Hoe ziet jullie dag eruit?

Hoi allemaal, onze lieve Teun is nu 2,5 week oud en eigenlijik gaat het allemaal oke behalve dat Teun veel huilt uit protest. Bij het verschonen, wassen, in bed leggen: huilen en krijsen! Pak je hem dan weer op, dan is het over.

Ik heb het idee dat ik alles goed doe (rust en regelmaat) maar ik ben toch eens benieuwd hoe een dag bij iemand anders eruit ziet (met een baby van dezelfde leeftijd). Wij leggen Teun bijv vrij snel in bed na het voeden, ook als hij nog wakker is. En als hij moet huilen, proberen we hem te laten liggen. Ook is de box bij ons nog ongebruikt.

Ik zie uit naar jullie reactie! Groetjes!

Ik probeer me zoveel mogelijk aan eenzelfde ritme vast te houden maar echt heel strak lukt dat niet aangezien ik ook nog een kleine van 20 mnd rond heb lopen!
Maar ik voed onze dochter (zij is alweer 12wkn) dan leg ik dr even weg in box of wippertje tot ze begint te protesteren of ik klets nog even met dr en daarna gaat ze dr bedje in.
Vaak valt ze in slaap maar er zijn ook dagen dat ze het vertikt en blijft huilen tot ik dr weer pak!
Tja kinderen zijn geen robots en de ene dag verloopt nou eenmaal niet altijd t zelfde als de volgende dag maar volgens mij ben je gewoon goed op weg met je kleine mannetje.
Hij moet misschien gewoon even aan het ritme wennen, hij is pa 2,5week oud!!
Het komt vast allemaal goed en schroom anders niet om op het CB om tips te vragen!

Liefs L81

Onze jongste (8 weken) is meestal +/- 1.5 uur op incl het drinken van de fles. In de eerste weken was hij maximaal een uur op, maar meestal lag hij na drie kwartier weer op bed. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid gelijk naar boven. Helaas moet hij zich altijd even in slaap huilen, gelukkig duurt dit niet meer zo lang. Eerst 10 minuten, nu is het vaak maar 2 a 3 minuten.

Voor de rest is mijn dag altijd erg vol aangezien er nog een kleine rond loopt van 22 maanden. Gelukkig kan hij zich goed zelfstandig vermaken en vind hij het erg leuk te helpen met het naar bed brengen van de kleine!

Toen ons ventje 2 weken was (nu ruim 12 weken) zag ons schema er ongeveer zo uit.

4:00 drinken, verschonen en gelijk slapen
7:00 drinken, verschonen, drinken (hij dronk de fles niet in 1 keer door leeg) knuffelen, even in de box... heel even en slapen
10:00 idem
13:00 idem
15:00 drinken verschonen drinken knuffelen, wandelen (of even weg)
Na 15:00 sliep onze vent meestal maar een uurtje en daarna was het tobben :)
Geef de moed niet op!! Na de eerste paar weken krijgen ze echt wel een ritme. Bij mij duurde dat tot ongeveer 8 weken en nu gaat het geweldig!! De ene baby is er sneller mee dan de ander... das precies het zelfde met het lachen... ons ventje lachte met ongeveer 6 weken en dan moesten we er echt heeeeeeel veel moeite voor doen. Een ander ventje lacht misschien al met  3 weken. Het komt goed!
succes ermee!!

Terug
Bovenaan