Hoe zet je je 2 jarige peuter aan het opruimen?

Duidelijke vraag toch? Patrick gaat hier altijd keurig opruimen als ik dat vraag, maar zijn zusje is een ander verhaal. Als ik vraag of ze op wil ruimen zegt ze gewoon nee en speelt verder...... Tja, daar sta je dan. Ik heb haar weleens in de hoek gezet, maar dat vind ik hiervoor zo zinloos eigenlijk.....

Iemand een idee?

Klinkt misschien stom, maar sommige kinderen moeten echt LEREN opruimen.
Mijn tip zou dan ook zijn: samen doen!
Bas ruimt alleen ook niet op, maar als we het samen doen en er een spel van maken, dan is de Duplo weer in no-time terug in de bakken.

Groetjes, Karin

Hai,

Jesse ruimde heel soms wat op. Maar het grappige is dat hij afgelopen week, naar de psz 2 x is geweest en hij heeft al 2 x opgeruimd!!
Ik heb het heel goed beloond hahahahaha.
Kijken of hij dat door blijft doen
IK ruim meestal alles op en ik probeer het samen te doen met Jesse maar meestal heeft hij er geen zin en smijt hij alles weer uit te kasten en bakken.

Gr Linda

ook hier doen we het opruimen samen, dat scheelt enorm. Vaak als ik het alleen vraag dan gooit ze 1 of 2 blokjes terug maar daarna speelt ze weer verder. Maar als we samen opruimen dan vind ze het opeens wel leuk!

Tja het is denk ik ook gewoon volhouden op deze leeftijd....soms is er ook weinig mee te beginnen helaas...

groetjes Tamar

Ik moet zeggen dat zowel Brian als ik volhouders zijn maar vooralsnog ben ik degene die wint
Nu schilt het ook wel Brian heeft nog een broer van 4 en die weet inmiddels de conseqeunties wel!

één keer hadden ze een middag boven gespeeld helemaal geweldig maar het was een behoorlijke rommel:-$ na diverse waarschuwingen ging ik over op het dreigement dat als het niet opgeruimd zou worden, we andere kindjes blij zouden maken met het speelgoed en het dus in een vuilniszak zou verdwijnen voor de creche oid Nou binnen 5 minuten was alles spik en span aan kant Dus in het uiterste geval hoef ik hier maar een vuilniszak tevoorschijn te halen en ze gaan.........

succes
Achnita

Wij doen samen opruimen. Ik geef haar 1 dingetje en vraag haar dat in de mand te doen. Duurt misschien wel lang, maar uiteindelijk heeft ze alles zelf in de mand gedaan. Als ik zeg, we gaan opruimen, zegt Eline ook Nee. Maar ze heeft dan ook geen idee waar te beginnen. Dus hier doen we het gezamenlijk

Terug
Bovenaan