Hoe ziet de avond er uit ?

<p>Hoihoi,  Mijn zoontje van 12 weken krijgt om 22:00 zijn laatste voeding. Tussen de voeding van 18:00 en 22:00 heeft hij vooral hazenslaapjes bij ons beneden. Rond 21:15 gaan wij met hem in bad en begint het avondritueel. Voorheen hebben wij geprobeerd hem eerder op bed te leggen (20:00), maar toen werd hij steeds niet wakker voor zijn laatste avondfles.  Nu ben ik vooral benieuwd naar hoe de tijd tussen 18:00 en 22:00, oftewel de een na laatste voeding en de laatste voeding, er bij jullie uitziet. Iemand die ervaringen wilt delen? </p>

Die avonden zijn vaak het lastigste. Bij ons ritueel was ook eerst bad en daarna direct de laatste fles in de slaapkamer en zijn bedje in. Nu is hij ruim twee en hebben we nog steeds hetzelfde ritueel behalve dat we nu na badje tandenpoetsen en een slaapliedje luisteren en kijken tijdens de laatste fles.
ik begon ook rond 12 weken de laatste fles steeds 10 minuutjes eerder te geven zodat hij steeds wat eerder op bed lag en hij sliep dan tot de ochtend 06:00/08:00 uur. Rond de 5 maanden sliep hij van 18:30 tot 06:30 uur ongeveer. Ik verving geen fles maar gaf de flessen wat eerder op elkaar. Ik ging pas een fles vervangen toen hij behoorlijk wat fruit en groente hapjes at op een dag!
Mijn zoontje sliep ook voor de laatste fles hazenslaapjes beneden in de box of op schoot :) 
het blijft uitproberen en aanvoelen en werkt voor en bij iedereen anders 
succes!

Bedankt voor het reageren! Slim om de laatste fles steeds wat te gaan vervroegen. Heb je toen ook hetzelfde aantal cc aangehouden en hoeveel flessen gaf jij op dat moment? 

Ja ik hield dezelfde hoeveelheid aan en had eigenlijk altijd 5a6 flessen. Ik weet niet meer wanneer ze naar 180 ml gaan maar ik hield het schema van de verpakking aan of als ik door had dat mijn zoon hongerig bleef na een fles dan verhoogde ik wat. Uiteindelijk heb ik nog een tijdje de eerste en laatste fles 210 ml gedaan dit zal rond de 5 maanden zijn geweest toen hij nog geen bijvoeding kreeg. Het blijft een beetje spelen ermee. Het is lastig om 5a6 flessen in 12/13 uur te proppen als ze ook nog slapen overdag maar dan kan je ook met de hoeveelheid spelen bijv 3x 180 en 3x 150 en je kan natuurlijk ook gewoon 4a5 flessen doen met wat meer! 
Gewoon aanvoelen wat je kindje nodig heeft. Huilen op die leeftijd betekent toch al snel luier, moe of honger ;) 
Ik deed trouwens vanaf 150 ml standaard 10 ml water extra, deed hij net wat langer over de fles en de ontlasting bleef soepeler. Succes en geniet van die avond rituelen doe ik ook nog steeds, dan gaan ze immers lekker slapen (Hihi :)

Hier is het vanzelf veranderd... eerst kregen we hem niet eerder in slaap dan 22:00 nu zitten we in de regelmaat van om de 3/4 uur fles rond 17/18 fles dan 18.30 naar bed slaapt hij vaak tot 8/9 fles boven en dan slaapt hij direct verder tot vaak 5 uur... helaas nog geen 7 haha dan gaat onze wekker maar goed! we hebben de avond weer voor ons zelf :D ons zoontje is nu 4.5 maand

Terug
Bovenaan