Hoe ziet het schema eruit als je beebje naar het KDV gaat?

Hallo Meiden,

Ik dacht laat ik deze vraag maar hier stellen. Kevin gaat voor het eerst volgende week maandag naar het KDV (spannend!). Hij heeft thuis een mooie schema van: 7 uur/ 11 uur/ 15 uur/ 19 uur/ 22 uur. Hij is elke keer 1.5 uur wakker incl voeding, daarna gaat hij naar bed en slaapt tot de volgende voeding. Hij krijgt nog geen bij voeding.

Ik vroeg me af hoe de schema's zijn van jullie kindjes die naar het KDV gaan.
- Hoe begint jullie dag?
- Hoe laat gaat de beeb naar het KDV?
- Welke tijden hanteren ze daar?  
- Hoe laat halen jullie kindjes weer op?
- En hoe gaat zo'n avond verder?
- Zijn er al kindjes die fruit/groente krijgen op het KDV?

Een heleboel vragen . Alvast bedankt voor de reacties!

Liefs, Loekie en Kevin vandaag precies 4 maanden!

Hallo,
Spannend he om je kindje voor het eerst "weg" te brengen. Geloof me het went! Onze zoon is nu 11 maanden en gaat vanaf zijn 4 maand naar het KDV. Hij gaat er soms ook heen als ik vrij ben, en dit is nu een verademing, terwijl ik in het begin stond te huilen bij het wegbregen.

Het KDV volgt als de kindjes zo klein zijn het rimte van thuis indien mogenlijk, ze houden rekening met jouw specifieke wensen. Als je kindje wat groter is (1jaar) dan gaan ze mee in het KDV-ritme. Ik ben zeer tevreden over het KDV, hij krijgt alle aandacht en liefde. hij krijgt er een boterhammetje met veel geduld en ook het verse fruit is met zorg bereid.

Onze zoon gaat over het algemeen om 07.30 naar het KDV. Ik haal hem dan rond 14.00 weer op. Hij gaat 40 uur per maand. (ik werk onregelmatig) Ik kan wel aan hem merken dat hij wat vermoeider is bij thuiskomt, Het thuisrimte gaat op deze dagen dan ook even wat anders.

Succes.....en als je merkt dat hij het er goed heeft voel je je als een stuk beter!

Hai,

Per 1 november gaat onze jongste met zijn broertje mee naar het kdv, elke woensdag. Ik zie er behoorlijk tegenop. Hij is dan 4 maanden. Zijn broertje (is net 2 jaar geworden) heeft het prima naar zijn zin, alleen bij het wegbrengen huilt hij heel even. Ik ben ook benieuwd hoe het met ons "schema" komt. Hij is namelijk ook totaal, incl. voeden, 1,5 uur wakker. Wij geven hem om 8.00, 12.00, 16.00, 19.00 en 22.00 uur een fles. Hij slaapt tot 8 uur, maar ik begin op het werk om 8.00 uur, dus die fles wordt moeilijk. Moet ik hem nu eerder wakker maken en thuis de fles geven? Of de fles op het kdv laten geven? Ik ga mijn werkgever maar vragen of ik ook om half 9 kan beginnen, want dan kan ik die fles nog thuis geven om 7.30.

Het zal bij mij ook wel huilen worden (als ik in de auto zit), gatsie!! Maarja, het went inderdaad wel, was bij onze eerste ook zo. Alleen hij ging er pas heen toen hij 1 jaar was, dus dat is weer wat anders.

Wat gaan jullie doen met die eerste fles?

Groetjes
Ingrid

hoi,

ik werk op een kinderdagverblijf,ons dochtertje gaat er niet heen,dat is qua werktijden van mijn man niet nodig.

maar als ik zo naar de kids op mijn werk kijk:
we houden het ritme van thuis aan tot ongeveer 1 jaar,dan komen ze in een ritme dan krijgen ze sochtends fruit met sap,tussen de middag brood met melk/of wat anders,en rond 15uur koek met sap, er zijn kindjes die groente krijgen die krijgen ze tussen half5,5uur.
de meesten krijgen dan savonds zo tegen 7uur een fles en gaan dan slapen.

ook komt het bij ons voor dat ouders in verband met werktijden inderdaad niet de 1e fles kunnen geven,die geven wij dan,zodat het kindje toch zoveel mogelijk in het ritme van thuis blijft.

veel succes voor als je kleine naar het kdv gaat!

groetjes Corien

Terug
Bovenaan