Hoe ziet jullie leventje er nu uit met een kleintje?

Hoi meiden,

Ik ben benieuwd hoe jullie leventje er nu uitziet?
Mijn leven is compleet veranderd na de geboorte
van mn dochter (=nu 11wkn). Wij lopen ziekenhuis
in en uit, dus weinig ritme hebben we nog.
Ik vraag me af of jullie de kleintjes vaak ergens
mee naar toe nemen en ook bv in de avond of
dat jullie liever thuis willen zijn voor jullie hummels!
Ben erg benieuwd naar jullie gewoontes en ervaringen.

Veel liefs mama.
 
Hallo mamamoeder, wat een pech ziekenhuis in en uit. Is er wel vooruitzicht dat het beter gaat? En mag ik vragen wat er aan de hand is? Mijn zoon Thijs is inmiddels 7 maanden en ik moet eerlijk zeggen dat we net pas een ritme hebben. Eindelijk en heerlijk want dan kom je zelf tot rust. Met het meenemen van Thijs ben ik niet zo'n voorstander van. Zeker 's avonds vind ik dat hij in zijn eigen bed moet liggen. Ik sleep niet zoveel met hem. Overdag wel hoor maar 's avonds niet. Sterkte!
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu ook 7 maanden en wij hebben ook erg lang gedaan om in een bepaald ritme te komen. Ook omdat ze in het begin nog zoveel en onregelmatig slapen.
Ons leven is natuurlijk wel veranderd maar ik vind het zelf nog wel meevallen eigenlijk.
We nemen Kai ook gewoon mee als we een keer ' s avonds bij iemand langs gaan. Hij slaapt prima bij anderen en als we weer thuis zijn slaapt hij weer lekker door in zijn eigen bedje.

Tuurlijk heb ik het liefst dat hij in zijn eigen bedje slaapt en als het even kan breng ik hem ook liever bij mijn schoonouders of mijn  zus als wij wat hebben maar als het een keer zo uitkomt vinden we het niet erg om hem mee te nemen.
Hij is gelukkig heel makkelijk en ik kan hem overal brengen.
Vond het in het begin wel moeilijk hoor om hem weg te brengen( tranen met tuiten)  maar dat gaat nu gelukkig beter.

Overdag probeer ik wel tussen de middag thuis te zijn voor zijn slaapje want in de wagen slaapt hij vaak maar heel kort.

Ik kan me al geen leven meer voorstellen zonder die kleine en had verwacht dat ik veel beperkter in dingen zou zijn maar het valt me 100 % mee.

Gr. Kim
 
Hoi,

Wij hadden met Tijn wel al snel een ritme. Hij dronk van het begin af aan eigenlijk wel om de 3 uur en daar tussen in sliep hij. Dat ritme veranderde wel regelmatig. Vooral qua slapen. Maar al snel zaten we op een ritme van om de 4 uur eten en hadden we ook een duidelijk slaap ritme. Dat slapen werd nog wel steeds minder. Maar dat is wel logisch.
Tijn is nu bijna 7 maanden en is sinds een maandje over op "het grote jongentjes schema" met groente en fruit. Leuk hoor, dus toen is zijn eet ritme weer om gegooid en hij heeft toen zelf bedacht dat zijn slaap ritme ook wel anders kon. Hij slaapt nu nog 1x lang van 13.00 uur tot 15.00/1600 uur. En af en toe valt hij 's ochtends nog in de box in slaap.
Tijn gaat overdag overal mee naar toe. Doordeweeks vind ik wel dat hij zijn middag slaapje op bed moet doen. In het weekeind zien we wel hoe het loopt. Tijn vindt dat allemaal prima. 's Avonds slepen we eigenlijk niet met 'm. Ik ben niet zo van weg brengen. Tot nog toe hebben we 'm 1x weggebracht en later weer opgehaald, daar uit bedje gehaald en hier weer in bed, dat werkte niet hij begon heel hard te huilen en ik heb 'm thuis nog maar even een flesje melk gegeven, toen weer naar bed. Maar hem een nachtje over laten slapen wil ik echt nog niet.
Wat we wel doen is als we ergens blijven eten ofzo (vrienden familie) Dan nemen we 'm gewoon mee, hij krijgt dan zijn laatste fles 19.30/20.00 uur daar en dan gaan we na die tijd weg. Dan slaapt hij al in de auto en kunnen we 'm aardig makkelijk over leggen in zijn bedje. Maar ook dat gebeurt niet zo heel vaak.

Groetjes Kirsten en Tijn
 
Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen.
En ja mijn baby is ernstig ziek. En wat  ze precies
heeft vertel ik liever niet op dit forum omdat dit
erg incidenteel is en toch heel Nederland op het
forum mee kan lezen en nog een beetje anoniem
wil blijven. Veel liefs mama.
 
