hoe zindelijk te krijgen?

Hallo allemaal
Mijn dochtertje is 2 jaar en 5 maand en ik heb een potje gekocht daar gaat ze af en toe wel opzitten maar dan alleen zitten en als ik naar de wc ga, staat ze bij me en doet haar broekspijpjes in de lucht en wil ze ook op de wc zo gauw ik haar er dan opzet begint ze heel hard te huilen.
Ik wil eigenlijk wel een keer beginnen te oefenen met zindelijkheid maar ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken, hebben jullie tips voor mij?
alvast bedankt
 
Hoi,

Ik heb mijn twee oudste dochters gewoon de luier afgedaan. Begonnen met alleen aan het einde van de dag, en dan steeds vragen of ze moesten plassen, potje midden in de kamer gezet, en dan maar afwachten.

Ze vinden het echt niet fijn om in hun broek te plassen, want dat prikt en voelt vies koud aan na een paar seconden, dus het besef komt dan heel snel. Het begint met alleen vertellen dat ze moeten plassen, en langzamerhand gingen ze op het potje.

Misschien heb je hier iets aan.....

Liefs Lin
 
mijn dochter van 3jr en 9mnd is overdag zindelijk met plassen maar niet met poepen .toont hier ook geen intresse voor en geen geduld wordt ook boos als je er over begint.ik wordt nou wel een beetje zenuwachtig omdat ze natuurlijk bijna naar de kleuterschool gaat wat moet ik hier mee heeft iemand advies hoe ik dit moet aanpakken.
 
onze dochter (bijna 3) gaat naar een kdv. Daar ging/gaan ze mee in de ''plasrondes'' met de oudere kinderen. Of ze nou wel of niet plassen! Ze is nu overdag zo goed als droog.
Alleen het poepen: dan komt ze me om een luier vragen, drukt m vol en dan kan ie weer uit. Ik weet dus niet hoe ik dit aan moet pakken.
Maar wat iedereen zegt is denk ik wel waar: vooral niet pushen!
Misschien straks in de zomer eens in dr blootje laten lopen ....
 
Hoi,
Ja straks als het lekker weer is, lekker in de blote billen buiten laten lopen. In de kamer hebben we vloerbedekking liggen, dus om mijn dochtertje van 2 jaar en 4 maanden binnen in de blote billen te laten lopen zie ik niet zo zitten.
Nou moet ik zeggen dat onze kleine een beetje een uitzondering is wat betreft zindelijkheid. Al vrij jong, 1 1/2 jaar poepte ze altijd na het eten in haar luier, 's morgens, 's middags, en 's avonds. We zijn haar toen elke keer na het eten op de wc gaan zetten ( wat ze geen probleem vond) en 1 x raden, alle grote boodschappen   en af en toe een plasje doet ze nu op de wc. Maar zindelijk is ze nog niet, laatst wachte ze te lang met het op de wc gaan zitten, de plas liep toen langs haar benen. Ze kreeg er een rode kleur van, blijkbaar voelde ze het nog niet aankomen.
Succes ermee,
Gr Es
 
Mijndochtertje is nu 20 maanden en voor 90% droog. Ik zet haar regelmatig op het potje en dan doet ze telkens iets. Haar potje maakt muziek en dat stimuleert haar. Je moet er wel iets in doen voor het muziekje komt. Sinds vrijdag zegt ze regelmatig dat ze pipi moet doen. Ook bij haar is stoelgang moeilijker te controleren. Ik denk dat je bestprobeert te oefenen zonder er een strijd van te maken want anders lukt het niet. In het begin gaven wij ook telkens een kleine belonning (snoepje) als ze iets op het potje gedaan had. Suc6 natje
 
Ik wil jullie allemaal graag bedanken voor jullie reacties.
Het gaat heel erg goed ik heb haar een paar keer op het potje gezet en telkens deed ze wel een plasje en klapte ik en zei ik oh grote meid en dat doet ze nu zelf ook.
Toen ik naar mijn moeder ging die heeft dus geen potje had ik een luier omgedaan en toen wou ze zelf op de wc en nu plast ze dus ook op de wc dus ze heeft geen luier meer om en het gaat de hele dag goed nu al een paar dagen.
Ontlasting gaat nog niet goed dat doet ze nog in haar broek
Elke ochtend is haar luier droog en doet ze een grote plas op de wc dus vannacht is de eerste keer zonder luier ik ben benieuwd.
Ik heb zo'n bedzeil eronder liggen voor het geval dat.
Ik zag er altijd ontzettend tegen op die zindelijkheid en het gaat eigenlijk vanzelf ze geeft het allemaal zelf aan.
 groetjes
 
Hallo,

Een goede tip om de interesse voor het potje op te wekken is het voordoen met een plaspop en er dan een leuk spelletje van te maken. Ik voerde een hele show op, de pop kreeg wat drinken, en ik riep daarna "ik moet plassen! snel mijn potje!!!!". Mijn dochter vond het fantastisch en moest er ook vreselijk om lachen. Ik prees de pop helemaal de hemel in en het duurde ook niet lang voordat mijn dochter het ook wilde proberen. Ik liet haar ook lekker de hele dag in haar blote billen lopen (je moet dan natuurlijk geen tapijt hebben...).

Ze is nu 3,5 en poept ook nog steeds in een luier. Ook vijf minuten aanhebben en dan gepoept hebben. Ik ben dat nu aan het stimuleren door het beloven van een kadootje. Lukt nog niet erg, maar ze gaat nu afentoe wel zitten om te "oefenen", dus dat zal ook wel komen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan