Hoe zat dat ook alweer met druivesuiker in de laatste fles??

Hai dames,
Sjoerd (10 mnd) slaapt de laatste tijd onrustig en is vaak vroeg wakker (05.30) terwijl hij normaal wel tot 7 uur sliep... Hij  blijft dan aan het rommelen, jammeren tot we hem eruit halen, rond 7 uur...  Als we hem nu uit bed halen begint hij ook echt te huilen, ik neem aan van de honger.... Nu is het zo dat wij zijn laatste fles aan het afbouwen zijn, hij krijgt daarvoor wel yoghurt. Zou het zo kunnen zijn dat hij te weinig suikers in zijn bloed heeft en daardoor onrustig is en eerder wakker wordt?? Moet ik gewoon een volle fles blijven geven en dan minder yoghurt (anders drinkt hij hem ook niet op) of evt wat druivesuiker in de laatste fles doen?? En wat voor een druivesuiker is dat dan en waar haal ik die??

Een keer proberen kan nooit kwaad denk ik....

Alvast bedankt voor de info,

groetjes franka

 
Hoi Franka,

Ik zou niet zo snel druivensuiker toevoegen aan de fles melk. Maar dat is misschien persoonlijk.
Er is wel eens eerder op dit forum gesproken over het toevoegen van druivensuiker, maar hoe daar toen op gereageerd is weet ik niet meer (tja, dementie...). Misschien staat het onderwerp er nog wel op.
Je zou eventueel van de laatste fles melk pap kunnen maken. Hier zitten koolhydraten in die in het lichaam omgezet worden door suikers. Je kind wordt dan niet zo hieperdepiep van de directe suikers die je in de vorm van druivensuiker zou toevoegen.   Ik merk nl bij kinderen in mijn omgeving die (veel) suiker krijgen nogal actief zijn/worden.
Misschien zijn er nog andere mama's die hier ervaring mee hebben? Mijn zoontje sliep/slaapt namelijk erg goed en heb hier dus geen problemen mee.
(=luxe hoor, hij wordt meestal rond 8u wakker...)

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan