Hoe zat t ook alweer met verf????

Hoi meiden,

Ik ben even anoniem hier, ben elders ook actief op het forum, we hebben nl al een dochter van 10 maanden. Waar ik mee zit is het volgende, we hebben de wens voor een tweede hummeltje, daarom zijn we nu al een andere kamer voor onze dochter aan het opknappen. Zelf ben ik een antieke kast aan het restylen, met lakverf op terpentinebasis (wel met het raam open, goed ventileren).

Nu is er een ieniemieniekansje dat ik zwanger ben, zou dan nu rond de innestelingsperiode zitten vermoed ik. Is verf dan al schadelijk, of is dat pas als ik wat langer zwanger zou zijn? Ik denk dat ik nog 3 middagen moet verven en dan is de kast af, zou dat kwaad kunnen?

Groetjes
Anoniem :)

Ik denk ook dat je wel een beetje voorzichtig moet zijn. Ik kan het alleen ook niet met zekerheid zeggen. Misschien inderdaad de huisarts / vk even vragen?

Groetjes, Marisa

Hallo,
ik ben nu 22 weken en wij schilderen de kozijnen ed met verf op terpetine basis.
we ventileren gewoon heel goed.Mijn man schilderd en ik ben beneden.  verder ben ik grotendeels van de dag op het werk dus ik kom er niet de hele dag mee in aanraking. ik vraag me af of dit dan heel erg schadelijk is. volgens mij zijn er dan zoveel stoffen die niet helemaal joko zijn.  Neem haarlak. Succes met uitkiezen van je verf.
groetjes Jacqueline

Terug
Bovenaan