Hoe zat het ook alweer?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik heb gisteren positief getest, maar vraag me nu af wanneer je contact op moet nemen met de VK of HA.
Onze HA doet geen bevallingen, moet ik dan nog wel langs gaan daar?
Of kan ik gelijk de VK bellen??

Liefs, Larissa

Hoi Larissa,

Eerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik zelf ben eerst langs de huisarts gegaan en zij heeft mij folders etc. gegeven van de verloskundigenpraktijken bij ons in de buurt.
Maar volgens mij kan je gewoon rechtstreeks bellen naar de verloskundige. Ik heb trouwens met 6 weken al gebeld.

groetjes Mariska
41 weken

Oke, dank je wel.
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik dus ook langs de HA geweest.
Maar die deed niks en zei dat ik de VK moest bellen. Daarom vroeg ik me af of ik nu wel of niet eerst langs de HA moet.
Ik ben nu 5 weken, dus ga denk ik volgende week bellen naar de VK.
En schrijft de VK ook een zwangerschapsverklaring voor het werk??

Liefs, Larissa

Hoi,
Van harte gefeliciteerd!
De huisarts doet inderdaad niets, maar moet wel weten dat je zwanger bent. Ik had met  6 weken gebeld en aan de assistente gevraagd wat ik moest doen. Ik kon even langskomen om folders en info over de verloskundigenpraktijk te halen. In principe kun je ook direct de vk bellen.
Zij schrijven ook de zwangerschapsverklaring.
grts, daantje

Hoi,

ik zou contact opnemen met je huisarts. Die kent je medische voorgeschiedenis en kan bepalen of je naar de verloskundige of gynaecoloog moet. Ik ben bij de eerste twee bij de verloskundige geweest en loop deze zwangerschap bij de gynaecoloog, i.v.m. mijn schildklier.

Groetjes van marloes

hey larissa

zat jij vorig jaar ook niet op een forum??dan zou je een kindje van een jaar ongeveer hebben?

ik ben eugenie was vorig jaar een mei mama nu een augustus mama

toen ik getest heb heb ik na 2 of 3 weken was toen 6 a7 wkn zwanger de vk gebeld en die maakte gelijk een afspraak ivm een test die je tegenwoordig kan doen rond 10 wkn (heb ik niet gedaan )

gr eus

Hoi Eus,

Ja dat klopt. Ik was vorig jaar 29 mei uitgerekend van Luca. En zat ook op het mei - forum. Luca is 1 juni geboren dus word volgende week 1.
Hoe is het met jou??

Liefs, Larissa

Terug
Bovenaan