Hoe ziet jullie dag eruit, welke adviezen hebben jullie gekregen??

Nou zoals de titel zegt hoe ziet jullie dag eruit, en welke adviezen hebben jullie gekregen.
Want behalve 7 voedingen a 80ml met 3 scheppen, 3x daags 1 medicijn en 1x daags ander medicijn. En de 1e 2 dagen lekker niets doen. En oh ja als we het gevoel hebben dat het niet goed gaat 112 bellen. en met vragen het follow-up team hebben we niets meegekregen. Onderhand drinkt ze veel meer en is ze van 7 naar 5 voedingen gegaan en dat gaat opzich super.
Maar wil graag weten welke adviezen jullie hebben gekregen, ik ga nu gewoon uit van algemeen verstand en probeer mijn best te doen, maar zou graag van jullie weten hou jullie het doen, kan ik kijken op mijn gezond verstand het misschien deels op dezelfde manier doet.
Rebecca komt ergens tussen 06.30 en 08.00 en krijgt dan haar fles en schone broek, dan blijft ze lekker beneden met 1 van ons, is tot nu vnl Bas geweest, hij noemt het quality time met papa, de honden liggen dan nog lekker bij mij op bed en hij volledig allen met haar, en haar lekker laten slapen op zn borst. nou dan ong 4 uur later weer een fles en dan naar bed toe, want wil toch voorzijn voor evt later middagdutje, niet beneden, maar gewoon in je eigen kamer en in je eigen bed. Na 4 uur weer lekker fles en naar beneden, of op schoot, op lekker in de box, of evt op pad. want in de box kan ze ook heerlijk slapen, niet altijd maar vaak wel, of ze ligt regelmatig tevreden om haar heen te kijken, en op pad ligt ze vnl heerlijk te slapen. Nou weer na ong 4 uur een fles, dan nog heel ff max uurtje bij ons op de bank en dan naar bed, lekker slapen en wachten tot ze haar laatste fles wilt, meestal ook na 4 uur, maar vannavond niet naar boven geweest ivm met visite en hun kids lagen in onze slaapkamer te slapen, die grenst aan de kinderkamer, wilde niet dat ze daar zouden gaan kijken, dus Rebecca beneden gehouden, ze lag heerlijk te slapen, en nu ook nog ze is al een uur later en ik ben nog aan het wachten. Maar ik weet dat als ik haar wakker maak, dat ze max een halve fles drinkt.
En dan lekker naar bed tot de volgende ochtend.

Dus ja benieuwd welke adviezen jullie hebben gekregen en wat jullie doen. want wil mn kleine meid niet tekort doen, maar haar zeker niet overprikkelen.

xxxxxx Pauline

Eigenlijk kan je het niet "verkeerd" doen. Jij bent haar moeder en merkt zelf het beste waar Rebecca zich het prettigst bij voelt.

Zo ziet onze doordeweekse dag indeling eruit:
Rond half 7 wakker worden voor schone billen en de 1e fles. Daarna gaat Rodin gelijk terug naar zijn eigen bed. Dan ga ik zelf douchen, aankleden en opmaken. Dan wordt grote zus wakker en die ga ik dan helpen met wassen en aankleden. Om kwart over 8 haal ik Rodin uit bed en leg ik hem in de maxi cosi want grote zus moet naar school gebracht worden (meestal slaapt hij gewoon door). Soms ga ik dan gelijk door boodschappen doen en eenmaal weer thuis gaat Rodin even lekker in de box of knuffelen met mama. Rond 10 uur krijgt hij weer een fles en dan gaat hij lekker naar bed. Als hij erg onrustig is baker ik hem in. Om 12 uur moet grote zus weer opgehaald worden uit school. Als Rodin wakker is neem ik hem mee, als hij nog slaapt breng ik de babyfoon naar de buurvrouw of ik haal hem gewoon uit bed. Dan lekker een broodje eten met dochterlief en mocht Rodin wakker zijn/worden gaat hij weer even in de box. Om 1 uur gaat Rodin weer in de maxi cosi en brengen we grote zus weer naar school. Als we weer om half 2 thuis zijn krijgt Rodin zijn 3e fles en gaat daarna weer even in de box en doet dan hazeslaapjes. Om 3 uur moeten we weer naar school en als we thuis komen baker ik Rodin in en gaat hij lekker naar bed. Meestal slaapt hij dan tot 6 uur. Ondertussen hebben wij dan al gegeten. Als hij wakker wordt krijgt hij zijn 4e fles en gaat dan knuffelen met papa die dan thuis is vanuit zijn werk. Rond half 7 gaat grote zus in bad en daarna naar bed. Rodin leggen we in die tijd ook even op bed omdat we dan met zijn allen boven zijn. Daarna weer naar beneden en meestal ligt hij dan lekker bij 1 van ons. Rond half 10 gaat hij in de tummy tub en daarna krijgt hij zijn laatste (5e) fles en gaat dan ingebakerd naar bed (een wiegje bij ons op de slaapkamer).

