Hoe zat het ook al weer met.......

A

Anoniem

Guest
Melk???
Het is vast wel eens eerder gevraagd en ik heb geprobeerd het terug te zoeken maar kan het niet vinden!
Ik weet dat Kyra nu wel melk zou mogen hebben. Ze is 7 juni 1 geworden dus dat is het niet.
Maar wanneer kan je het het beste geven en geef je dan gewoon een beetje melk om zo te drinken of maak je er de fles mee zeg maar??? (sorry ben echt een leek, daarvoor heb ik jullie :p)

Alvast bedankt,

Frieda & Kyra

Ow ja, Kyra lijkt niet meer genoeg te hebben aan de fles die ze smorgens krijgt. Een papfles heeft ze een tijd gehad maar die wou ze niet meer. En echt pap smorgens wil ze helemaal niet. Is het dan tijd om smorgens ook een broodje te geven?? of een cracker??

Liefs,

Frieda

Ja joh, ze kan gewoon lekker een boterhammetje meesmullen 's morgens. Bekertje melk erbij en dan heeft ze een lekker ontbijtje.. Jesse eet al een boterham 's morgens vanaf een maand of 8, daarna nog wat opvolgmelk en dan heeft ie zijn buikje vol..
Vanaf 1 jaar mag je idd gewone melk geven (volgens mij moeten ze minimaal 300 ml aan zuivel hebben per dag), en verders gewoon met de pot mee eten...
Succes!!

Hallo,

Ze mogen idd vanaf 1jr nogmale melk hebben.
Ik laat Dylano zoveel mogelijk uit een normale beker drinken.
Hij krijgt als ontbijt trouwens Brinta.
Het valt mij wel op dat Dylano minder drinkt uit een normale beker.
300ml hebben ze idd nodig op een dag.
Maar dan vraag ik mezelf af?? Zit daar het toetje ook bij? Dylano krijgt een beker yoghurt met Roosvicee. Das ook zuivel.

Wat denken jullie?

Liefs!

Als je gewone halfvolle melk gaat geven niet vergeten om er vitamine D bij te geven.

gr Saskia

Hoi meiden,

Bedankt voor de reacties maar heb nog even een vraag..
Als ik dan smorgens een broodje geef, krijgt ze dan nog een fles er bij of gewoon een beker melk zeg maar??
En kan je de fles met opvolgmelk maken met melk?? of blijf ik dat gewoon met water doen??
Kyra krijgt nu nog twee flessen opvolgmelk... is dat ook nog normaal??
Ik hoef pas in augustus weer naar het cb, duurt nog lang dus vandaar de vragen hier maar.
Eerder was ik helemaal zeker van mijn zaak qua eten voor Kyra maar nu lees ik er toch minder over, vandaar dat ik het even niet meer weet!

Liefs,
Frieda

quote: fritz reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-06-2008 22:00:37'));

Hoi meiden,

Bedankt voor de reacties maar heb nog even een vraag..
Als ik dan smorgens een broodje geef, krijgt ze dan nog een fles er bij of gewoon een beker melk zeg maar??
En kan je de fles met opvolgmelk maken met melk?? of blijf ik dat gewoon met water doen??
Kyra krijgt nu nog twee flessen opvolgmelk... is dat ook nog normaal??
Ik hoef pas in augustus weer naar het cb, duurt nog lang dus vandaar de vragen hier maar.
Eerder was ik helemaal zeker van mijn zaak qua eten voor Kyra maar nu lees ik er toch minder over, vandaar dat ik het even niet meer weet!

Liefs,
Frieda

Hoi Frieda,

je kan gewoon een boterham geven (of twee) met een beker halfvolle melk erbij. Als je dan bij de lunch ook een beker melk geeft en bij het avondeten een toetje zit je al aan de driehonderd ml voor een dag en heeft Kyra genoeg zuivel binnen gekregen.

Vanaf een jaar hoeven kinderen geen opvolgmelk meer maar je kan je voorraad natuurlijk gewoon opmaken. Als Kyra het prettiger vind kan je de melk ook even verwarmen voor haar, dan is het niet zo'n koude plens in haar buik op de vroege morgen;

groetjes van marloes

Goh, dat wist ik helemaal niet joh dat ze vanaf een jaar gewoon melk kunnen drinken en dan geen opvolgmelk meer! (eerste kindje he, wat een excuus)
Ik ga morgen dan wel proberen of ze brood wil smorgens. en ook melk. dan is het even wat rustiger vanwege het weekend. Staks moet er weer gewerkt worden.

Bedankt voor je antwoord Marloes!

Liefs

Frieda

Terug
Bovenaan