Hoi Ingrid,
Ik wilde even reageren op jouw verhaal.
Ik weet niet waar je altijd overal heen gaat met je kindje, dus misschien heb je er niks aan, maar toch...
Ik heb bij Tijn altijd heel veel regelmaat gedaan. Ik ben echt van de drie r-en. Rust, Regelmaat en Reinheid. Maar dat wil nog niet zeggen dat je niks kan doen. Ik ben een thuis-blijf-mama en kan er niet tegen als ik een hele dag binnen heb gezeten. Dus heb ik Tijn altijd mee genomen op boodschap oid. Ons schema zag er elke dag hetzelfde uit en nu nog steeds, maar ik kwam wel de deur uit. Zo was ons schema toen Tijn ongeveer net zo oud was als jou kindje:
ca 6.00 uur ochtendvoeding.
daarna nog even slapen
ca 9.00 uur tweede voeding
Wassen en aankleden
ca 10.00 uur wandelen, boodschappen doen of gewoon een rondje. Maar ook wel eens de stad in met de auto of bij iemand op visite. Tijn valt dan altijd weer in slaap
ca 12.00 uur derde voeding
Daarna naar bed, lekker slapen tot de volgende voeding. Ook al was hij wakker, liet ik 'm toch liggen kijken in zijn bedje
ca 15.00 uur vierde voeding
Even spelen of slapen in de box, ik hield tijn dan vaak wel beneden. Als hij echt heel erg moe was bracht ik 'm wel naar bed.
ca 18.00 uur vijfde voeding
Daarna naar bed proberen, maar Tijn vond het dan vaak wel net zo gezellig om beneden te zijn. Dus als 't boven brullen werd haalde ik 'm wel weer op na een poosje en meestal viel hij dan bij mij in slaap op schoot.
ca 22.00 uur zesde en laatste voeding en dan weer lekker slapen
Nu is Tijn 7 maanden, hij slaapt in de box, bed, auto, camping bedje en heeft nog steeds een heel duidelijk ritme.
Misschien heb je er wat aan, om toch nog het een en ander te kunnen doen, maar dan op vaste tijden en heeft je kindje toch een vast ritme met een uitstapje ingepland.
Groetjes Kirsten