Hoe zet ik mijn gedachtes op iets anders ??

<p>Hoi allemaal, graag wil ik mijn verhaal delen. Eind januari besloten we met anti conceptie te stoppen.. en eind februari had ik een positieve test in mijn handen.. we waren zo gelukkig en blij ! Toen we eindelijk na lang wachten na de verloskundige konden voor de 1e echo (7wk) zagen ze een beeld van een echo van 4 wk.. het was dus of een hele vroege zwangerschap, of het was gestopt met groeien tijdens de 4e week. We moesten 10 dagen later weer komen voor een nieuwe echo, kijken of er iets veranderd was..uren leken dagen en dagen leken weken..maar helaas.. mijn slecht gevoel werd bevestigd.. 3 dagen later moest ik naar het ziekenhuis om te kijken hoe het vruchtje mijn lichaam zou moeten verlaten.. omdat het niet vanzelf losliet. Weer een echo verder zag de gynaecoloog een beeld wat haar een beetje zorgen bracht.. mijn moederkoek was erg dik en een curettage bleek dus de enige oplossing.</p><p>Een dag later was het zover.. ik zag er heel erg tegen op.. niet voor de operatie zelf maar dat dit toch het laatste moment was dat ik ‘het’ nog bij me droeg. Eenmaal uit de narcose gekomen kwam de gynaecoloog en zei dat ze het vermoeden had van een partiële mola zwangerschap. Ik moest nu elke week bloedprikken en het vruchtje moest worden onderzocht. Dit zou ongeveer 3 week duren. Mijn hcg gehalte liep gelukkig mooi naar beneden, dit was iets positiefs en ook de uitslag van het kweekje kwam binnen, gelukkig geen mola ! We moesten 1 menstruatie afwachten en dan mochten we er weer tegen aan. Ondertussen hebben we de miskraam wel een plekje kunnen geven, we hebben een doosje gekocht waarin we de gekochte spulletjes in deden (sokjes,kleding, enz.) en ik heb een hele mooie brief geschreven. Dit werkte erg positief voor mij. Gelukkig werd ik redelijk snel weer ongesteld en kreeg ik weer hoop.</p><p>Nu helaas een half jaar verder en nog niet zwanger. Des te langer het duurt des te moeilijker het voor mij word. Ik vind het heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn en leef echt van maand tot maand. Op de dag dat mijn menstruatie moet beginnen ben ik gelijk weer aan het testen, ondertussen 6 negatieve testen verder. Het houdt me veel bezig. Ook heb ik het wel 1/2 maanden van me af kunnen zetten maar ook dan was het niet gelukt. Vind het ook erg vreemd omdat het toen gelijk in 1x raak was.. dat het nu zo lang moet duren. </p><p>Een kindje is alles wat ik wil.. ? ben zelf ook werkzaam in de kinderopvang en om mij heen zijn ook veel zwangeren.. </p><p>Heeft iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan en hoe ik mijn gedachtes tot iets anders richt ? Of misschien toch een afspraak bij de huisarts maken voor wat advies. </p><p> </p><p>Ik hoor graag van jullie, </p><p>veel liefs xxx</p>

Hou ier  ik wilde toch ff reageren omdat ik je gevoel helemaal snap. Ik ben in juni 2018 gestopt met de pil en in oktober zwanger. Deze is met 6 weken misgegaan.  Maanden echt maanden ben ik met niks anders bezig geweest als zwanger worden tot het me me kop koste en ik er niet tegen kon. Ik heb toen een afspraak via de huisarts gemaakt voor het ziekenhuis en wat my hielp is naar een fertiliteitarts te gaan. Omdat ik hier na toe ging was ik er opeens niet veel mee bezig. Ik heb toen echos gehad en bleek in aug. Weer zwanger tr zijn helaas is deze ook misgegaab. 
Hetgeen wat my help is veel praten en van me af schrijven. En misschien zal het jou ook helpen om naar de fertiliteitarts te gaan. Die van my was echt heel begripvol. Heel veel succes ermee 

Hoi Lovem, als eerst bedankt voor het reageren op mijn topic. En wat super vervelend voor je zeg ! Vooral als het na zo lang proberen weer lukt. En dan uiteindelijk weer slecht nieuws. Veel sterkte hiermee. Kun je het een plekje geven ? 
Even een vraagje.. wanneer mag je naar een fertiliteit arts ? Ik dacht dat je pas na een jaar proberen hulp kon krijgen.. wij zijn eigenlijk vanaf januari bezig, en vanaf de miskraam gerekend nu een half jaar verder. Ben bang dat ik geen hulp kan krijgen aangezien het de 1e keer wel snel raak was. Maar goed proberen kan altijd natuurlijk. Liefs xx

Dankje wel ik moet zeggen ga er beter mee om als de eerste keer maar merk dat ik toch nog wel pittige dagen erby heb. En toch hoop dat het snel weer lukt. Hoefde gelukkig niet te wachten.
Ik heb by de dokter niet aangegeven hoelang we bezig waren maar dat ik wilde weten hoe myn cyclus was en of ik een eisprong had n.a.v de eerste miskraam. Op die manier ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen. 
Je kan het altijd proberen en ook alles aangeven.

Liefs

Aah okay. Ik hoop ook voor jullie dat het snel weer lukt ! 
Mag ik vragen hoe verder dat traject is gegaan ? Ik heb wel een beetje gegoogeld maar ben opzich wel benieuwd. Zon arts doet onderzoeken ? En aan de hand daarvan geven ze jullie advies ? Had je wel een eisprong ? 
Liefs 

Ik hoop ook dat het nu wel snel lukt. De eerste keer kreeg ik alleen maar vragen en kreeg ik om de dag een echo tot me eisprong was geweest.
Gelukkig klopte myn gevoel altijd en was deze op dag 14 al geweest. En nu is het zo dat mocht ik over 12 weken niet zwanger zijn dat ik een algeheel bloedonderzoek krijg

Terug
Bovenaan