Hoe ziet de "agenda" van jullie kleintje eruit???

hoi meiden,

Soms maak ik me een beetje zorgen over de weekplanning waarin mijn zoontje momenteel zit. Is het niet te druk voor hem? Vind hij het allemaal wel leuk? Als hij straks naar school toegaat dan moet hij al zoveel, moet ik hem niet meer thuis laten zijn?

ma:   'sochtends peuterspeelzaal
di:      'sochtends peuterspeelzaal
wo:     'sochtends logopedie ( met de trein heen en terug )
do:     (als hij volgende maand 2 1/2 is gaat hij 'sochtends naar de peuterspeelzaal.
vr:       'sochtends dreumesdansen

Toch zeker 1 a 2 keer in de week krijg ik een vriendin met kleintje op bezoek of ik ga daar met mijn zoontje naar toe. Hij lijkt alles leuk te vinden en als ik merk dat hij moe is, spreek ik die betreffende dag/week verder niets af.

Hoe doen jullie dat met jullie ukken?

Groetjes mamabinck.

vr: 'sochtends dreumesdansen
 
Hoi,

Onze dochter is 2 jaar, en ook onze agenda zit goed vol:
Zo ziet ons schema eruit:

Maandag: moet ik werken: 8.00 uur naar mijn ouders, ik haal haar daar weer op om 17.30 uur.
Dinsdag: heb ik vrij: 's-morgens naar peuterspeelzaal,
Woensdag: moet ik werken: 8.00 uur naar mijn ouders, ik haal haar daar weer op om 17.30 uur.
Donderdag: heb ik vrij:  gaan we leuke dingen doen.
Vrijdag: moet ik werken: 's-morgens gaat ze naar peuterspeelzaal, daarna naar mijn schoonouders, ik haal haar daar weer op om 17.30 uur.

Mijn man werkt fulltime, en ik dus 3 dagen. Gelukkig vind ze het heel leuk bij de opa's en oma's, maar het is ook heel druk. Ze gaan leuke dingen met haar doen (speeltuin, wandelen, dierentuin, naar het bos etc.). Op de dagen dat ik vrij ben en ik het weekend gaan we ook veel leuke dingen doen en inderdaad bij vriendinnen met kinderen op bezoek en andersom.
Maar tot nu toe gaat het allemaal heel goed.

groetjes Jos78
 
hallo

ook hier hebben wij een drukke week
smaandags ben ik vrij dochter naar de peuterspeelzaal
dinsdags heel de dag werken  en dochter van 7.30 tot 15.30 naar opa en oma
woensdag ik smorgens werken dochter naar peuterspeelzaal
donderdag heel de dag werken en dochter van 7.15 tot 15.30 naar mijn zus
vrijdag heel de dag werken dochter van 6.00 tot 17.00 uur naar opa en oma

op maandag en woensdag middag gaan we leuke dingen doen en in het weekend ook
om de week is mijn man op zaterdag vrij en hebben we alle 3 een lang weekend om ergens naar toe te gaan
ik denk dat als ik het zo bekijk we het allemaal even druk hebben met de kids en het werk

groetjes   evelien
 
Thijs is 3 jaar en 3 maanden en zijn agenda ziet er als volgt uit:

maandag: thuis (met papa)
dinsdag: hele dag bij de oppas
woensdag: 's morgens peuterspeelzaal en 's middags thuis (met mama)
donderdag: hele dag bij de oppas
vrijdag: thuis (met mama)
zaterdag: thuis (met mama)
zondag: thuis (samen met papa en mama)

Ik vind het zelf nog wel meevallen qua drukte. Ik spreek ook maximaal 1 ding per week af met vriendinnen om te gaan spelen ofzo. En dat doen we of op vrijdag of op zaterdag (dan werkt mijn man dus ook). Woensdagmiddag is ie vaak zo moe, dat ie lekker nog anderhalf uur naar bed gaat.

Ik denk dat je je eigen kind goed genoeg kent of het te druk is. Of je moet het zelf niet meer trekken....ik vind het ook wel eens lekker gewoon een dagje thuis rommelen.

Veel plezier met alle activiteiten allemaal!
Patricia
 
Af en toe denk ik dat het wel wat veel is voor zo'n uk...en dan hebben we de tijd van echt sporten en zwemles nog niet bereikt...

Mijn dochter gaat op maandag middag en donderdag ochtend naar de PSZ en daarnaast nog ong. 10 uur per week naar de oppas verdeeld over de woensdag en de vrijdag, dus blijven de dinsdag en het weekend over als vrije dag...best al een heel programma voor een kind van bijna (14-02) 3...

Yvonne
 
hoi meiden,

Bedankt voor jullie weekschema's. Het zorgt ervoor dat ik toch een stuk geruster ben geworden nu ik lees dat mijn zoontje niet de enige is met een drukke agenda.

Hij vindt alles ontzettend leuk om te doen en zolang dat zo blijft, verander ik er niets aan. Als ik ook vraag of hij het leuk vindt op de PSZ of logopedie of dreumesdansen reageert hij heel enthousiast en dat is een teken voor mij dat het wel goed zit.

Het zit meer bij mezelf dat ik me hier druk over maak. Gelukkig zijn de middagen over het algemeen vrij rustig en doen we het in het weekend ook kalmpjes aan. Daardoor krijgt hij toch de nodige rust die hij nog nodig heeft. ( en mama ook, haha ).

Groetjes van mamabinck.
 
Terug
Bovenaan