Hoe werkt iui met hormonen als bij jou alles oke is?

Hoi,
Voor het geval onze 3e iui is mislukt wil ik alvast voorbereid zijn vandaar mijn vraag hoe het in zijn werk gaat met hormonen om meerdere eitjes te rijpen terwijl  je een gewone, goede cyclus hebt. Wij hebben nu dus 3x zonder hormonen gepoogd maar ik heb besloten om de volgende 3 pogingen  met te doen omdat de kans op raak gewoon weer wat groter is. Krijg je dan pilletjes ofzo? En vanaf wanneer moet je daar mee beginnen? Ik hoor graag jullie ervaringen. groetjes

Heee Noortje,

Nou zoals je misschien wel weet, zit ik er (morgen 1e IUI) midden in. Dus kan je wel wat vertellen. Maar ik weet natuurlijk niet of dit alles voor iedereen het zelfde is.

Ik heb de eerste dag moeten bellen van mijn menstruatie. De 2e dag (ivm weekend) heb ik een uitgangsecho gehad.
Dat was goed dus mocht ik met de hormonen beginnen.

Ik heb puregon gespoten, 50 mg per dag. Dit moet je zelf injecteren in je buik.
Ik ben ook niet zo'n held en val bijna flauw normaalgesproken als ik een naald zie. Maar het valt echt reuze mee.
(je krijgt eerst ook prikinstructie, dan mag je het een keer proberen in het bijzijn van de fertiliteitsarts)
Het is zeg maar zo, n prikpen. Waar de vloeistof inzit en waar je zelf een naaldje op moet zetten.
Heel handig en op een paar blauwe plekken na en af en toe een steek of een krampje is er niets aan de hand.

Je moet dan zo nu en dan naar de Gyn, voor een inwendige echo om te zien hoe goed en hoeveel eitjes er groeien door de hormonen. De hormonen stimuleren de aanmaak en de groei van de eitjes.
Als deze (folikels) tussen de 18 en 21 mm zijn, Moet je een pregnyl injectie laten zetten ( heb ik gisterenavond laten doen)
Je krijgt dan een tijdstip door, en ook gelijk voor het inleveren van het zaad en de IUI.

De Pregnyl mag je zelf injecteren maar ook in het ziekenhuis laten zetten. Of door iemand die ervaring hiermee heeft. Dit omdat je poeder en vloeistof moet mengen en dit dus nogal lastig is.
Ik heb er niets maar dan ook niets van gevoeld dus wees gerust!

Alleen heb ik dus wel een beetje last van de hormonen, hoofdpijn, misselijk, buik en rugpijn en gewoon een soort algehele mailaise...........maar ja dat nemen we maar voor lief!

Hoop dat het alsnog lukt dit keer (zonder de hormonen) en anders .....succes en is er wat ................je weet me te vinden.

Liefs,

Cynthia

Hi Noortje,

Ik kan je d'r nog weinig over vertellen, maar bij mij is alles ook oke gebleken, maar bij de IUI die nu van start is gegaan (mega spannend) moet/mag ik ook Clomid slikken, dag 4 t/m 8 2x 50 mg ik zit nu op dag 10, morgen is mijn eerste fm, en dan of een paar dagen later wordt bepaald wanneer ik een Pregnyl prik krijg voor de sprong...Dan binnen 40 uur krijg ik de inseminatie..als t allemaal goed gaat...

Ik heb overigens wel een hele duidelijke folder van de gyn gekregen over de IUI , daarin staan 3 soorten hormoonstimulering oa vernoemd, mocht je interresse hebben naar deze folder laat dit dan weten, laat k t effe weten waar je m op kan vragen!

Heel veel succes, en ik hoop dat je niet met hormonen verder hoeft; dat het nu raak is...

simone

Hi Noortje, ik had ook een prima hormoonhuishouding en heb alle zes de keren 75 IE (zo noemen ze de hoeveelheid)gespoten. Ook ik ben geen held met spuiten maar dat ging goed. Ik maakte per keer 2 á 3 follikels aan door de hormonen. Dat is eigenlijk het verschil. Kan me niet echt herinneren (was een jaar geleden, heb even een pauze genomen van het ziekenhuis gebeuren) of ik echt veel last had toen van de hormonen. Het was een drukke tijd op mijn werk (winkel/ feestmaanden) en dan moet je ook steeds even tussendoor naar het ziekenhuis; dat vond ik het vervelendst. Moet zeggen dat ik nu met die decapeptyl al wel last heb van hormonale bijwerkingen....; dit is een hormoon die je eigen cyclus onderdrukt. Vanaf vrijdag komen er 150 IE hormonen bij dus dat wordt vast feest!
succes, Sherene

Terug
Bovenaan