Rodin is morgen 1 maand en weegt inmiddels 5 kilo. Hij krijgt 5 voedingen van 150cc die ik iets verdik met Johannesbroodpitmeel. Voor iedere voeding krijgt hij inflacol tegen krampjes.

In het weekend is het allemaal iets mider hectisch en kan ik Rodin gewoon net zo lang op bed laten liggen als hij zelf wil. Dan hoef ik hem niet constant te storen omdat hij weer eens mee moet zijn grote zus ophalen.
Gelukkig is hij inmiddels al niet beter gewend en slaapt meestal gewoon door of weer snel in.

Pffff wat een verhaal, ik hoop dat het een beetje duidelijk is ;)

Liefs, Nicole

Gezond verstand is echt het belangrijkste met een baby. Want echt, er zijn er geen twee hetzelfde! Als Rebecca tevreden is -en uit jouw berichtje lijkt het me een heerlijk tevreden wuppie- dan doe je het hartstikke goed. Maar goed, ik weet nog wel dat toen ik voor het eerst alleen was met Heather (oudste dochter), ik geloof niet dat ik mezelf ooit kleiner en machtelozer heb gevoeld. (Is overigens allemaal goed gekomen ;-)

De belangrijkste tip die ik je kan geven is kijk naar je kind en hobbel daar achteraan. Rebecca is tevreden, dus dit ritme werkt voor haar. En als Rebecca tevreden is, dan werkt het voor jullie ook. Het heeft echt geen zin om te proberen om je baby in jóuw ritme in te passen.

(Zo was Heather, de oudste, een erg gevoelige baby... snel overprikkeld, veel huilen. Die hebben we in een strak ritme gehouden met inbakeren en weinig prikkels. Ze is nog steeds de storm in de stilte.
Jasmijn is dus precies het tegenovergestelde. Wordt helemaal boos van de inbakerzak en ligt het liefst midden in de kamer met blaffende honden, een schreeuwende zus en K3 op de achtergrond. Nou ja... als zij tevreden is, dan zijn wij het ook!)

ps; wat leuk om te lezen dat Rebecca het zo ontzettend goed doet! Door het lezen van alle avonturen van jullie meidje werd ik wel weer met mijn neus op de feiten gedrukt; een gezond kind is niet vanzelfsprekend en best iets om dankbaar voor te zijn.

Hier begint onderhand ook wat ritme te komen bryana word meestal rond 5a6 uur wakker s,ochtens en an krijgt ze haar flesje 120a150ml.en dan valt ze weer in slaap tot 9uur,dan was ik haar of ze gaat in bad en dan krijgt ze de volgende fles,tot 11a12uur.
rond 4uur weer een fles en dan 8uur savond,s.
Ze slaapt ook wel veel in de box overdag trouwens.
De laatste fles probeer ik zolaat mogelijk te geven rond 11uur of later dan slaapt ze wel door.
Ze drinkt trouwens niet altijd haar flesje leeg,maar dat moet je gewoon aanvoelen vind ik.

Pauline,

Het beste advies wat ik heb gekregen is: luister naar je gevoel, dan doe je het zeker weten goed.

Ik vond het vreselijk zielig dat ik Andries 's nachts steeds wakker moest maken omdat hij volgens het schema van het consultatieburo moest drinken. Met gevolg, dat ik eerst een kwartier bezig was om hem wakker te krijgen. en hij met moeite 30 cc dronk. Dus daar ben ik mee opgehouden. En nu meldt hij zich wel, en drinkt overdag iets meer.
Ik heb trouwens de voeding van Nutrilon. En doe dan 90cc en dan 3 schepjes. Dat wordt dan 100cc

Fijn trouwens dat het met Rebecca nu thuis zo goed gaat. Super!

Terug
Bovenaan