Hoe ziet vruchtwater eruit?

<p>Ik ben nu 34weken zwanger van ons 3e kindje. Er is woensdag 16mei een test gedaan via zo'n soort wattenstaafje of ik vruchtwater verloor. Deze verkleurde en was dus positief. Heb tot die tijd nooit echt opvallend last gehad van vruchtwater verlies. Dus vermoeden ze een scheurtje in de hoge vliezen. Maar sinds vandaag en meer nu in de avond heb ik iets op kunnen vangen. Het is waterig en heeft een vreemd geurtje. Zou dit vrucht water zijn? </p>

Ik heb van horen zeggen dat vruchtwater indd een heldere kleur heeft en een bijzondere zoete geur heeft. Heb hier overigens zelf geen ervaring mee. Bij mij was het goed te herkennen omdat ons kindje in het vruchtwater had gepoept en het dus een bruin/groene kleur had. Anders gewoon weer even contact opnemen met VK als je het niet vertrouwd of er onzeker over bent. Succes!

Hoi, 
Ik had ook een scheurtje hoog in de vliezen en verloor dus mondjesmaat vruchtwater.
Het is vlokkerig en ruikt niet zo doordringend als urine (ik vond het niet zoet). Als je het in een maandverband opvangt zie je de vlokjes ook wel. 
Groetjes 

Terug
Bovenaan