hoe zeker is de digitale test?

A

Anoniem

Guest
wat is het verschil tussen de clearblue digitaal en de eigen merk testen?

ik heb 5en 1/2 week geleden een curettage gehad.sinds een goeie week allerlei verschijnselen.
heb nu meerdere eigenmerk huistesten gedaan en allemaal geven ze telkens dezelfde duidelijke streep aan maar niet gelijk aan de teststreep..
de verschijnselen zijn er nog steeds..iedere nacht 1 keer naar toilet, gevoelige borsten maar niet zo erg als bij de vorige zwangerschappen(allen miskramen vervolgens) wel soms krampjes of een drukkend gevoel in onderbuik en beetje last van obstipatie..

klinkt goed zou je zeggen maar toch..ben al vaker beduveld door m'n lichaam..
1 1/2 week na de curettage was mijn lichaam weer de oude en ruim een week geleden zijn deze verschijnselen er dus..

nu heb ik zojuist een digitale test gedaan omdat men zegt dat deze pas bij een hoog gehalte hcg aanslaat..is dat ook daadwerkelijk zo?staat nix over beschreven namelijk..
feit was wel dat nog binnen de 1e minuut "zwanger" in het schermpje kwam..

heb contact gezocht zowel met de HA als met gynocologie en merk dat ik niet serieus genomen word. HA deed geen moeite om bloedtesten te doen(mijn vraag) want hcg kon nog tot 8 weken in lichaam zitten..
bij de Gyn werd er helemaal idioot gereageerd op het feit dat ik uberhaupt getest heb om te zien of hcg eruit was..en ze wilden geen bloedtest doen omdat dit nix zou aangeven..pfff mijns inziens zou er dan toch activiteit in hcggehalte moeten zijn??

nou ja..flinke huilbui dus net en voel me beetje eenzaam in mijn gevoel nu.

door de verhuizing zijn we veranderd van HA EN GYN..weet zeker dat ik bij de vorige heel anders benaderd zou zijn..

nu rest me dus af te wachten tot over 2 en 1/2 week om op nacontrole te komen..

en weet jullie wat het meest idiote van alles is? dat ze bij de gyn aan einde van het gesprek zegt: maar als je gaat bloeden nu moet je ons bellen...

tsssssssssssss...

moest het ff kwijt en hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vraag rond de clearblue digitaal testen...

liefs een megaonzekere es

Hoi Estertje,

De digitale test is net zo betrouwbaar als de andere testen. Als ie 'zwanger' zegt dan zit er hormoon in je urine.

Ik weet niet precies wat jouw behandeling precies inhoudt en hoelang het hormoon daarna in je lichaam blijft. Maar als je gyn zegt dat dit tot 8 weken kan duren, dan zou ik gewoon (nou ja... zo gewoon mogelijk dan) een paar weken wachten en nog eens die test doen.

Succes.

Een bloedtest zou op dit moment ook niets toevoegen. Je meet namelijk precies hetzelfde, alleen op een andee wijze. En aangezien je al weet dat je hcg in je lijf hebt zitten, weet je ook al wat de uitslag van die test zal zijn.

Vind wel dat je raar behandelt wordt door gyneacologie.
Zelf heb ik in januari een missed abortion gehad en ben toen ook gecuretteerd.
Toen verder niet getest of het hormoon uit mijn lijf was of niet en hoefde ook niet perse op nacontrole te komen.... wat ik allang best vond. Alleen bij twijfel bellen en dan alsnog een afspraak maken.

Zo'n 6 week na de curettage heb ik voor het eerst een test uitgevoerd, zwaar negatief. Een week later een digitale van CB, ook negatief. Na 8 week op nacontrole omdat ik afentoe enorme buikpijn had. Geen zw.schap te zien (ook niet op de verkeerder plek gelukkig) zou wel ongesteld worden.

Toen was de gyn overigens wel erg blij dat ik getest had met in ons geval negatieve uitkomst, want dan wist hij zeker dat het hormoon van de vorige zw.schap uit mijn lijf was.... hij was dus pro testen om te zien of die wel negatief werd!

