Hoe zien jullie tegen de bevalling op?

Hoi Dames,

Effe andere discussie:D

1ste zwangerschap liep probleemloos,bevalling ging eigenlijk te snel
Had alleen menstruatieachtige krampen in me rug,alles ging zo snel dat ik nog niet erna besefte dat ik mama was geworden(thuisbevalling)

2de zwangerschap ook probleem loos,1ste weeen tot aan bevalling duurde 5 uur,wel dubbelop weeen gehad,waren ook nog rugweeen:s,verloskundige kwam net op tijd:D(thuisbevalling)

Nu 6 weken zwanger en als alles goed gaat ook geen problemen alleen bang dat als ik moet bevallen dat de verloskundige niet op tijd hier zal zijn,want 1ste 2 waren er al snel;S.(3de ook thuisbevalling als er niks aan de hand is)

Groetjes Franny

hoi franny,
je bent er vroeg bij met nadenken over bevalling, hahaha. Nee is geintje,
 Kan me voorstellen dat je bang bent dat vk volgende x te laat zal zijn. Mijn oppas heeft ook zeer vlotte bevallingen gehad en bij laatste kwam vk al bij 1e telefoontje, uit voorzorg. Geen overbodige luxe, zo bleek. Misschien kun je je zorgen bespreekbaar maken met vk en afspraken maken over dat er direct iemand komt als je belt??

ik ben er ook wel mee bezig hoor. Eerste bevalling was uiteindelijk een geplande keizersnee omdat ons zoontje dwarslag en ondanks draaipoging zo bleef liggen. Dit was toen een enorme domper en ook een hele psychische omschakeling omdat ik nu nooit meer thuis kan bevallen. Maar goed, t was niet anders en t was ook bijzonder en behoorlijk alternatief voor thuisbevallen ivm kraamsuite waar papa 2 dagen bij moeder en kind mocht blijven en we bezoek zelf mochten regelen!!
Maar over komende bevalling: t wordt als het goed is, mijn eerste natuurlijke bevalling. Ga ik dat wel kunnen? Hoe zal t verlopen? Kan ik pijn hanteren? Blijft litteken heel? Soms overvalt me een "angst", andere momenten denk ik aan oopmerking van m'n moeder:   "er is er nog nooit 1 blijven zitten", dus zal t bij mij ook wel loslopen.

Voorspoedige zwangerschap gewenst, groetjes mira

Hey mamamira:D,

Ja haha ben er nu al mee bezig,stel je voor....
En 2 min denk ik;Ach heb er 2 gehad met alles erop en eraan,dus 3de lukt me nog wel.
Zal het in ieder geval bespreekbaar maken bij vk:D

Tja zal ik het je zo zeggen,als je de kleine in je armen hebt ben je alle narigheid meteen vergeten,en nou ja narigheid,pijn hoort erbij he:D,en elke andere vrouw heeft eigen pijngrens en weet zelf alles goed op te vangen.

Groetjes Franny

Hier een rottige bevalling bij de eerste. Dus stiekum zie ik wel wat op tegen de tweede bevalling. Ik hou me maar vast aan hetgeen de VK mij vertelde, bij een tweede gaat het meestal sneller, vaak zelfs in de helft van de tijd. Je weet wat het is en kan het beter hanteren.

zie enorm op tegen de bevalling, de 1e was een drama.
Is eigenlijk ook de rede waarom we geen kinderen meer wilde
Een waar slagveld wat maar op het nippertje goed is gegaan
Nu  zal ik in worden geleid met 37/38 weken  zodat het niet een tegroot kindje is en met pijnbestrijding.
Een keizersnede mag hier niet, dus ben echt wel heel bang weer
Weet als verpleegkundige dat een keizersnee ook niet alles is, maar zo als de vorige x kan ik niet weer hebben
ben dus enorm bang ervoor

hoi

misschien ben ik wel raar dan maar ik zie eigenlijk wel uit naar de bevalling. ik ben zwanger van ons derde kindje en die eerste twee keer was niet echt prettig( bij wie wel)  maar ik heb het overleefd,
en dan dat moment als het er net uitkomt en je voor het eerst je kindje ziet,...geweldig toch!!!!
 ik kan echt niet wachten op de 1e weeen die dan eindelijk het einde van de zwangerschap aankondigen (hopelijk duurt dat natuurlijk nog wel een maand of 7)

groetjes janneke

Hoi,

Ik geloof niet dat ik bang ben voor de bevalling maar dat is ook misschien niet zo raar als je nu als weet dat je een keizersnede krijgt. De eerste twee zijn allebei met de keizersnede geboren. Echter is onze tweede, onze dochter Amber wel 20 minuten na de bevalling overleden. Ik ben dus niet zo bang voor de bevalling maar meer nog of alles goed is en of ik hem of haar nu wel meteen vast mag houden. De keizersnedes vond ik beide keren niet zo erg. Was beide keren na twee dagen al weer thuis. En dat ging ook allemaal heel voorspoedig.

Groetjes Marianne

Hier eentje die heeeeeel bang is voor de bevalling.
Dit word mijn eerste en heb dus ook geen ervaring hiermee.
Maar ik keek vroeger vaker de bevalling en wilde vroeger echt geen kinderen alleen vanwege de bevalling.
Zag er altijd akelig uit en bijna iedereen op tv schreewde t uit van de pijn.
Maar ik ben gelukkig wel wat volwassener geworden en durf de bevalling nu wel aan, maar wel met veel angst.
Heb nog 7.5 maanden om over die angst heen te komen.

groetjes

Terug
Bovenaan