Hoe willen jullie bevallen?

Het komt nu echt dichterbij.. Ik ben twee keer bevallen onder begeleiding van de huisarts en moest ik gewoon op bed liggen. Wel lekker thuis zodat ik tijdens de onsluiting in mijn eigen omgeving kon rommelen. Nu wil ik graag kijken of de baarkruk iets voor me is. Lijkt me fijner omdat je dan niet tegen de zwaartekracht in ligt te persen. Hebben jullie al een idee hoe je gaat bevallen? Iemand mischien ervaring (van zichzelf of een ander) met bevallen op de baarkruk?

x Taraneh

helaas dit keer weer in het ziekenhuis!
had het heel graag in bad willen doen..maar dat is hier nog best moeilijk te regelen. dit lijt me ontzettend fijn omdat ik bij mijn 1ste rugweeen had..ik mocht niet eens onder de douche ivm hartbewaking van de kleine.
voor mij zal het er niet meer inzitten om iets te "willen" ..daar baal ik wel ontzettend van!
baarkruk hoor ik veel goede dingen over!

ikke ook ziekenhuis en hopelijk deze keer op de natuurlijke manier!!!

baarkruk zie ik veel in mn werk(kraamverzorgende en wij doen bevallingen thuis ook) en is idd erggg ideaal enigste nadeel vind ik wat ik geregeld zie is doordat de vk je onderkant niet in de gaten kan houden de vrouwen sneller inscheuren...... verder lijkt het wel vlotter te gaan dan!!!

oww ik had trouwens ook hart bewaking bij xander maar had zonder kabels!!!! deze waren kabelloos en kon tot een bepaald aantal meter en precies ver genoeg tot de badkamer kon ik in bad (1 bij 1 ) mn kont paste er net in haha maar goed was wel lekker

Al vroeg in de zwangerschap had ik hier toen ook een topic over geopend.
Ik wou toen graag een badbevalling doen.
Maar de verloskundigenpraktijk waar ik bij zit( in het ziekehuis) deden geen waterbevallingen. Omdat ze dan niet goed het bloedverlies in de gaten konden houden enz. De baarkruk werd toen ook als optie genoemd. Ik weet wel dat de zwaartekracht dan een handje mee helpt, maar mij lijkt het geen fijne manier van bevallen, indd omdat de vk er dan moeilijker zicht op heeft en met mijn bekken dit ook geen pretje lijkt. Op bed ben ik dus ook gewoon bevallen van yordi( ook in het ziekenhuis) en vond dat ook niet ideaal, maar toch ga ik dit keer ook maar weer gewoon op bed.
Wel heb ik toen bij yordi heel lang onder de douche gezeten en dat was heerlijk om de weeen op te vangen. In het ziekenhuis hebben ze ook een groot bad, maar tegen de tijd dat die vol was, mocht ik er al niet meer in omdat ik persweeen had. Dus afwachten of ik dit keer wel in bad kan.
Succes met je keuze en je kunt de baarkruk altijd proberen, wil het niet, dan kan het altijd nog op een andere manier.

Liefs marielle

Toen ik dit topic net geplaatst had, realiseerde ik me dat ik wel in een luxe positie ben dat ik kiezen kan. Er zijn natuurlijk meiden die sowieso in het ziekenhuis moeten bevallen, ingeleid worden of zelfs met een keizersnede bevallen. Niet heel sympathiek om daar aan voorbij te gaan..
Ben nog steeds benieuwd naar ervaringen.
Marielle, de verloskundige raadt mij juist ivm ernstige bekkenklachten de baarkruk aan. Ik ga het hier zeker nog ff met mijn fysio over hebben. Zitten is nu heel naar, maar bij mijn vorige bevallingen moest ik echt zitten om de weeen op te vangen. Mijn bekken ten spijt. Gelukkig duurde het persen zelf max 20 min. we zullen zien...
x Taraneh

Ik ga poliklinisch bevallen met mn partner en de verloskundige erbij,
We hebben binnenkort wel een kennismakingsgesprek met een doula.
Ze werd ons via de verloskundige gratis aangeboden, gezien mijn paniekaanvallen als er geprikt moet worden en mijn angst voor (echt) bloed leek het mijn vk niet zo'n slecht idee en mijn vriend ziet t ook wel zitten.
Ze is nog niet afgestudeerd, ze moet nog 3 bevallingen bijwonen voor haar diploma, vandaar het ' gratis aanbod'
Als het klikt, willen we haar erbij hebben en zo niet moet hij ons er maar doorheen slepen.
Ik ben verder nog niet echt uit wat ik nou wil, liggend, op een baarkruk, wel of geen pijnbestrijding. We hebben over 2 weken een voorlichtingsavond in het ZH en dan heb ik mijn vragenboekje paraat!

Ik ben bij mijn zoon thuis bevallen en heb het in eerste instantie op de baarkruk geprobeerd. Voor mij was het niet zo'n succes. Mijn kindje was niet goed ingedaald, waardoor ik wel goede persween had, maar niet goed voelde waar ik heen moest persen. Daarnaast deden bij mij de persween meer pijn dan de ontsluitingsween (meestal andersom) waardoor ik de neiging had achterover de gaan hangen. Om te persen op de baarkruk moet je je lekker bol maken en dan met volle kracht vooruit. Inmiddels was ik al ruim een uur bezig en wilde de vk toen liever dat ik op bed kwam. Was een goede keus op dat moment. 45 min later was mijn kindje er.

Mijn zusje is wel op de baarkruk bevallen en zij vond het ideaal. Had heel erg het gevoel dat ze zwaartekracht meezat en is allemaal heel mooi soepel gegaan zonder scheuren.

Het is dus echt heel erg afhankelijk van de situatie. Je kan vragen of de vk het ding gewoon meenemeent tegen die tijd dan kan je het gewoon proberen. Is het niks dan kan je altijd nog op bed.

Succes!

Terug
Bovenaan