Hoe zijn jullie ermee om gegaan.!(stoppen met borstvoeding)

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik heb een dochter van 11 maanden ze weigert de fles,tuitbeker,bijna alles?</p><p>ik geef haar pap met een lepel dat gaat goed.  Maar s’nachts begint het? ik wordt NOG steeds jaa NOG steeds wakker om borstvoeding te geven 3 x zelfs s’nachts.  Ik heb met de ggd gesproken en zij zeggen als je niet meer De borst wilt dan moet je het even volhouden5/6 dagen.  Maar zij huilt als een gek je krijgt haar gewoon niet stil ze gaat door tot dat ze haar eigen wil krijgt? heeft iemand hier ervaring mee?wat is het beste oplossing?of wat waren jullie ervaringen?  <br /><br /></p><p>Please help me out?</p>

Geen eigen ervaring maar van mijn zus, haar zoontje had hetzelfde. Zij kreeg ook het advies om cold turkey te stoppen. Na 3 nachten gedoe nam mijn neefje toen toch de fles aan. Dus misschien toch proberen en volhouden, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan..

Zijn meerdere mama’s die dit hebben. Wellicht borstvoedingsforum op Facebook vragen, hier vind je sowieso steun en hopelijk ook tips 

ik lees mee!!!
hier ook zo'n aapje ?
hij weigert daarnaast ook echt alle melkgerelateerde producten (poeder/yoghurt/kwark/koemelk)
kan na 10 maanden dus ook nog steeds niet even avondje de deur uit. omdat ie dan nog vaak om 22u nog komt.. maar soms ook niet ? echt geen peil op te trekken savonds /snachts. maar 3x is hier ook normaal. 
ik durf nog niet cold turkey te doen tot hij 1 jaar is.  maar ik heb nog een dochter die ook moet slapen. dus 6 nachten huilen ? hellup!!
nouja.. je hebt niks aan mijn beklag maar je bent niet alleen ?

Hier een dochtertje van bijna 11maanden toevallig heb ik van de week aan een lactatiekundige gevraagd. Bij mij komt ze gemiddeld 4a5x per nacht nog nooit langer dan 4uur geslapen. De lactatiekundige vertelde mij dat m'n dochtertje gewend is geraakt snachts dat ik er ben en dat ze de borst krijgt. Ze vertelde ook dat als ze bijvoorbeeld 3maanden zou zijn veel makkelijker af te wennen is. Wat ik wel doe sinds kort is 1 voeding overdag vervangen met yoghurt. Daarnaast kreeg ik de tip om een lepel fles te kopen hier kan bijvoorbeeld yoghurt in en dan kan je water erdoor mengen. Helaas geen tips voor snachts. Wellicht iets voor overdag zodat je dan iig weg kan. 

Hier een dochtertje van bijna 11maanden toevallig heb ik van de week aan een lactatiekundige gevraagd. Bij mij komt ze gemiddeld 4a5x per nacht nog nooit langer dan 4uur geslapen. De lactatiekundige vertelde mij dat m'n dochtertje gewend is geraakt snachts dat ik er ben en dat ze de borst krijgt. Ze vertelde ook dat als ze bijvoorbeeld 3maanden zou zijn veel makkelijker af te wennen is. Wat ik wel doe sinds kort is 1 voeding overdag vervangen met yoghurt. Daarnaast kreeg ik de tip om een lepel fles te kopen hier kan bijvoorbeeld yoghurt in en dan kan je water erdoor mengen. Helaas geen tips voor snachts. Wellicht iets voor overdag zodat je dan iig weg kan. 

Met mijn dochter heb ik het vvp (voorzichtig verwijderen plan) van Pantley gebruikt toen zij ongeveer 16 maanden was. 
Komt neer op gewoon borstvoeding geven, als het gezuig minder sterk wordt afkoppelen en zachtjes het mondje dicht duwen. Als ze dat niet pikte gewoon weer geven en na een minuut weer proberen. Hier werkte het na een paar dagen (ik zat toen op (ja echt) 8 nachtvoedingen) en na een paar dagen waren het er 2.. en langzamerhand werden het er weer minder. En dat zonder huilen, want dat stond me toch zo tegen

Oh en met 4 maanden was ik begonnen drinken uit een gewone beker. Dat lukte vrij snel. (Met mijn hulp uiteraard :p) en met 6 maanden kreeg ze een 360° beker van munchkin. Dat pikte ze dan weer wel. Flessen, spenen, andere dingen allemaal niet.
En toen ze met 1,5 jaar doorsliep heb ik nog een half jaar borstvoeding gegeven in de ochtend, middag en avond :) kan dus ook gewoon. 
Succes

Terug
Bovenaan