Hoe wil je bevallen?

Hoi dames,

net stuitte ik op een topic (bij zwanger-bevallen) op gebruik van een baarschelp. Ik dus gelijk even gegoogeld. En dit lijkt me ideaal om te bevallen (zover je bevallen ideaal kunt noemen).
Met mijn vorige bevalling had ik aangegeven dat ik de baarkruk wilde proberen, die is niet van pas gekomen omdat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Waar mij toen niet was verteld dat je het bed ook uitmocht.
Ik wil dus absoluut niet liggend bevallen, omdat ik het gevoel heb dat daarom mijn bevalling zo tegen viel. Dus wilde ik nu wel met de baarkruk bevallen, totdat ik las over de baarschelp. Nog meer voordelen!

Hierdoor vroeg ik mij dus af of jullie al aan je bevalling denken en hoe je zou willen bevallen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie verhalen.

Liefs,

Het liefst beval ik dit keer zonder ook maar iets pijn hahaha..maar dat zal er wel niet inzitten helaas
Eerlijk gezegt heb ik er nog niet echt over nagedacht denk weer gewoon op het bed net zoals de eerste keer Zo'n baarkruk lijk mij echt verschrikkelijk Wat houdt zo'n baarschelp in trouwens?
mira mv marek en 25 weken zwv ??

Het lijkt mij wel lekker om in bad te bevallen.
Volgens mij heb je dan minder pijn ( nog geen ervaring met bevallingen ).
Want als ik ongesteld was, en ging in een warm bad, dan werd de pijn ook minder.
De kans is zeer klein dat ik ook in bad ga bevallen, het zal de tradionele manier wel worden.
Gewoon in bed.

Ik wil het liefst gewoon in het ziekenhuis bevallen op een bed, het liggen vond ik heerlijk, staan zitten lopen afschuwelijk, maar liggen ging prima, dus ook deze keer een liggende bevalling erg saai hihihi..

Ga wel even googlen op baarschelp.

Groetjes Claudia

ook ik ga gewoon weer voor thuis liggen op bed,en dan iets minder pijn graag,en een iets kleiner kind,maar ja dat heb je niet in de hand helaas;)

groetjes nienke

Hoi,

Ik zou het liefste meteen naar het ziekenhuis gaan in Woerden, daar had ik vorige keer een kraamsuite, heerlijk, alles bij de hand en op die kamer is Tess ook geboren. Helaas mocht ik er   toen pas heen na weet ik hoeveel uur. Onder de douche vond ik niet fijn, dus voor mij ook geen bad, krijg het al koud bij het idee. Nu beval ik in Gorinchem (of Breda als er file richting Gorinchem staat :)
Ik ben laatst wezen kijken en ziet er ook netjes uit. Maar helaas maar 2 suites en daar mag je ook niet bevallen alleen verblijven na de bevalling, is meer voor de keizersnedes. Ze hebben hier echt van de verloskamers, met een uncomfi bed enzo, niet echt gezellig. Maar goed hopelijk komt deze kleine snel en mag ik meteen naar huis. Als de placenta maar komt.

Ik denk er maar niet te veel overna. Het komt zoals het komt.

groetjes Nanda

Hey dames,

Haha ik hoop dat ik net zo'n bevalling mag hebben als de vorige. Vond het alleen heel vervelend dat de weeen in 1 keer over gingen in pers weeen. Van die weeen totdat de verloskundige er was vond ik het echt moeilijk.( Persdrang wegpuffen is NIET leuk ) Heb 7 uur weeen gehad en daarna maar 20 min geperst, best snel voor een eerste. Dus als het kan wil ik weer thuis bevallen, lekker in bad weeen opvangen dan in mijn eigen bedje bevallen.

Groetjes bekker

Hoi,

Tussen wat ik zou willen en hoe het waarschijnlijk gaat zit een wereld van verschil.
Ik heb last van flinke bekkeninstabiliteit en de 1ste is uiteindelijk na 3 uur persen met een spoedkeizersnee geboren omdat hij niet paste.
Ik moet dus in het ziekhuis bevallen onder begeleiding van de gyn. het wordt waarschijnlijk weer een keizersnee, want ook deze is al flink.
Met 36 weken weet ik meer, want dan krijg ik een echo om te kijken hoe groot ons wondertje is.

Ik wil iederen een fijne bavlling wensen en een gezond kindje

Terug
Bovenaan