Hoi mamamoeder,

Hopelijk gaat het al beter met je kindje.
Mijn zoontje is nu 6+ weken en heeft ook nog geen regelmaat.
In het begin ging ik overdag wel vaak weg maar daar werd het allemaal niet beter van. Ik heb toen van het cb een rust en regelmaat schema gekregen en heb me daar aan gehouden, een week lang ging het heel goed maar nog vind ik  dat hij niet goed eet en slaapt. En ook veel huilt trouwens. Ik hoop dat het met de tijd vanzelf beter gaat zodat ik gewoon weg kan zonder dat hij dan gelijk van zijn regelmaat af is.

Groetjes,

Ingrid  
 
Hoi Ingrid,

Ik wilde even reageren op jouw verhaal.
Ik weet niet waar je altijd overal heen gaat met je kindje, dus misschien heb je er niks aan, maar toch...
Ik heb bij Tijn altijd heel veel regelmaat gedaan. Ik ben echt van de drie r-en. Rust, Regelmaat en Reinheid. Maar dat wil nog niet zeggen dat je niks kan doen. Ik ben een thuis-blijf-mama en kan er niet tegen als ik een hele dag binnen heb gezeten. Dus heb ik Tijn altijd mee genomen op boodschap oid. Ons schema zag er elke dag hetzelfde uit en nu nog steeds, maar ik kwam wel de deur uit. Zo was ons schema toen Tijn ongeveer net zo oud was als jou kindje:

ca 6.00 uur ochtendvoeding.

daarna nog even slapen

ca 9.00 uur tweede voeding

Wassen en aankleden

ca 10.00 uur wandelen, boodschappen doen of gewoon een rondje. Maar ook wel eens de stad in met de auto of bij iemand op visite. Tijn valt dan altijd weer in slaap

ca 12.00 uur derde voeding

Daarna naar bed, lekker slapen tot de volgende voeding. Ook al was hij wakker, liet ik 'm toch liggen kijken in zijn bedje

ca 15.00 uur vierde voeding

Even spelen of slapen in de box, ik hield tijn dan vaak wel beneden. Als hij echt heel erg moe was bracht ik 'm wel naar bed.

ca 18.00 uur vijfde voeding

Daarna naar bed proberen, maar Tijn vond het dan vaak wel net zo gezellig om beneden te zijn. Dus als 't boven brullen werd haalde ik 'm wel weer op na een poosje en meestal viel hij dan bij mij in slaap op schoot.

ca 22.00 uur zesde en laatste voeding en dan weer lekker slapen

Nu is Tijn 7 maanden, hij slaapt in de box, bed, auto, camping bedje en heeft nog steeds een heel duidelijk ritme.
Misschien heb je er wat aan, om toch nog het een en ander te kunnen doen, maar dan op vaste tijden en heeft je kindje toch een vast ritme met een uitstapje ingepland.

Groetjes Kirsten
 
Wij hebben nog niet zo'n heel vast ritme. 's Ochtends is Remco meestal pas 7.30 op zijn vroegst wakker, dan krijgt hij gelijk zijn eerste fles. Meestal geef ik hem dan rond 10.00 zijn fruit en dan rond 11.30 weer een fles, nog een fles rond 15.00, daarna geef ik hem rond 17.00 zijn groente en rond 19.00 zijn laatste fles.
Tussendoor slaapt hij wanneer hij moe is. Dit geeft hij duidelijk aan, dus ik weet wanneer ik hem zo neer moet leggen dat ie in slaap kan vallen.
Hierdoor verschuiven zijn flessen nog vaak, omdat hij soms nog slaapt wanneer hij een volgende voeding zou moeten en ik laat hem liever slapen dan dat ik hem wakker maak. Dat uurtje verschil maakt echt niet zoveel uit.
Als ik bij iemand op visite ben neem ik meestal de kinderwagen mee, zodat hij daarin kan slapen.
Omdat Remco 's Nachts goed doorslaapt, vind ik het niet zo erg als hij overdag niet zoveel slaapt. Daarbij heb ik gemerkt dat als hij een dagje weinig slaapt, hij het de volgende dag wel weer inhaalt.
Remco slaapt gelukkig makkelijk, hoewel hij de laatste tijd steeds sneller wakker is. Maar dan laat ik hem vaak nog ff in zijn bed liggen, zodat hij toch uitrust. Hij vind dat niet erg en ligt vaak rustig te spelen. Als hij het zat is, geeft hij het wel aan.
Ik ga niet vaak op visite, maar ik wandel wel veel en ga bijvoorbeeld met de kinderwagen boodschappen doen. Dan slaapt hij meestal in de wagen, maar wordt wel vaak wakker van de drukte in de supermarkt.
Remco is van zichzelf een rustig kind, maar ik ga toch liever een boswandeling met hem maken dan bij iedereen op visite.
Ik heb eerlijk gezegd wel  liever dat mensen bij mij langs komen, dan kan Remco makkelijk naar zijn eigen kamer als hij moe is ofzo, want daar slaapt hij toch het beste.

 
Terug
Bovenaan