Uiteindelijk werd ik nog niet ongesteld en bij nog een controle 3 week later bleek ik bijna 8 week zwanger te zijn!??!?!? De controle ervoor was ik dus ook al zwanger en ook bij de laatste test terwijl er dus niks te zien was en er geen lijn te zien was.

Ik zou gewoon even afwachten hoe zenuwslopend ook (ik vond die weken vresselijk, ik dacht dat mijn lijf me enorm in de steek liet, bleek het alweer druk aan het werk te zijn voor een wondertje!) en over een week ofzo nog eens te testen. Mocht het nog oud Hcg zijn dan zal de streep dan lichter of helemaal niet zichtbaar zijn, mocht het een nieuwe zw.schap zijn (wat natuurlijk te hopen is!!!) zal die duidelijker zichtbaar zijn, Hcg verdubbelt zich erg snel.

Hoop voor je dat je zwanger bent en je deze keer de 40 weken vol mag gaan maken!!!

groetjes,
Marije (27 weken zwanger van de 3e)

hoi hoi

de ha was degene wie aangaf dat hcg tot 8 weken in je bloed blijft en de assistente van de gyn was meer aan het voeteren dat ik een test had gedaan dan dat ze andere nuttige info gaf...

dat een bloedtest niks zou opleveren had ik eerlijk gezegd niet verwacht..ik dacht namelijk dat ze dan kunnen zien na aantal keren(2 is genoeg) of er verdubbeling plaatsvind ..dan weet je dat er activiteit is namelijk..snap nog steeds niet waarom ze dat nu weigeren. heb uit pure frustratie contact gehad met mijn oude ha en deze was ontdaan op de manier hoe gereageerd was, zij gaf aan dat het (al was het maar om zekerheid te hebben) geen probleem zou zijn geweest om 2 bloedtestjes te laten doen.maar ja, dat word nu niet wat dus wacht dan nu maar echt af

je voelt je gewoon zo onzeker als je alleen maar negatieve zaken hebt meegemaakt. aan de ene kant hoop je op een wonder aan de andere kant ga je er al van uit dat het niet goed gaat of niets is en mezelf dus enorm voor gek zet..

ik ben er klaar mee nu heb net lekker alles van me af gespoeld onder de douche en laat het nu zo goed en zo kwaad rusten.
wel had ik straks  flinke krampen en me dus te druk gemaakt, is nu ook weer rustig..

we shall see!

xxx

ik heb op het zwanger worden forum ook al gereageert op je verhaal..

ik wil je ook hier laten weten dat ik met je meeleef!
en ik hoop dat we lekker straks samen kunnen zwangeren! je hebt he tin ieder geval verdient

liefs Carina

Nah wat belachelijk zeg!!!

In 2006 heb ik missed abortion gehad, ik hoefde zelf pas op nacontrole te komen als ik na 6 weken niet ongesteld werd (na het stoppen met bloeden). Het is mij dan ook afgeraden de eerste mnd gelijk zwanger te raken. Maar hier zijn de meningen nog al oververdeeld. Je hoort ook wel dat gelijk doormogen zodra ze gestopt zijn met vloeien......en je dus weer gewoon zwanger kan worden! Dus waarom zou dat bij jou dus ook niet het geval zijn! Zelf heb ik toen 4 weken later een test gedaan en die was negatief, het hcg was dus wel al vrij snel het lichaam uit.

Ik denk dan ook dat je gewoon zwanger bent, je testen komen zo overtuigend over!!!
En idd wat anderen ook al hebben aangegeven, misschien een vk bellen. Misschien dat die wel wat menselijker zijn dan die uit het ziekenhuis!!
Krijg je nog een controle echo???

Groetjes Sylvia en heel veel sterkte

oww ja ik was gelijk zwanger toen het weer mocht!!!

hoi hoi

ik heb toen ik n vermoeden had zwanger te zijn alleen het test staafje van de digitale test gebruikt , kon zo snel dat digitale ding niet vinden .
t is precies het zelfde als een "normale" test dus als jij het digitaleapparaatje erbij gebruikt hebt en de uitslag is positief staan er op het teststaafje wat je erna eruit haalt 2 streepjes dus net zo betrouwbaar als een normale test ..

Terug
Bovenaan