hoe ziet jullie voedingsschema er uit?

Mijn dochter is bijna 8 maanden en vorige week ben ik bij het cb geweest hier hebben ze een voedingsschema voor mij gemaakt maar ik vind dat de  voedingstijden zo dicht op elkaar zitten hierdoor heeft mijn dochtertje soms geen trek of weinig eetlust
Het voedingsschema is al volgt:

7.30u bv
10.30u fruithap(deze eet ze tot 2/3 leeg)
11.30u pap en  eventueel bv
15.00u fruithap(rest van het potje) eventueel bv
17.30u groentehap en vla
20.30u bv

Ik geef zo vaak bv omdat de kleine meid niet uit de fles wil drinken
Graag zou ik willen weten hoe jullie voedingsschema er uit ziet zodat ik het misschien met mijn eigen schema kan combineren
Alvast bedankt

Groetjes mij

Hoi,

Als ik jouw schema zo lees vind ik dat ze haar fruithap en pap erg dicht op elkaar krijgt.
Als ik om half 11 2/3 potje fruit zou leeg eten, zou ik om half 12 echt geen pap meer hoeven.

Misschien kan je, je schema een klein beetje aanpassen zodat er meer tijd tussen de verschillende voedingsmomenten zit.
Hierbij een voorbeeld:

07:30 bv
10:00 een soepstengel of broodkorst en wat drinken (water, diksap ed.)
11:30 bord pap
14:30 fruithap en eventueel nog bv of iets anders drinken
17:30 groentehap en toetje
20:30 bv

Groetjes,
Marjolein

Mijn dochter is nu bijna 6 maanden. Ik geef ook bv maar daar had ze aan het einde van de dag niet genoeg meer aan. Ik ben haar dus nu ook gaan bijvoeden. Het is wel iets te vroeg maar om nu nog aan de flesvoeding te beginnen vond ik onzin. Mijn dag ziet er als het volgt uit:

8.00 uur bv
       12.00 uur bv
+/-15.00 uur fruit (met een halve liga erdoor) + bv
+/-18.00 uur warm eten (groente)
       20.00 uur bv

Daarna gaat ze lekker naar bed en slaapt de hele nacht door. Erg lekker nu ze weer genoeg heeft.

Terug
Bovenaan