hoe zijn jullie kindjes op dit moment?

Hey,

Even een vraagje, mijn zoontje van 3.5 is echt niet te houden het lijkt wel een hondsdolle pup.... druk, niet luisteren in zijn broek plassen.....hij staat echt stijf van de stress! Ik praat met hem hoor en maak hem rustig maar dit is niet normaal......sinds 2 dagen is hij zo en hij is normaal superlief en hij praat ook over de baby en speelt met zijn knuffels de bay na zeg maar. Het is niet anders zal er wel bij horen...Hoe zijn die van jullie?

Hoi,

Onze dochter, in september wordt ze 3, is heel wisselend qua stemmingen. De ene keer poeslief en de andere keer zit ze me echt uit te dagen. Vooral met boodschappen doen is ze erg vervelend. Ik merk bij haar dat het ook erg aan mijn stemming ligt. Ik ben zelf gewoon ook wat vermoeider en mijn lontje is wat korter en dat voelen we meteen...

Nou ja, ik mijd op dit moment maar even situaties waarvan ik weet dat ze me   gaat uittesten. dan maar wat vaker in de tuin spelen  of een dvd-tje erin.

Sterkte ermee

Onze dochter, bijna 19 mnd, is best heel lief, weet dat mama niet zo veel kan, dus helpt ze best wel, maar ik maak me zorgen over als de kleine er is, ze is nl ziekelijk jaloers als mijn man een ander kindje op schoot heeft.... iemand tips hoe we haar kunnen laten wennen aan de baby is huis?

Hope74,
Mijn dochter was ook vreselijk jaloers (en nog) toen de tweede kwam.
Als ik de baby in bad deed beet ze in mijn been en als ik de fles gaf dan sloeg ze de baby met de poppen op haar hoofdje.
Het is echt een moeilijk eerste jaar geweest. Kon ze nooit, nog geen seconde alleen laten met elkaar.
Nu is de jongste 2,5 en de oudste 4,5 en ze kunnen niet wachten tot de baby komt, dus ik verwacht nu een betere start. Ze zijn ook wel erg gek met elkaar hoor!
Maar pas wel goed op hoor!
Nou hoop dat het bij jou goed gaat en laat aub het kraambezoek ook veel aandacht aan de oudste besteden en niet alleen aan de baby.
Gr Anita

Hoi,

Mijn zoon is al 5 jaar en kan ik veel uitleggen en begrijpt ook veel meer dan een kindje van 3jr natuurlijk, maar die heeft ook zijn buien hoor.
Merk wel aan mezelf dat het voor een groot gedeelte nu aan mezelf ligt. Lopen natuurlijk allemaal op het eindje nu en merk dat ik gewoon niet zoveel kan hebben op het momnet en dan lijkt het allemaal wat erger dan het eigelijk is.
Normaal heb ik hier een zoete inval van buurtkids, maar vind 1 al genoeg, hahahaha.
Ik denk dat het gedrag van de kids niet zozeer alleen door de baby komt, maar ze  maken natuurlijk zelf ook hun ontwikkeling door en daar hoort helaas ook brutaal gedrag bij. Die van mij begint nu steeds met het eten tot hij in bed ligt, PPPFFFFFF
We eten nu dus eerder en zo min mogelijk prikkels, dus geen tv meer(na het eten)  en meteen na het eten douchen en naar bed, verhaaltje lezen en dat gaat beter.
Sterkte ermee.

Evelien mv Dylan en 37+4 zwanger

marek wordt eind augustus 3 maar loopt me de laatste paar dagen behoolijk uit te testen vooral met slapen Overdag is hij vaak heel lief
Het zal voor die kleintjes natuurlijk ook wel heel spannend zijn allemaal en ze weten natuurlijk ook niet wat ze kunnen verwachten he en wat er echt gaat gebeuren Zoals marek weet wel wat een baby is maar weer niet wat het inhoud om een broertje of zusje te hebben natuurlijk. Hopelijk komt het na de bevalling allemaal goed.

mira mv marek en 37 weken zwv ??

Hoi,

Hier ook een kleine draak! Maar vandaag ging het echt super lekker, echt ik ben nu minder moe! Gister had ik het echt helemaal gehad met haar, niet willen aankleden, brullen en zeuren om alles. Niet willen eten en ga zo maar door. Oké vandaag hebben we er dus een leuke dag van gemaakt, gister wilde ze croisantjes voor ontbijt maar die hadden we natuurlijk niet, maar vandaag wel, dus samen gemaakt en meteen fruit gegeven. Toen naar de stad, lekker even spullen voor de baby gekocht en daarna naar de kinderboerderij. Bij thuis komst sliep ze, na het bed nog even tv kijken en boodschappen gedaan. Daarna heeft ze gewoon lekker om ons heen gelopen en heeft haar eten op, zonder aandringen!
Zo gaat ze naar bed.

Dus echt een dag waarop het gewoon lekker liep! Morgen mag ze naar het kdv, even rust voor mama :)

Het zijn denk ik voornamelijk spanningen die de andere dagen minder leuk maken, opa en oma zijn op vakantie, de baby komt, iedereen is druk met klussen, ze krijgt een nieuwe kamer en dan ben je ook nog een peuter van bijna 3. Best veel allemaal!

Succes, gewoon een keer extra tot 10 tellen!

Groetjes Nanda

Terug
Bovenaan