Hoe werkt temperaturen?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Misschien een stomme vraag, maar hoe werkt het temperaturen? Ik ben net 3 dgn ongi en ik heb begrepen dat je door tempen je ei kan vinden (we beginnen aan ronde 3 voor ons eerste beebje). Dat wilde ik eigenlijk proberen als mn ongi over is. Omdat mijn cyclus eerst 41 was (met op dag 36 ook 1 dag ongi) en nu 45 dagen, kan het zijn dat ik met de datumcalculator van babybrabbel een gemiddeld ei uitreken wat er dan misschien nog helemaal niet is of al geweest is. Kan iemand me nog volgen ? Zijn er meiden die hierdoor hun ei vonden en zwanger werden?
Alle tips zijn welkom,
Liefs Muizeke

Hoi Muizeke,

Ik ben Eef en 29 jaar. Ik ben moeder van een zoon van twee. Toen ik zwanger van hem wilde worden ben ik in de tweede ronde gaan temperaturen. Ik heb zelf een vrij hoge lichaamstemperatuur waardoor mijn temp tijdens ongi tot aan de eisprong altijd rond de 36.6/36.8 graden was. Als je temp met ongeveer 0.2/0.5 omhoog gaat is er sprake van een eisprong. Je zult dan ook binnen 24 uur servix slijm verliezen. Om het ei te bevruchten is het goed om dan veel te "klussen". In ieder geval om de dag iv.m. de levensvatbaarheid van sperma.
Op deze manier was ik in ronde drie al zwanger va mijn zoon.
Nu ben ik in afwachting van mijn ongi na het verwijdere van een spiraal. Als deze is geweest begin ik met temperaturen in de hoop dat ik weer zo snel zwanger ben van ons tweede kindje. Hopenlijk heb je antwoord op je vragen. Anders zie ik het wel in het topic.

Gr van Eef

Hallo muizeke,

Temperaturen gaat als volgt...

- begin op de eerste dan van je laatste ongi (begin morgen maar gewoon...das niet zo erg)

- je kan je temp. via je mond nemen of via je achterwerkje :). Via je achterwerkje is wat nauwkeuriger. Ik doe het via mn mond en tel er 0,3 graden bij op. Dit omdat de andere weg altijd wat warmer is .-)

- je moet ELKE dag (dus ook weekenden) je temp. nemen op dezelfde tijd. Dus bijv. elke dag 07.00 uur. Beweeg niet voordat je je temp neemt. Als je al een tijdje wakker bent en je dus veel bewogen hebt, probeer dan ff 5 minuutjes stil te blijven liggen. Je temp. gaat namelijk omhoog zodra je je  gaat bewegen.

- op een gegeven moment gaat je temp. omhoog meestal met 0,3  - 0,5 graden. Dit betekend dat je je ei al gehad hebt.  Nu klussen heeft dus geen zin meer....nou ja...om een babietje te maken :) Als je de dag  ERVOOR geklust hebt maak je het meest kan om zwanger te zijn deze maand.  

- je temp. blijft nu hoog totdat je weer ongi moet worden. Zodra je temp. weer zakt weet je dat het deze maand niet gelukt is en kun je dus op je ongi gaan zitten w8 :-(

- als je temp meer dan 16 dagen na je ei hoog blijft  KUN je zwanger zijn.

Omdat ik erg onregelmatig bent (geloof ook dat jij dat bent, toch?)  gebruik  ik ook ovutesten. Daar kan ik namelijk  aan zien wanneer mn ei er aankomt en  niet zoals bij het tempen wanneer die GEWEEST is. Dit klopt heel goed. Positieve ovu test en 2 dagen later hogere temp. Ei komt altijd  dag  NA positieve ovu test.

Hoop dat het je nu allemaal wat duidelijker is!

Veel klusplezier!

Knuf  

Hoi meiden,

Het is mij al weer heel wat duidelijker, bedankt! Denk dat ik ook maar met die ovutesten begin, anders is het jammer net als wat jij schrijft 1981, dat je met tempen dus weet wanneer je ei is geweest (en al te laat bent eigenlijk).

Ik ga morgen wel beginnnen met het bijhouden van mn temp (fijn op zaterdag om 6:45 uur, hihihi je moet er wat voor over hebben, zo vroeg sta ik doordeweeks altijd op)    

En die ovutesten... (sorry ik ben een beetje een ei wat dat betreft) hoe werkt dat dan weer?

superbedankt voor jullie reacties,
Nu nog op zoek naar het ei!

Liefs Muizeke

He muizeke,

Ovu testen werken eigenlijk hetzelfde als zwangerschapstesten. Op de verpakking staat wanneer je moet beginnen met testen. Dit kan je zien door naar je lengte van je cyclus te kijken. Geloof dat meiden met een cyclus van 28 dagen op dag 10 moeten beginnen met testen.

Ik ben zo onregelmatig als je maar zijn kan dus ik gebruik wel 2 pakjes...dure hobby:-(

Je plast dan gewoon over het staafje heen ('s ochtends) of je vangtwat urine op in een potje en dan maar w8. Ik vind de digitale van clear blue heel fijn. Daar komt gewoon een ei of geen ei. Niet dat gedoe met is de streep nou dikker of niet. Want met ovu testen heb je altijd twee strepen. De ene is alleen wat minder duidelijk dan de ander. Op een gegeven moment moet het dus andersom zijn...maar bij mij gebeurde dat nooit. Bij mij werden ze altijd even duidelijk. En dus niet DUIDELIJKER...hahaha...snap je het nog? Met de digitale van clear blue is dat dus veel makkelijker.

Succes ermee :)

Knuf

ha 1981,

Ik denk dat ik ook maar clear blue neem, na de zwangerschapstesten van het kruidvat (waar ik iets op meende te zien) ben ik overgestapt op de digitale van clear blue, die zijn een stuk duidelijker! Dus dan ook maar de ovu-testen van de cb. haha mijn vriend wou zon abonnement op voetbal-tv of canal plus ofzo, maar ik denk dat we eerst maar kiezen voor het clear blue abonnement, wordt nog een dure hobby dat klussen :)

Nou eens kijken of het iets helpt als we deze ronde alle hulpmiddelen uit de kast trekken! Ben benieuwd, ik denk dat ik dan net als jij wel 2 pakjes nodig heb van die gelukszoekers, want mijn cyclus is nogal wazig, ik voel mn ongi ook niet meer aankomen, eerst wel altijd, knallende hoofdpijn enzo, maar dan was het wel om de 28dgn, misschien dat mijn lichaam dat niet fijn vond en dat ik daarom altijd hoofdpijn kreeg en nu mn lijf het weer zelf mag regelen gaat het allemaal wat rustiger (psychologie van de koude grond hahaha)

Bedankt voor je advies!
xxx Muizeke

Terug
Bovenaan