hoe zien de dagen van jullie kleintjes eruit?

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Je snapt het al, ik ben benieuwd hoe jullie kleintjes de dag door komen. Hoe lang spelen ze, waarmee, waarin. Slapen ze nog overdag?
Die van mij is nu 6 maanden oud. Hij speelt best goed in de box, vooral het eerste half uur na een voeding. Daarna wil hij lekker in de bij je zijn. Hij speelt dan alleen in de box als je ernaast staat. De wipper vindt hij ook steeds leuker, lekker kijken de poes die langs komt lopen. Maar na een tijdje wordt hij moe en dan wordt het lastig. Soms slaapt hij dan even, maar als hij niet kan slapen blijft hij wel hangerig. Ik weet niet zo goed hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Dan duurt het laatste uur tot wwn volgende voeding ineens erg lang! Daarna heeft hij wel weer nieuwe energie.
Slapen doet hij vooral in de kinderwagen en af en toe een halfuurtje in bed. Tot een paar weken terug sliep hij toch zeker 2 keer 2uur. Dus het is wel wennen hem ineens de hele dag om me heen te hebben. Het is een heerlijk ventje, maar af en toe een uurtje voor jezelf was toch ook wel lekker...
Ik ben erg benieuwd hoe die van jullie het doen.

Groetjes Judith

Hi,

Nou ik heb eigenlijk precies hetzelfde als jou, jayden is nu 6 maanden en kan ook een klein halfuurtje goed spelen in de box, bv na z'n fles maar wil dan vermaakt worden en dan kom je helemaal niet toe aan je eigen dingen of het huishouden. Ik zet m dan wel s voor baby tv kan ik even de afwas of de was doen. Dan ga ik vaak weer even met m spelen, maar ik vind dat ook vaak vermoeiend hoor, als ik een hele dag ,met   hem alleen ben, dan ben ik savonds ook echt moe als ik in t huis ooknog iets wil doen. Gelukkig als mijn vriend thuis is neemt ie me wel s werk uit handen en dat scheelt. Maar mijn kleinjte sliep voorheen ook meer waardoor ik meer tijd had, maar ja het blijft veranderen dat schema van hun., En in de wandelwagen slaapt ie ook veel meer dan als we thuis zijn. En nu wil hij echt meer aandacht van me en dat is inderdaad ff wennen ik denk dat iedereen dat heeft. Toch?

X Jada

Hoi!

Ben een poosje niet op het forum geweest, beetje tijd tekort en zo..., maar nu heb ik vakantie en even tijd om te reageren!
Umut is volgende week 8 maanden en na de eerste voeding 's morgens (rond 7 uur) gaat hij soms even een uurtje in zijn bed spelen, maar vaker slaapt hij dan nog even weer door tot een uur of 9, half 10. Daarna gaat hij in de box spelen, dat houdt hij rustig een uur tot anderhalf uur vol, ondertussen krijgt hij wel even een danoontje rond 10 uur en een fles rond 11 uur, daarna speelt hij nog weer wat tot 12.00 uur. Vervolgens gaat Umut een uurtje op bed. Om 1 uur gaat hij weer spelen in de box, om 2 uur krijgt hij zijn fruithapje, om 3 uur een flesje en dan even weer spelen. Rond deze tijd wil hij niet altijd meer in de box, maar rondkruipen in de woonkamer! Erg lastig, want meneer wil overal mee spelen, behalve met zijn speelgoed.
Zo rond 4 uur, half 5 gaat Umut weer naar bed, hij houdt het nu iets langer vol, zeker een uur, tot anderhalf uur. Rond 6 uur warm eten en een toetje en rond half 8 de laatste fles. Daartussen is het een beetje zoet houden met spelen in de box, rondkruipen in de kamer, spelen in de kinderstoel, hangt van zijn zin en energie af.
Maar in het algemeen heb ik geen klagen over de tijd die hij in de box doorbrengt, maar hij is natuurlijk ook al wat ouder.
Groetjes van Anneke, mv Umut (12 mei 2007)

Hoi Hoi,

Bas slaapt nog behoorlijk veel als ik jullie verhalen zo lees.
Onze dag in het kort:
- Tussen 6.00 en 7.00 eerste fles en weer direct terug in bed tot ongeveer 9.00 uur
- 9,30 uur fruithap en soms een Liga
- 10.30 tot ongever 12.00 uur slapen
- 12.00 uur: Fles (maar binnenkort zal dit een boterham worden)
- 13.30 uur tot 15.00 uur slapen
- 15.30 uur groentehap en wat sap
- 17.00 uur Fles en naar bed
- 18.30 wakker en spelen tot het bedtijd is
- 20.00 uur laatste (pap)fles en lekker slapen!

Tussendoor zit hij héél graag in de kinderstoel te spelen en om zich heen te kijken, maar hij ligt ook graag in de box te spelen. Het enige nadeel vind ik dat ik hem dan weer vaak terug moet draaien op zijn rug. De wipstoel is dan handiger.
Meestal 'kruipt' hij het 's avonds rond op de grond, want dan is zijn gote zus meestal al naar boven.
Bas is inmiddels 6 maanden trouwens.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan