Bloempje27!
het was idd een gevoel wat ik nooit eerder in mijn buik had gevoeld, dus hoop het snel weer te voelen!
Ik kan ook niet wachten op het moment dat mijn partner de baby ook kan voelen!
 
Terug
Bovenaan