hoe word ik een keukenprinses?

Hoi,

Ik lees vaak: koekjes gebakken, taart gebakken...
Dan vraag ik me af? Hoe doe je dat met een peuter? Wat laat je je peuter doen? In mijn ogen kunnen die nog niet veel helpen. Een mes bijvoorbeeld is toch gevaarlijk? en hebben die van jullie dan zoveel geduld dat ze een uur blijven zitten?
En ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd blij ben dat de keuken gewoon opgeruimd is...dus zie er eigenlijk ook een beetje tegenop dat alles dan weer vies is...hihi, misschien moet ik gewoon een pak koekjes kopen????

Uhmm, o ja, voor de rest ben ik altijd erg pedagogisch bezig hoor met mijn kids...maar op dit gebied kan ik wel wat hulp gebruiken...

Groetjes Babybelle

hmm heel verhaal getypt, alles weg....vergeten te kopieren...

hier geen keukenprinses maar ben tegenwoordig steeds meer aan het bakken samen met Alice.
Ze staat bij het aanrecht, eerst op een stoel maar sinds ze daar een keer is afgekieperd hebben we een krukje bij de IKEA gehaald. Ze kan overal goed bij maar doet verder niet veel hoor. Voornamelijk kijken hoe ik alles mix. heel soms zelf even roeren met een lepel maar thats it! wel eieren tellen en natuurlijk een beetje de kom uitlikken.
Verder helpt ze me ook met aardappels en groente schoonmaken. Ze staat dan bij de wasbak die gevuld is met water en ik geef haar de geschilde aardappel en die gooit zij in het water en roert dan met een lepel zodat ze allemaal schoon worden. Daarna doet ze ze in een pan. Ze vind het helemaal geweldig!

Gewoon haar een keer bij het aanrecht laten staan op een stoel en kijken of ze dat leuk vind!

Groetjes

Hihi, hier ook iemand die liever geen grote puinhoop in de keuken heeft!
Ik heb een paar weken geleden een appelkruimeltaart gebakken, koekjes en vorig jaar pepernoten. Die pepernoten heb ik toen alleen gebakken omdat ik eerst wilde testen of ik het kon; niet dus!

De appelkruimeltaart en koekjes heb ik met patrick gebakken en die hielp me idd mee met roeren, tellen en de kom uitlikken. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat met 2 kids moet doen hoor..... Dus maar een keer patrick aan het knippen en plakken zetten en met ilona koekjes bakken denk ik.....

Succes!

Haahaha, dus toch maar taartjes bakken?

Jesse helpt heel vaak mee met koken. zoals gister, dan staat hij op de stoel dan mag hij roeren in het pannenkoekbeslag,ik schilde in de tussen tijd appels, die mag hij er dan bij gooien.

Laatst hebben we pizz gemaakt, ,mag Jesse deeg rollen de puree met een lepel er op smeren en de ingredienten er op doen. het valt mee met de rommel.

Als ik koekjes ga bakken, mag hij kneden in het deeg.
Hij mag heel veel idd, maar niet snijden met een mesje, dat vind ik nog veel ter gevaarlijk.

Succes, gr linda

Koekjes bakken kan heel makkelijk hoor met kinderen. Ik doe altijd wel het deeg voorbereiden met alleen de oudste, Eline ligt dan nog op bed. Dan rollen we het uit op de eetkamer tafel en mogen ze samen vormpjes uitsteken. Eline maakt er natuurlijk nog een rommeltje van, maar ach, het is zo opgeruimd. Verder helpt ze mee met de aardappels. Die doet ze in het pannetje met water. En spruitjes legt ze allemaal in een rijtje. Je hebt er niks aan dus, maar het is wel gezellig, en het houd haar even bezig.

Terug
Bovenaan