Hoe zit dat met de temp?

Hoi Meiden,

Heb even een vraagje tot wanneer blijft je temp hoog is dat tot aan de NOD of zakt ie gelijk weer terug als je eisprong is geweest en het heeft zich niet genesteld? Weten jullie dat misschien.

Hoor het graag als iemand dat weet.

Liefs RH

Bij mij ging de temp pas omlaag op de dag dat ik ongesteld werd, 's ochtends bleek ik ongesteld geworden en diezelfde ochtend was mijn temp dus gezakt. Bij anderen zakt de temp 1 a 2 dagen voor de menstruatie doorbreekt

Het ligt eraan hoe stabiel je cyclus is, bij mij is het soms dagen gelijk dan weer verschillend, dus kan er geen pijl op vasttrekken. Maar meestal zakt je temperatuur weer als je ongi wordt en bij je hoogte punt dan is je eisprong net voorbij.

Groetjes!

Hoi Linda en Victory,

Bedankt voor jullie reactie, ik temp helemaal niet maar meestal heb ik het n week voor mijn nod altijd koud en is mijn temp rond de 36,5 maar nu 37,4. Ik heb toen met mijn eerste zwangerschap eens getemp en toen was die ook hoog weet alleen niet hoeveel toen en wanneer het toen was.

Liefs RH

Je temperatuur zakt pas rond de periode dat je ongesteld moet worden. Dat kan de dag ervoor zijn maar ook 2 dagen erna (dat laatste had ik altijd). Bij een zwangerschap zag ik ook altijd dat de temperatuur gedrurende de wachtweken tot mijn NOD verder steeg en naar nog hogere waardes ging. Normaal 37,1-37,2 na ovulatie, bij zwangerschap in de dagen voor NOD ook 37,4-37,5. Succes!

Hoi Mama van 3,

Bedankt voor je reactie. Ik ben nu ook niet volop aan het temp maar was er wel nieuwsgierig naar hoe het nou zou werken. Misschien dat ik het temp echt ga bij houden en is het dan verstandig elke ochtend te tempen om het zo goed bij te houden?

Liefs RH

Elke ochtend op hetzelfde tijdstip (zover mogelijk). Direct na het opstaan of liever zelfs nog in bed! Voor sommige vrouwen werkt het niet, bij mij werkte het perfect. Ik kreeg heel veel inzicht in mijn cyclus. Zo zag ik bijvoorbeeld altijd dat na mijn menstruatie de temperatuur nog verder daalde tot 36.5 en dat was het moment dat ik dan in mijn vruchtbare dagen kwam. Geen ovulatietests voor nodig!

www.fertilityfriend.com is een geweldige site met heel veel informatie over het temperaturen maar ook andere vruchtbaarheidskenmerken. Ik heb er heel veel aan gehad! Je kan je gratis aanmelden en als je daar je temperatuur invult geven ze ook nog een indicatie van je ovulatiedag (achteraf).

Maar hopelijk is het niet lang nodig! Succes met zwanger raken!

Groetjes,
mama van 3

Elke ochtend op hetzelfde tijdstip (zover mogelijk). Direct na het opstaan of liever zelfs nog in bed! Voor sommige vrouwen werkt het niet, bij mij werkte het perfect. Ik kreeg heel veel inzicht in mijn cyclus. Zo zag ik bijvoorbeeld altijd dat na mijn menstruatie de temperatuur nog verder daalde tot 36.5 en dat was het moment dat ik dan in mijn vruchtbare dagen kwam. Geen ovulatietests voor nodig!

www.fertilityfriend.com is een geweldige site met heel veel informatie over het temperaturen maar ook andere vruchtbaarheidskenmerken. Ik heb er heel veel aan gehad! Je kan je gratis aanmelden en als je daar je temperatuur invult geven ze ook nog een indicatie van je ovulatiedag (achteraf).

Maar hopelijk is het niet lang nodig! Succes met zwanger raken!

Groetjes,
mama van 3

Terug
Bovenaan