hoe ziet jullie ingevroren melk eruit?

A

Anoniem

Guest
vandaag geprobeerd puck flesvoeding te geven met afgekolfde melk.
gisterenavond uit de vriezer gehaald, in de koelkast gezet en vanmorgen opgewarmd in de flessenwarmer.

ik vond het er een beetje vreemd uitzien, net of er een gelige laag op drijft, is dit normaal???

ze hoefde het trouwens ook niet maar misschien kwam dat omdat ik fv aan haar gaf terwijl ze altijd bv krijgt...

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi,
Ik geef van het begin af aan de fles, maar weet wel dat dat gelige laagje waar jij naar vroeg, gewoon vet is..klinkt vies, maar waar.
Dat drijft op de melk.
Als je even schud word het minder, kan echt geen kwaad.
Soms is de bv gewoon wat vetter, en soms wat doorzichtiger..allemaal goed hoor.
Succes, en uit de fles drinken is altijd even wennen, klopt.
Groet R

Hoi,

Is idd normaal, die drijvende laag (= idd vet). Heb zelf nl. vanaf dag 1 afgekolfd en dit dus in de koelkast bewaard, dat ziet er hetzelfde uit nl. Pas alleen wel op dat je de ontdooide melk direkt geeft en wacht daar niet nog een dag mee, mijn ervaring is dat het toch erg snel bederft !! (ons dochtertje heeft dat nl. een keer met een enorme golf weer uitgespuugd, hele fles kwam er echt weer uit, vermoed dat het toen niet meer goed was aangezien ze dit nog nooit eerder had en heeft gehad)

groetjes,
xx Roos xx

Hoi Debby,

Klopt! Mijn ingevroren melk ziet er ook geel uit, geler dan de gekoelde afgekolfde melk. Gekoelde melk is wat witter, met een wit vetlaagje.
De eerste keer dat ik bevroren (en weer ontdooide) melk gaf, verbaasde ik me ook over de kleur. Ook heb ik eraan geroken of het niet bedorven was. Maar het was nog prima hoor, want het ging erin als koek!

groetjes, Esther

Hoi ,

Klopt inderdaad van dat laagje, gewoon even schudden en klaar.
Emma dronk de ontdooide melk in teug op.

Sommige baby's lusten het gewoon echt niet, de smaak kan wel iets veranderen. Dus dat kan bij jou het geval zijn.

Succes
Marieke m v Emma 3-6

Terug
Bovenaan