hoe werkt het precies?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik heb een vraag, maar zal eerst mijn situatie uitleggen. Ik ben sinds 1,5 jaar moeder van een prachtdochter en de wens voor een tweede begint te komen. Nu heb ik net vandaag mijn ring eruit gehaald (gebruikte de nuvaring) en we willen straks in het voorjaar gaan ''klussen''. De zwangerschap van mijn dochter kwam uit de lucht vallen want ik had een mirena spiraaltje gehad en ik ben 2 dagen na verwijdering zwanger geraakt volgens de vk. (volgen jullie het nog) Ik heb het eerste jaar na de bevalling niks gebruikt en had een cyclus van 3 weken. (week ongesteld, 2/2,5 weken niet) Nu dan mijn vraag...wanneer kan ik het beste gaan ''klussen''? Klinkt misschien raar, maar dacht ik hier de vraag wel kon stellen.

Alvast bedankt voor evt tips!!
Groetjes!

In het begin kun je er niks van zeggen hoe je cyclus gaat verlopen. Als je voor de eerste keer weer ongesteld wordt kan je misschien iets meer zeggen. Ik heb na mijn miskraam ovulatietests gebruikt, gewoon om te kijken wanneer ik vruchtbaar was. Dat hielp direct!!!
Verder kun je natuurlijk ook om de dag klussen, dan is het altijd goed.

Succes!

Helemaal geen rare vraag hoor!

Ik zou ook ovulatietesten voorstellen. Deze kunnen je misschien duidelijkheid geven. Ik zou dan optijd beginnen met de testen aangezien je na de bevalling lange tijd een korte cyclus hebt gehad. De eisprong is in de regel vaak 14 dagen voor je 1e menstruatiedag.

Op Internet zijn er verschillende sites waar je voordelig ovulatietesten kunt bestellen.

Succes en veel plezier :)

Als je een cyclus van 21 - 25 dagen hebt, heb je op dag 7 - 11 al een eisprong. hopelijk ben je kort ongesteld anders zou je echt moeten vrijen als je nog wat bloed.
Hopelijk wordt je cyclus iets langer want dan ben je ook iets langer vruchtbaar. Een korte cyclus (vooral bij 21 dagen) betekent ook een paar uur minder vruchtbaar.

Dus afwachten maar!

Terug
Bovenaan