hoe ziet jullie schema er bij 7 maanden uit

hallo allemaal.

mijn zoontje is nu 7 maanden.
kan nu sinds een week zitten zonder zijn evenwicht te verliezen en om te vallen. hij heeft zich gister voor het eerst aan de tafel op getrokken en daar stond die dan 2 seconden aan. en daarna viel die boem plat op zijn billetjes.

nu ben ik benieuwd hoe jullie kleintjes zich vorderen en hoe hun voedingsschema is.

voedingsschema van onze kleine man is als volgt

tussen 7 en 8uur papfles 180cc +6 en 3 scheppen bambix.

tussen 10 en 11uur een rijstwafel met kopje thee

tussen 12 en 13uur 2 boterhammen op elkaar met iets te drinken roosvicee of kopje thee.

tussen 15 en 16 uur fruithap.

tussen 17 en 18 uur warm eten en toetje na.

20 uur papfles 210cc +7scheppen en 4 scheppen bambix. en dan slaapt hij tot de volgende morgen 7 uur soms 8 uur.
 
mijn zoontje kan nog niet zitten, maar vind het geweldig als ik hem op de bank neerzet. kruipen of staan is er helaas ook nog niet bij.
zijn schema is zo ongeveer;

9.00 pap met fruit,daarna fles ( 90ml + 2 lepels bambix & 90ml opvolgmelk)
11.00 2e fles 150ml
12.00 1 boterham met smeerkaas of appelstroop
13.00-15.30/16.00 middag dutje
17.00-18.30 avond eten, daarna danoontje
19.00-19.30 pap fles 210ml+2 lepels rijstebloem

dan word hij de volgende ochtend rond 8 uur half 9 wakker.
 
Hoi Jennie,

Wat leuk dat je zoontje zich al optrekt. Mijn zoontje heet Mike en wordt aanstaande zaterdag 7 maanden. Hij probeerd al aardig te kruipen. Meestal kruipt hij achteruit, maar gaat nu ook naar voren. Hij krijgt inmiddels z'n 2de tandje door.
Ik geef borstvoeding en nog niet zo veel brood. Zou ik wel eens kunnen proberen. Doe jij er dan ook iets op?

Mike z'n dagindeling is ongeveer zo:
07.30 1ste borstvoeding
09.00 slapen
10.30 uit bed, in bad, daarna fruithapje/koekje
12.30 2de borstvoeding
14.00 slapen
17.00 uit bed en 3de borstvoeding
18.00 Groentehapje + toetje
20.00 160 cc papfles (drinkt hij meestal niet helemaal leeg) en weer naar bed

Groetjes Laura
 
Wat een schema heb jij al zeg... hier nog lang niet zo ;)
Onze dochter is 10 maanden, doordat ze 9 wk te vroeg geboren is, zit ze dus rond de 8 maanden qua alles. Dit is langzaamaan recht aan het trekken.
Ze kan zitten en op de buik achteruit schuiven.

Ze slaapt best nog vaak:

7u 165cc melk of brodje pap
9u-10u slapen
11.30 halve boterham en 165cc melk
12.30-14.00 slapen
14.30 fruithapje / yoghurt
15.30 135cc melk
16.00-16.45 klein slaapje (powernapje)
17.30 avondeten en toetje
19u bedje... meestal wordt ze dan rond 20u nog even wakker om een pyjama flesje

De fles van 15.30 wil ik laten vervallen, maar lukt nog niet... ben wel al melk aan het minderen vandaar nu 135cc. Probeer daarvoor in de plaats sap/thee te geven.
 
Hier ook weer een heel ander schema. Quinn is net 7 maanden geweest en is een vlugge, hij kruipt al bijna 1,5 maand. Begint zich sinds 2 weken overal aan op te trekken. Wil graag aan tafel staan en kan dit best even volhouden tot hij iets wil pakken en dan gaat ie neer omdat hij zn evenwicht niet kan houden. Ook het zitten gaat hem al goed af. Hier het volgende schema:
6.30 bordje pap (180 +6 en 6 el bambix)
9.00-10.00 fruithap (2 a 3 stuks)
12.00-13.00 1/2 boterham (met smeerkaas, leverworst of stroop) en fles 180 + 6
16.00-17.00 groentehap (vers of potje)
19.00 fles 210 + 7
Hierna slaapt hij door tot de volgende ochtend. Overdag slaapt hij gemiddeld 2 tot 3 uur maar dat ligt echt aan zn bui van die dag:)
 
goedemorgen mama's

we hebben hier weer een ontwikkeling.
onze kleine man kruipt sinds gister.
ik moet zeggen hij sliep paar weken geleden ook wel heel slecht en was heel vaak wakker. en nu vermoed ik dat dat een sprong geweest is want hij kan nu in eens zoveel nieuwe dingen.

LauraScheij ik doe inderdaad wel wat op zijn boterham. appelstroop/smeerkaas/smeerworst/pindakaas/pasta
hij heb ook al 1 keer kaas en 1 keer boterhamworst gehad. en ik wissel het allemaal af.

xxxx
 
Hallo, ook ik heb een zoontje van 7 maanden en ben ook op zoek naar of ik hem wel op de juiste manier aan het voeden ben... Hier is zijn schema:

06u of 07 u 1e fles 180ml + 6 schepjes opvolgmelk
10u of 11u 2e fles 180ml+ 6 schepjes
13u fruit bijv halve banaan + halve appel geraspt
14u of 15u 3e fles 180 + 6 schepjes
17u groente (nu nog kleine potjes bijv wortel of pastinaak of pompoen, vindt alles heerlijk
18u of 19u 4e fles 180 + 6 schepjes
en voorheen lieten we hem dan slapen maar omdat hij wakker wordt voor een voeding rondt 03u30 maken wij hem nu sinds 2 weken (pas) wakker als wij naar bed gaan, rond 22/23u voor
fles nr 5, met 180ml, 6 schepjes en 3 schepjes speltpap

Ik lees bij jullie dat de pap meer smorgens gaat, ik hoop dat mijn zoontje er vol van is en de nacht goed doorkomt. ik heb sowieso geen mannetje dat veel slaapt (tweemaaldaags een halfuurtje), maar in combinatie met iedere nacht 03u30 werd het ons echt een beetje teveel na 6 maanden...

Kan iemand mij misschien tips geven? Hij krijgt dus ook nog geen brood ofzo... En volgens mij moet die late avondfles er echt uit als ik jullie menu's zo lees..

Moet er nog wel bij zeggen dat Otis heel erg ziek is geweest in december, buikvirus heeft gehad, in ziekenhuis heeft gelegen ivm dreigende uitdroging en dat allemaal net toen we waren begonnen met voorzichtige fruithapjes. Dus we wilden het rustig opbouwen, maar nu wil ik wel weten of hij wel genoeg of juist niet teveel binnenkrijgt...

Alvast dank voor jullie reacties!
Gernan
 
Terug
Bovenaan