hoe zeker is de digitale test?

A

Anoniem

Guest
wat is het verschil tussen de clearblue digitaal en de eigen merk testen?

ik heb 5en 1/2 week geleden een curettage gehad.sinds een goeie week allerlei verschijnselen.
heb nu meerdere eigenmerk huistesten gedaan en allemaal geven ze telkens dezelfde duidelijke streep aan maar niet gelijk aan de teststreep..
de verschijnselen zijn er nog steeds..iedere nacht 1 keer naar toilet, gevoelige borsten maar niet zo erg als bij de vorige zwangerschappen(allen miskramen vervolgens) wel soms krampjes of een drukkend gevoel in onderbuik en beetje last van obstipatie..

klinkt goed zou je zeggen maar toch..ben al vaker beduveld door m'n lichaam..
1 1/2 week na de curettage was mijn lichaam weer de oude en ruim een week geleden zijn deze verschijnselen er dus..

nu heb ik zojuist een digitale test gedaan omdat men zegt dat deze pas bij een hoog gehalte hcg aanslaat..is dat ook daadwerkelijk zo?staat nix over beschreven namelijk..
feit was wel dat nog binnen de 1e minuut "zwanger" in het schermpje kwam..

heb contact gezocht zowel met de HA als met gynocologie en merk dat ik niet serieus genomen word. HA deed geen moeite om bloedtesten te doen(mijn vraag) want hcg kon nog tot 8 weken in lichaam zitten..
bij de Gyn werd er helemaal idioot gereageerd op het feit dat ik uberhaupt getest heb om te zien of hcg eruit was..en ze wilden geen bloedtest doen omdat dit nix zou aangeven..pfff mijns inziens zou er dan toch activiteit in hcggehalte moeten zijn??

nou ja..flinke huilbui dus net en voel me beetje eenzaam in mijn gevoel nu.

door de verhuizing zijn we veranderd van HA EN GYN..weet zeker dat ik bij de vorige heel anders benaderd zou zijn..

nu rest me dus af te wachten tot over 2 en 1/2 week om op nacontrole te komen..

en weet jullie wat het meest idiote van alles is? dat ze bij de gyn aan einde van het gesprek zegt: maar als je gaat bloeden nu moet je ons bellen...

tsssssssssssss...

moest het ff kwijt en hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vraag rond de clearblue digitaal testen...

liefs een megaonzekere es

Hi Ester,

Jeetje wat een ontactische mensen! Kan me voorstellen dat dit je verdrietig maakt...
Ja en wat nu? Over 2,5 week heb je nacontrole en gaan ze uiteraard een echo doen, nu helemaal. Maar kan me voorstellen dat je dat te lang vindt. Ik had 26 juli een positieve test in mn handen maar gelukkig had ik al 2 keer een negatieve test in mn handen gehad zodat ik zeker wist dat het HCG van mn miskraam uit mn lijf was. Merkte dat mn gyn sowieso wat terughoudens was maar bleek toch zwanger. (had ik ze ook wel kunnen vertellen)

Misschien een idee om toch aan te sturen op een echo? heb je enig idee hoe ver je zou zijn namelijk? Ik had bij 4,5 - 5 weken mn  eerste echo (de nacontrole dus) en toen was er in ieder geval een klein rondje te zien, een week later een hartje. Het bewijs was er dus, ook voor het ziekenhuis. Niet dat ze me vervelend behandelden hoor, begrijp dat zij het medisch bekijken.

Misschien dat een verloskundige iets voor je kan betekenen? Of dus aansturen op een echo?

Succes ermee en sterkte...

gr Jannie

Hoi Esther,

Ik lees je berichtjes weer een tijdje mee. Wat zit jij in een enorme emotionele achtbaan zeg. En dan wordt je nog eens zo behandeld door de professionals. Ik vind het echt belachelijk! Ik hoop dat je genoeg steun heb van mensen in je omgeving, want dat kan je nu echt wel even gebruiken!
Wat ik weet over de digitale clearbluetest is dat er echt een boel HCG in je urine moet zitten voordat deze Zwanger aangeeft. Dus met andere woorden als jij een een positieve test hebt gehad, moet er behoorlijk wat HCG in je urine aanwezig zijn. Nu lees ik hier vanalles over hoe lang dat HCG blijft na een curretage, maar het lijkt me juist niet dat het toe zou nemen. Eerder af. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je snel bij een professional terecht kan die je wel serieus neemt. Misschien is het een optie om eens met een VK te bellen? Heel veel succes!

Groetjes Mariska

dat is lief...

om eerlijk te zijn ben ik de frustraties en emoties nu even beu..
was zo overdonderd door de idiote reacties.ze hoeven me echt niet te geven wat ik wil of te zeggen wat ik wil horen want zo zit ik niet in elkaar.
maar heb me nog nooit zo'n nr en onserieus gevoeld als nu..

mocht er ook maar enigzins kans zijn dat we een nieuwe kans hebben op een wondertje na 4 miskramen....gooi ik ze dit nog wel onder de neus..

heb alles eruit gegooid straks en lekker onder de douche gestapt, de boel afgespoeld en nu ga ik idd maar gewoon 2 weken afwachten en zien wat er komen gaat..

rest me niets anders te doen.

vond het wel bijzonder om te zien hoe razendsnel de digitaal zwanger aangaf, op tv zie je mensen toch langer wachten....

tx voor de antwoorden en support ik houd jullie op de hoogte!

dikke kus ik

getsie ester...
dit schiet niet op he!

de digitale test van clear blue is een hele goede test.
maar volgens mij heb je juist wat minder hcg nodig om daar zwanger te hebben staan dan bij de andere testen.
bij de andere testen had ik namelijk nog een negatief, terwijl de clearblue al zwanger zei. pas 2 dagen later was het op de andere testen ook positief.

ik gun het je van harte... vooral omdat ik weet en gevoeld heb wat jij hebt meegemaakt.
ik blijf je volgen hoor!!!

sterkte met afwachten...

Terug
Bovenaan