Hoe ziet jullie dag eruit? Baby 5 maanden

<p>Hallo, </p><p>Mijn dochtertje is bijna 5 maanden. Ze begint de dag rond half 7. Haar (3) dutjes overdag zijn steeds korter wat betekent dat ze steeds langer op is. Ik vind het heel gezellig en leuk maar ook doodvermoeiend omdat ik dan steeds met haar bezig ben. Ze speelt ook wel zelfstandig in de box maar ik kan me dan toch moeilijk op mijn eigen dingen concentreren. Ik weet dat ik haar steeds meer in mijn dagactiviteiten mee moet nemen maar hoe doe je dat? Hoe krijg je het huishouden gedaan als zij wakker is? Haar mee door het huis sjouwen? In een draagzak? In een wipstoel?</p><p>Ik krijg op het moment weinig gedaan en wanneer ik 1,5 tot 2 uur met haar bezig bezig ben geweest (incl. verschonen, voeden, samen spelen, spelen in box) ben ik kapot... </p><p>Hebben jullie tips? Hoe ziet een dag er voor jullie uit met zo’n kleintje? </p><p>Alvast bedankt,</p><p> </p><p> </p>

Je dochter kan prima alleen in de box zichzelf amuseren. Ik moest er ook even aan wennen, maar ik ging dan gewoon huishoudelijke dingen doen. Hoe eerder ze wennen aan ook alleen spelen, hoe fijner voor later. Het is beter om volledige aandacht te hebben als je samen speelt en dan iets korter, dan uren achter elkaar en met halve aandacht. Ik ging ook vaak boodschappen doen of wandelen of hij wakker was. Mijn zoon is nu net 2 en ik doen nog vaak als hij wakker is afwassen/poetsen/was/koken. Vaak doet hij mee, maar ook speelt hij dan vaak zelf. Dan heb ik ook wat meer tijd voor mezelf als hij slaapt. En als we samen spelen of samen op pad gaan, dan heeft hij mijn volledige aandacht!

Ik ging trouwens niet naar boven als hij in de box lag. In begin vaak in draagdoek meegenomen door huis en buiten, maar met 5 mnd misschien wat zwaar qua gewicht om dat uren te doen

Hoi hoi!
Ik snap je gevoel. Ons dochtertje is nu 4 maanden slaapt de ene keer overdag heel goed en de andere keer bijna niet. Als ze wat langer slaapt ga ik snel aan de poets enz.. Zo niet leg ik me daarbij neer. Ik ben 'n echte poetsfanaat en meen dat ik altijd alles op orde moet hebben. In 't begin kon hier moeilijker mee omgaan (toen sliep ze helemaal niet overdag) en raakte ik gefrustreerd als ik m'n dingen die ik perse wilde doen niet gedaan kreeg. Maar ik heb me erbij neergelegd, m'n kraamverzorgster zei altijd Cin die ramen zijn over 'n paar maanden ook nog vies en leg jezelf erbij neer. En dat is gelukt, soms denk ik nog wel 's chips ik krijg dat nu niet gedaan enz enz.. Maar dan is 't maar zo. En als zij zich kostelijk ligt te vermaken in de box doe ik gewoon m'n dingetjes hoor, ze laat vanzelf wel merken als ze 't niet meer goed vind. En zoals hierboven al gezegd wordt als ik s'morgens m'n dingetjes meteen doe heb ik de hele dag de volle aandacht voor haar. Succes!

Hallo!
Ik weet wat je doormaakt, mijn zoon is nu 4 maanden en slaapt erg weinig overdag. Mijn dag ziet er nu zo uit:
7:00 wakker, wassen samen kleertjes uitzoeken, flesje en dan lekker in de box spelen met knuffeltje en boxmobiel. 9:00-10:30 wakker en krijgt hij een fruithapje, in de wipper spelen en om zich heen kijken, samen zingen op de bank, boekje lezen, etc. Na zijn tweede flesje weer naar bed.
Slapen 12:30-13:30 fruithapje ,samen wandelen met de hond en dan op de grond met een babygym. Vind hij geweldig met veel geluidjes, kan hij uren mee zoet zijn. Ga ik huishouden doen en zet ik baby muziek op. Soms even in de box en doet hij een klein slaapje maar hij slaapt weinig smiddags. Rond 17:00 in de wipper en samen koken aan de eettafel. Soms nog een fruithapje.
18:30 zijn laatste fles en is hij helemaal kapot. Naar bed tot de volgende ochtend 6-7 uur en soms nog een nachtvoeding.
En dan elke dag beetje afwisselen!  Succes!

Terug
Bovenaan