hoe zit dat met voedingschema?

Hoi,
Mijn dochter van drie maanden, krijgt flesvoeding. Nu moet je dan om de 4 uur een flesje geven, maar dan redt ik vaak niet de 5 voedingen die ze per dag nodig heeft. Snachts slaapt ze altijd 8 uur achter elkaar door. Hoe moet ik dit aanpakken? Moet ik haar wakker gaan maken voor een voeding?
 
mijn zoon van ook drie maanden krijgt ook flesvoeding en mij is verteld dat een flesje na twee uur mag en na 4 uur moet. ik geef mijn zoon de fles de ene keer na 3 uur en als hij slaapt na 3 en een half uur je moet een beetje flexibel zijn
vraagt je dochter na drie uur om de fles dan kun je hem haar gewoon geven.mijn zoon krijgt savonds om 10 uur de flesen dan pas weer tusen 7 en 8 uur smorgens en tot gisteren kreeg hij 6 voedingen van 15 ml
soms zit hij na 2 uur en een kwartier tegen zijn slaap aan en dan kijk ik wat hij dan wil drinken voordat hij gaat slapen. flesjes mogen tussen de twee en vier uur na de vorige fles
succes
 
Heeft ze die 5 flessen dan wel nodig? Zou haar zeker niet wakker maken. Misschien kun je de hoeveelheid van 5 flessen verdelen over 4? Mijn dochter vind dat schema een stuk beter.
Pin je niet teveel vast op wat moet. Ieder kind wil het weer anders, ga op je gevoel af; wat jij denkt dat goed is is dat ook vaak.
 
Als je kindje 's nachts doorslaapt, dan moet je het zeker niet wakker gaan maken hoor. Wat een luxe voor je zeg.
Ieder kindje is anders en zolang jouw kind goed op gewicht zit, zou ik me er maar geen zorgen om maken. Mijn kindje krijgt de borst, maar dat betekent toch ook niet dat ze iedere keer een borst leegdrinkt? Soms drinkt ze maar 5 minuten. Met een flessenkind zal dat net zo zijn. Niet iedere fles gaat leeg.
 
Als je elke 4 uur voedt en je kindje slaapt''s nachts door, dan komt het toch precies uit met die vijf voedingen?
Bijv. 7 uur 's morgens 1e, 11 uur 2e, 15 uur 3e, 19 uur 4e en 23 uur 5e voeding.
Zo doe ik het tenminste wel, dat gaat geweldig! Nu moet ik zeggen dat dit met borstvoeding wel wat gemakkelijker is omdat je dan gemakkelijker even tussendoor kan aanleggen, mocht ze een keer na bijv. 2 ½ uur al weer komen, wat wel eens gebeurt.
 
mijn dochterje is ook 3 maanden krijgt nu ook 5 voedingen maar ze haalde de 4 uur, meestal kwam ze om de drie uur.
nu ik haar nutrilon forte geef haalt ze de 4 uur makkelijk.
die forte zorgt ervoor dat ze sneller vol zitten er zit net zoveel voeding in als in gewone nutrilon.
 
Terug
Bovenaan